پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/29 00:43
تیم پرسپولیس
کد خبر: 38773

تیم پرسپولیس ۲ بر یک دربی را می‌برد؟

مدافع سابق پرسپولیس گفت: پرسپولیس با نتیجه دو بر یک برنده دربی خواهد شد.​

تیم پرسپولیس، همانند بسیاری از تیم‌های دیگر فوتبال، دارای یک تاریخچه و میراث غنی است. تیم پرسپولیس در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده و در همه دوره‌های بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی حضور داشته است.تیم پرسپولیس در استادیوم آزادی به عنوان خانه‌ی خود بازی می‌کند. این تیم دارای هواداران فراوانی در سراسر ایران است و باعث افتخار و تفخر این هواداران در سراسر جهان شده است.بازیکنان مهمی همچون علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، کریم بگیری و مجید نیک‌خواه در تاریخ این تیم به فعالیت پرداخته‌اند. تیم پرسپولیس همچنین با داشتن یکی از بزرگترین خودروهای حامل مشتری در ایران، به نام "تاکسی پرسپولیس"، نشان داده است که چقدر قدرت و تأثیرگذاری دارد.

 

حسن خان‌محمدی مدافع سابق و مربی یکی از تیم‌های پایه پرسپولیس معتقد است تیم محبوبش با داشتن استراتژی قوی حتما می‌تواند از دربی هم دست پر بیرون بیاید. گفت‌وگویی فنی در رابطه با مسائل حاکم بر دربی و سایر مسائل این دیدار و موارد پیرامون پرسپولیس داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

شرایط خاص دربی پیش روی دو تیم به لحاظ فنی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس هم مانند استقلال در اوج قرار دارد. نکته‌ای که نشان می‌دهد دربی بسیار خوبی را از جانب دو تیم شاهد بودیم. دو تیم شرایط پایاپایی با یکدیگر دارند. استقلال خط حمله خوبی دارد اما ساختار دفاعی پرسپولیس نیز در طرف مقابل بهتر از رقیب است و ابزار خوبی در اختیار سرمربی پرسپولیس برای مهار مهره‌های شاخص استقلال وجود دارد به همین دلیل باید سیستم و استراتژی اتخاذ شود که با مهار بازیکنان کلیدی استقلال، پرسپولیس با استفاده از استراتژی مدنظر کادرفنی‌اش به حریف ضربه بزند.

اما سپاهان هم یک ضلع اصلی قهرمانی در لیگ است. با وجود این نتیجه دربی چقدر در معادلات قهرمانی تعیین‌کننده خواهد بود؟

بله سپاهان فعلا بخت اول قهرمانی در لیگ است و برای دو تیم سرخابی مساوی در دربی یا باخت یعنی خداحافظی از قهرمانی لیگ ضمن این‌که فشار زیادی که روی قهرمانی وجود دارد با برد در دربی کمتر می‌شود. البته این را در نظر بگیریم که بازی‌های سپاهان از دو تیم مدعی دیگر خصوصا استقلال راحت‌تر است و استقلال کار به مراتب دشوارتری برای قهرمانی پیش رو دارد چون استقلال بعد از پرسپولیس باید با مس رفسنجان و تراکتور بازی کند که واقعا قرعه بسیار سختی است و کار این تیم را برای قهرمانی دشوار می‌سازد.

بازیکنان خطرناک دو تیم در دربی را چه نفراتی می‌دانید؟

عمری، آل کثیر و گولسیانی خطرناک‌ترین بازیکنان پرسپولیس هستند و قایدی و محبی و یامگا هم سه بازیکن خطرناک استقلال هستند. بازیکنانی که تأثیرگذارند و باید مراقبت بیشتری از آن‌ها به عمل آورد. در این بین نباید به بازیکنی مانند قایدی فضا بدهند چون در چنین شرایطی می‌توان او را خوب مهار کرد و از کار انداخت.

اما حتما استقلالی‌ها هم برای مهار عمری و گولسیانی برنامه خواهند داشت.

مهار عمری سخت است اما شاید مهار گولسیانی هم امکان‌پذیر نباشد چون امکان زدن هر گونه ضربه ایستگاهی اعم از کرنر و ضربات ایستگاهی دیگر وجود دارد به همین دلیل مهار بازیکنی مانند گولسیانی واقعا سخت است؛ او قادر است به شکل‌های مختلف در زدن ضربات ایستگاهی شرکت داشته باشد. از طرفی احتمال دارد پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی هم بشود که در این صورت گولسیانی نشان داده یک پنالتی‌زن تمام عیار است و قادر است که پنالتی‌های تیمش را به نحو احسن گل کند که این یک امتیاز مهم برای پرسپولیس است از این‌رو شاید گولسیانی هم مانند هاشمی‌نسب بازیکنی باشد که مهارش غیرممکن باشد چون او قادر است به انحای مختلف پرسپولیس را به گل برساند. یک بحث دیگر هم در این بین باقی می‌ماند که اگر فضاها توسط بازیکنان پرسپولیس بسته شود فضاهایی هم برای عناصر تهاجمی و عناصر تکنیکی و سرعتی سرخ‌پوشان باز می‌شود تا بازیکنان در موقعیت خوبی برای گل‌زنی قرار بگیرند.

با برد پرگلی که استقلال مقابل هوادار کسب کرد باز هم به برد پرسپولیس در دربی امیدوار هستید؟

نتیجه دربی هیچ ربطی به بازی‌های قبلی ندارد و همه چیز به شرایط دو تیم در روز بازی به لحاظ فنی و روحی روانی بستگی دارد و به نوعی در ده یا پانزده دقیقه اول حضور دو تیم در دربی مشخص می‌شود که دو تیم چه در چنته دارند.

نتیجه بازی دربی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم پرسپولیس با نتیجه دو بر یک برنده دربی خواهد شد در این صورت پرسپولیس می‌تواند پس از رسیدن به کسب عنوان دومی منتظر لغزش سپاهان باشد تا راه خودش را برای قهرمانی هموار سازد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bg8z