سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/27 08:19
کد خبر: 38680

تلخ ترین فاجعه فوتبالی با 100 کشته | روزی که فوتبال عزادار شد

بخاطر فاجعه هیلزبورو، فدراسیون فوتبال انگلیس به تصمیم گرفت که فنس‌های ورزشگاه‌ها را برای همیشه حذف کند.

در آوریل ۱۹۸۹، ورزشگاه هیلزبوروی شفیلد میزبان بازی فینال FA کاپ بین دو تیم لیورپول و ناتینگهام فارست بود. به دلیل حضور همزمان بسیاری از هواداران و عدم کفایت پلیس انگلیس برای مدیریت جمعیت، تماشاگرانی که در نزدیکی فنس‌ها قرار داشتند، جان خود را از دست دادند یا مجروح شدند. تعداد ۹۶ هوادار لیورپول در این حادثه کشته شدند.

چهار روز بعد میلان و رئال مادرید در جام قهرمانان اروپا در سن سیرو به مصاف هم رفتند و پیش از شروع بازی به خاطر ادای احترام به کشته‌شدگان، یک دقیقه سکوت برقرار شد. هواداران میلان سپس شروع به سر دادن شعار You’ll never walk alone کردند.

فاجعه هیلزبورو باعث شد فنس‌ها برای همیشه از ورزشگاه‌های انگلیس برداشته شوند. 

پلیس ابتدا تماشاگران مست را عامل این فاجعه دانست و زیر بار تقصیر خود در این حادثه نرفت. جلسات حقوقی بعدی ثابت کرد که تماشاگران تاثیری در این فاجعه نداشتند و پلیس مقصر بوده است. در نهایت چند ماه پیش بود که پلیس بریتانیا پس از ۳۴ سال از تراژدی هیلزبورو عذرخواهی کرد.

پس از این حادثه بود که باشگاه‌ها مجبور شدند برای هواداران‌شان جایگاه بسازند و در تمام ورزشگاه صندلی نصب کنند تا از تکرار چنین حادثه‌های تلخی جلوگیری شود زیرا دیگر هیچ کس نمی‌خواهد اتفاقات دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین لیورپول و ناتینگهام فارست تکرار شود.

همچنین در سالروز این اتفاق تلخ خیلی از باشگاه‌ها، رقابت خودشان را کنار می‌گذارند و با ارسال پیام‌هایی به باشگاه لیورپول، ابراز همدردی می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egzm9