چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/21 12:02
کد خبر: 38295

داور دربی مشخص شد؟ | چه کسی استقلال - پرسپولیس را سوت می زند؟

فاصله دو هفته تا برگزاری دربی پایتخت باقی مانده است و کمیته داوران، سه گزینه را برای قضاوت این مسابقه در نظر گرفته است.

هر چند تاکنون یک بازی تا درب ی استقلال و پرسپولیس باقی مانده است، اما شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره تیم داوری در این مسابقه از همین الان به سرعت رو به افزایش است. عملکرد داوران در هفته‌های گذشته باعث شده تا کمیته داوران با چالش بزرگی برای انتخاب ۴ داور بازی دربی مواجه شود و خداداد افشاریان نیز در معرض یکی از دشوارترین تصمیمات زندگی خود قرار بگیرد.

این در حالی است که البته او نام داوران زیادی را پیش روی خود می‌بیند اما اشتباهات داوری و اعتراضات تیم‌ها و البته حساسیت این دربی باعث شده تا همه گوش‌ها را در حوالی اتاق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تیز کنند. نتیجه تیزکردن گوش‌ها نیز به نام سه داور باتجربه برای قضاوت این دربی ختم شده است.

اشکان خورشیدی، پیام حیدری و وحید کاظمی سه نامی هستند که شانس بیشتری نسبت به بقیه برای قضاوت شهرآورد پایتخت دارند؛ شهرآوردی که بی گمان نتیجه‌اش تاثیر مستقیم و بسزا در تعیین قهرمان خواهد داشت و طبیعتا عملکرد داوران نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

اشکان خورشیدی: شاید خداحافظی با قضاوت دربی

شایعات پیرامون داوری اشکان خورشیدی در دربی از هفته گذشته آغاز شد. اینطور به نظر می‌رسید که خورشیدی برای خداحافظی از میادین، دربی را به عنوان فرصتی ویژه می‌بیند و قصد دارد به این شکل از جمع داوران فوتبال ایران کنار برود. اما او در گفتگو با خبرنگار ما این خبر را تکذیب کرد و گفت که باتوجه به وضعیت سنی هنوز قصد دارد کار را ادامه بدهد. با این حال نکته مهم در مورد اشکان خورشیدی، این داور ۴۳ ساله، این است که او در این فصل هرگز برای پرسپولیس و استقلال قضاوت نکرده و همچنین نیم فصل نخست را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

 

وحید کاظمی: دربی بعد از جنجال های آبادان

وحید کاظمی این فصل عملکردی قابل قبول داشته و یک بازی رویایی را هم برای استقلال سوت زده که با شکست این تیم همراه شد. او در تبریز صحنه مشکوک در محوطه جریمه را به بهترین شکل قضاوت کرد و آفساید را به خوبی تشخیص رد کرد که این تصمیم او مورد تمجید کارشناسان قرار گرفت. او همچنین در تبریز هم بازی پرسپولیس - تراکتور را سوت زد و تصمیمات درستی گرفت. کاظمی این فصل بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم و ذوب آهن را هم سوت زد.

 

پیام حیدری: تکرار الگوی محسن ترکی در دربی

پیام حیدری با قضاوت بازی هفته گذشته استقلال، باعث شد تا شانس کمتری برای قضاوت دربی داشته باشد اما عملکرد خوب و تجربه بالای این داور باعث شده تا کمیته داوران نامش را در بین گزینه‌های شهرآورد قرار دهد. پیام این هفته قضاوت خوبی در بازی استقلال - آلومینیوم داشت و با تنها یک صحنه مشکوک، روز قابل قبولی را پشت سر گذاشت. پیام این فصل علاوه بر سه قضاوت برای استقلال، سه بازی را هم برای پرسپولیس سوت زده که برابر سپاهان، صنعت نفت و فولاد بوده است. هر سه بازی اگرچه اعتراضاتی را به دنبال داشت اما نمرات ناظر به داور نشان می‌دهد که او روز خوبی را رقم زده است.

حالا باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و کمیته داوران کدام شخص را برای قضاوت دربی انتخاب خواهد کرد؛ جالب است بدانید به جز این سه گزینه که به عنوان نامزدهای اصلی مطرح هستند، کمیته داوران حداقل به سه نفر دیگر هم اعلام کرده که جمع‌بندی خاصی نداشته و همه برای داوری دربی شانس دارند!

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkyza