چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/25 12:20
قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت روز خودرو
کد خبر: 38566

قیمت خودرو مونتاژی مشخص شد | قیمت خودرو امروز

جزئیات قیمت خودرو در بازار را در این صفحه بخوانید

قیمت خودرو در بازار خبرساز شد قیمت خودرو در روزهای گذشته حسابی جنجالی شد . قرار بود بعد از افزایش قیمت خودروهای داخلی، نوبت به قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی برسد. اما هنوز مشخص نیست که قیمت خودروهای مونتاژی چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

از هفته گذشته و همزمان با افزایش قیمت خودروهای داخلی، موضوع قیمت خودروهای مونتاژی هم مطرح است. شورای رقابت تغییر قیمت خودروهای مونتاٰژی را تایید کرده اما گفته قرار است قیمت این خودروها ارزان‌تر شود نه گرانتر.

به گفته سخنگوی شورای رقابت قیمت جدید خودروهای مونتاژی در جلسه ۲۲ فروردین ماه نهایی شده اما این قیمت‌ها محرمانه است. شجاعی تاکید کرده که قرار است قیمت‌های جدید توسط این شورا به وزارت صمت اعلام شود و این وزارتخانه قیمت‌های جدید را اعلام کند.

این اولین باری است که قرار است شورای‌ رقابت سراغ خودروهای مونتاژی بیاید و قیمت آنها را تعیین کند. قیمتی که اکنون تاکید می‌شود که کاهشی است و مردم نباید منتظر افزایش قیمت‌گذاری باشند.

توضیح‌ شورای رقابت هم این است که قیمت برخی از خودروهای مونتاژی داخلی بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی است. برای همین قرار است برای قیمت‌گذاری هر خودرو، قیمت سه خودروی مشابه خارجی بررسی و با قیمت کارخانه‌ای این خودروها مقایسه و قیمت نهایی تعیین شود.

حالا بازار خودروهای مونتاژی منتظر دستور جدید قیمتی شورای رقابت و وزارت صمت است و مشخص نیست‌ این تغییر قیمت به چه شیوه‌ای است.

آیا واقعا شورای رقابت دستور کاهش قیمت خودرو را خواهد داد؟ در این صورت این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان این خودروها، از عرضه خودرو به بازار با قیمت‌های جدید خودداری کنند و مصوبه کاهش قیمت‌ها خلاف خود عمل کند و باعث افزایش قیمت خودرو شود.

قیمت خودرو

قیمت کارخانه و بازار آزاد برخی از خودروهای مونتاژی محبوب در بازار 

همزمان با اعلام قیمت‌های جدید خودرو در کارخانه، قیمت‌ها در بازار آزاد‌ هم در حال افزایش است و علی‌رغم وعده کاهش قیمت‌ خودروهای مونتاژی، این خودروها هم در حال افزایش قیمت هستند‌.

بررسی بازار خودروهای داخلی و خارجی نشان می‌دهد که قیمت خودرو در بازار آزاد همچنان صعودی است و این روند با اعلام افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها تقویت هم شده است. در این میان، موج افزایش قیمت به خودروهای خارجی هم رسیده و خودروهایی نظیر فیدلیتی را تحت تاثیر قرار داده است.

امروز ۲۵ فروردین انواع فیدلیتی در بازار آزاد با قیمت‌های دو تا 2.5 میلیارد تومان قیمت خورده‌اند. لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته، با نرخ دو میلیارد و 390 میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها 890 میلیون تومان قیمت داشت. دیگنیتی نیز وارد کانال دو میلیارد و 340 میلیون تومان شد.

بر این اساس بازار منتظر مصوبه شورای رقابت و وزارت صمت نمانده و در حال افزایش قیمت‌هاست. حالا باید‌ منتظر ماند و دید آیا قیمت خودروهای مونتاژی واقعا داهش می‌یابد؟ یا مصوبه شورای رقابت علیه خود عمل می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rby66