پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/27 12:31
پیش بینی بورس | بورس | معاملات بورس
کد خبر: 38697

پیش بینی بورس دوشنبه 28 فروردین | وضعیت معاملات بورس فردا چه می شود ؟

جزئیات جدید از پیش بینی بورس را در این صفحه بخوانید

به گزارش رصدورزشی : پیش بینی بورس حرف و حدیث های زیادی داشته است پیش بینی بورس یکی از موضوعات جذابی است که بسیاری از مردم پیگیر آن هستند در ادامه جزئیاتی از پیش بینی بورس فردا دوشنبه را می خوانید .

حاشیه‌های موضوع مهم عرضه خودرو در بورس کالا تمامی ندارد! روز یکشنبه نیز شاهد اظهار نظر ضدونقیض مسئولان راجع به این موضوع بودیم. در حالی که عرضه خودرو در بورس کالا بود که روند صعودی بازار را در آبان سال گذشته استارت زد اما بورسی‌ها هنوز نمی‌دانند آیا این عرضه‌ها تداوم خواهد یافت یا خیر!

بازار سرمایه بار دیگر روند مثبتی را تجربه کرد و توانست بیش از 21 هزار واحد رشد داشته باشد تا بیش از 7 درصد از قله تاریخی خود در تابستان 99 فاصله بگیرد.

در پایان معاملات یکشنبه، بیست‌وهفتم فروردین ماه شاخص کل بورس پس از رشد 21 هزار و 117 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 275 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن هم با رشد 11 هزار و 417 واحدی در ارتفاع 731 هزار و 157 واحد ایستاد.

 

بورس از دریچه آمار و ارقام

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز دوباره به بالای 18 هزار میلیارد تومان رسید تا معاملات پررونق بازار سهام ادامه‌دار باشد.

ورود پول حقیقی ها به بازار سهام امروز با روند نوسانی همراه بود و در حالی که در ابتدای معاملات، این بازیگران بازار خالص فروش ۱۴۰ میلیاردی را به ثبت رسانده بودند اما این روند از اواسط معاملات تغییر یافت و در نهایت حقیقی ها خالص خرید ۴۷۵ میلیاردی را در بازار سهام ثبت کردند.

 

این رشته سر دراز دارد!

روز شنبه، خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی اظهار نظری توقف عرضه خودرو در بورس کالا را تکذیب کرد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در نشستی که روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد عرضه خودرو در بورس کالا ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: اجرای این سیاست منتفی نبوده و در حال حاضر پیگیر انجام آن در سال جدید هستیم!

از سوی دیگر گویا نظر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید نیز مطابق با نظر نهاد‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق بهادار است.

جعفر قادری در اظهار نظری عنوان کرد: در حال حاضر دست دولت برای عرضه خودرو در بورس کالا کاملاً باز بوده و هیچ مانعی پیش روی آن قرار ندارد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به نظر مثبت سازمان بورس در قبال این موضوع، اگر دولت بخواهد، می‌تواند مانند سال گذشته عرضه خودرو در بورس کالا را در سال ۱۴۰۲ آغاز کند. با توجه به شرایط چند ماه اخیر و یا حتی این روز‌های بازار خودرو، به صراحت اعلام شد که فروش خودرو از طریق این بازار منطقی‌ترین راه برای خلع ید سوداگران این حوزه است.

با این حال شورای رقابت گویا قصد عقب‌نشینی از موضع خود را ندارد و به مخالفت با عرضه خودرو در بستر بورس کالا اصرار دارد.

سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به هر سه نهاد یادشده اعلام کرد: به جز شورای رقابت هیچ مقامی نمی‌تواند درباره عرضه خودرو در بورس تصمیم بگیرد و به هیچ وجه عرضه نخواهیم داشت.

عرضه خودرو در بورس کالا به خصوص خودرو‌های پرتیراژ نظیر پژو 207 و سایر محصولات، موضوع پراهمیتی برای سهامداران به شمار می‌رود.

آبان ماه سال گذشته بود که با شروع روند عرضه خودرو در بورس کالا، بورس تهران استارت روند صعودی قدرتمندی را کلید زد. در حال حاضر نه تنها سهامداران خودرویی‌ها بلکه کل فعالان بازار سرمایه به انتهای ماجرای پرحاشیه عرضه خودرو در بورس کالا چشم دوخته‌اند و منتظر تعیین تکلیف قطعی آن هستند.

 

پیش بینی بورس

به طور کلی وضعیت بازار نسبت به اصلاح بسیار کوتاه روز‌های پایانی هفته گذشته، بهبود خوبی داشته و شاهد ورود پول سنگین به بازار سهام هستیم.

فعال شدن کد‌های حقیقی که نزدیک به دو سال بدون فعالیت مانده بودند، نشان می‌دهد که ورود پول حقیقی که این روز‌ها شدت گرفته است از سوی فعالان همیشگی نیست و افراد تازه‌ای به جمع سرمایه‌گذاران بورس پیوسته‌اند.

کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند اگر گشایش اقتصادی خاصی حاصل نشود، تورم 50 درصدی بر اقتصاد در سال جاری نیز حاکم خواهد بود و بنابراین رشد نقدینگی همچنان بالاست. در این میان از مسئله پول داغ که در دست مردم است نیز نباید غافل شد.

تورم موجود بر سود شرکت‌ها نیز اثر خواهد کرد و به تدریج تاثیر آن را در بازار سهام خواهیم دید. بنابراین حئاقل انتظار موجود از بازار سرمایه بازدهی به ‌اندازه تورم است. گرچه با لحاظ عقب‌ماندگی بازار انتظار سهامداران بیش از این اعداد و ارقام است.

در رابطه با پیش بینی بورس دوشنبه باید گفت انتظار می‌رود پس از رشد قوی روز ابتدایی هفته، تعادل در بازار حاکم باشد و همچنان اکثریت گروه‌های بازار در سوی مثبت دامنه نوسان معامله شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bgo9