یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/26 10:44
کد خبر: 38627

باور می کنید کاسه چینی ۲۵ میلیون دلاری این جنجال را به پا کرده است؟ + تصاویر

عتیقه‌ای که هفته گذشته با قیمت ۱۹۸.۲ میلیون دلار هنگ کنگ (۲۵.۳ میلیون دلار) به فروش رسید، در حال حاضر مورد توجه رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش رصد ورزشی: تصاویر یک کاسه چینی با قطر کمتر از ۱۱.۵ سانتیمتر که به عنوان یک قطعه ظریف ۳۰۰ ساله شناخته می‌شود، در روزهای اخیر و پس از فروش این قطعه با قیمت بیش از ۲۵ میلیون دلار در هفته فروش هنر چینی در هنگ کنگ، در فضای مجازی منتشر شده است. خانه حراجی ساتبیز این کاسه را به عنوان "بسیار مهم" توصیف کرده و اظهار داشته که این قطعه از مجموعه‌ای از کوزه‌های خزفی نادر با تزئیناتی در کارگاه‌های امپراتوری پکن در قرن ۱۸ ساخته شده است.

(تصاویر) کاسه چینی ۲۵ میلیون دلاری که جنجال به پا کرد!

این کاسه در زمان امپراتور یونگ ژنگ، که از سال ۱۷۲۲ تا ۱۷۳۵ بر چین حکومت می‌کرد، تولید شد. این بخشی از سنت معروف به «falangcai» یا «رنگ‌های خارجی» است، نامی که به چینی‌هایی داده می‌شود که از کوره‌های امپراتوری Jingdezhen سرچشمه می‌گیرد، اما توسط صنعتگران در شهر ممنوعه پکن میناکاری می‌شود.

(تصاویر) کاسه چینی ۲۵ میلیون دلاری که جنجال به پا کرد!

این عتیقه که هفته گذشته به قیمت ۱۹۸.۲ میلیون دلار هنگ کنگ (۲۵.۳ میلیون دلار) به فروش رسیده بود، تبدیل به سوژه رسانه‌های اجتماعی شده است.

(تصاویر) کاسه چینی ۲۵ میلیون دلاری که جنجال به پا کرد!

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qk8m