پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/19 05:02
واتساپ | فیلترینگ واتساپ | دور زدن فیلترینگ واتساپ
کد خبر: 38214

خداحافظی با واتساپ در ایران | واتساپ به خاطرات پیوست

به گزارش مخابرات ایران، امکان دریافت پیامک ورود برای کاربرانی که به هر دلیلی از واتساپ خارج شده و یا قصد نصب این پیام‌رسان بر روی گوشی تلفن جدید دارند، مسدود شده است. این اقدام به نظر دولت ابراهیم رییسی، یک گام تازه در مسدود سازی همیشگی واتساپ در ایران است که با انتشار خبر مسدود شدن پیامک کد ورود به واتس‌اپ به آگاهی عمومی رسیده است.

واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در دنیاست. این برنامه امکان مکالمه صوتی و تصویری، ارسال پیام متنی، فایل، عکس و ویدیو را به کاربران خود ارائه می‌دهد. واتساپ از تکنولوژی رمزنگاری پیام‌ها استفاده می‌کند که امنیت بالایی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. همچنین واتساپ به راحتی بر روی تمامی دستگاه‌های هوشمند قابل دسترسی است و در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

مخابرات ایران امکان دریافت پیامک ورود برای کاربرانی که به هر دلیلی از واتساپ خارج شده و یا قصد نصب این پیام‌رسان بر گوشی تلفن جدید دارند را مسدود کرده است.

به گزارش مخابرات ایران امکان دریافت پیامک ورود برای کاربرانی که به هر دلیلی از واتساپ خارج شده و یا قصد نصب این پیام‌رسان بر گوشی تلفن جدید دارند را مسدود کرده است، با انتشار خبر مسدود شدن پیامک‌ کد ورود به واتس‌اپ، به نظر دولت ابراهیم رییسی گامی تازه در مسدود ساختن همیشگی این پیام‌رسان در ایران برداشته است.

سایت گجت نیوز در گزارشی اعلام کرد، مخابرات ایران امکان دریافت پیامک ورود برای کاربرانی که به هر دلیلی از واتساپ خارج شده و یا قصد نصب این پیام‌رسان بر گوشی تلفن جدید دارند را مسدود کرده است.

بر اساس گزارش سایت گجت‌نیوز کاربران هنگام ورود مجدد به واتساپ و درخواست دریافت کد تایید با پیام «ما نتوانستیم به شماره شما پیامک ارسال کنیم و لطفا شماره خود را بررسی و دوباره در ۱ ساعت بعد امتحان کنید» مواجه می‌شوند.

اپراتورهای تلفن همراه در ایران، سال ۹۸ این محدودیت‌ را بر پیامک‌های شرکت تلگرام نیز فعال کرده بودند که تلگرام تماس تلفنی جهت تایید را به گزینه‌های خود اضافه کرد.

شرکت متا به‌عنوان مالک واتساپ هنوز واکنش رسمی به این خبر نداشته و وزارت ارتباطات نیز این محدودیت جدید را رسما تایید نکرده است.

قابلیت‌های جدید استاتوس واتس‌اپ

اولین قابلیت جدید، Private Audience Selector نام دارد که به شما اجازه می‌دهد افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را مشاهده کنند، انتخاب کنید. اگرچه در گذشته هم چنین قابلیتی وجود داشت، اما حالا واتس‌اپ شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال این افراد ذخیره می‌شوند و می‌توانید به‌طور پیش‌فرض از آن‌ها برای استاتوس بعدی استفاده کنید.

ویژگی بعدی، استاتوس صوتی واتس‌اپ است. کاربران می‌توانند با آپدیت جدید، پیام‌های صوتی حداکثر 30 ثانیه‌ای را از طریق استاتوس به اشتراک بگذارند. درحقیقت واتس‌اپ راه جدیدی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در اختیار کاربران قرار داده است.

Status Reactions قابلیت دیگری است که واتس‌اپ برای کاربرانش در نظر گرفته است. با این ویژگی، کاربران می‌توانند به استاتوس‌های دیگران با ایموجی واکنش نشان دهند، البته این ایموجی‌ها محدود و تنها از 8 ایموجی می‌توانید استفاده کنید.

ویژگی بعدی، Status Profile Rings نام دارد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر آپدیت‌های استاتوس را مشاهده کنید و یک حلقه سبز رنگ اطراف عکس پروفایل کاربر در لیست چت‌ها قرار می‌گیرد.

آخرین قابلیت، پیش‌نمایش‌های لینک است. زمانی که کاربر یک لینک را پست می‌کند، یک پیش‌نمایش بصری از محتوای لینک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اگرچه تمام این قابلیت‌ها کاملاً جدید نیستند، اما به نظر می‌رسد واتس‌اپ با افزودن تمام آن‌ها به لیست ویژگی‌های جدید، می‌خواهد تعهدش به بخش استاتوس را نشان دهد. این ویژگی‌ها از امروز به‌طور جهانی منتشر شده‌اند، اما احتمالاً چندین هفته طول می‌کشد تا تمام کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

نحوه اتصال به پروکسی واتساپ

ورود به تنظیمات و بخش data & storage

نکته: ممکن است اضافه شدن بخش پروکسی به برنامه تمامی کاربران مدتی طول بکشد. با این حال مطمئن شوید که برنامه مورد نظر شما از طریق بازارهای اپلیکیشن معتبر نظیر گوگل پلی (GooglePlay) و اپ استور (AppStore) دانلود و بروزرسانی شده باشند.

پس از ورود به بخش Proxy Setting، نشانی پروکسی موردنظر خود را وارد کنید. روی گزینه ذخیره (Save) ضربه بزنید تا فرایند اتصال به پروکسی واتساپ آغاز شود. در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات نشانه تیک (✔) پدیدار می‌شود. در صورت مسدود بودن پروکسی باید نشانی جدید را وارد نمایید.

درست است که اخیرا نسخه جدید واتساپ قابلیت استفاده از پروکسی را برای کاربرانی که امکان بهره‌گیری آزاد از این برنامه را ندارند ارائه کرده است. اما این قابلیت فعلا تنها برای کاربران اندروید و آیفون در دسترس است. متأسفانه پروکسی واتساپ هنوز برای نسخه‌های ویندوز یا وب قابل استفاده نیست. البته در آینده ممکن است راهکارهایی در این زمینه نیز اعمال شود.

برطبق گفته‌های مدیران شرکت واتساپ برای اتصال به پروکسی باید از آی پی سرورهای دارای پورت 80، 433 یا 5222 استفاده شود. با این حال توجه داشته باشید که ارائه‌دهندگان پروکسی واتساپ از آدرس IP شما باخبر هستند.

آیا امنیت پروکسی های Whatsapp بالا است؟

شرکت واتساپ پس از رونمایی قابلیت جدید به تمامی کاربران اطمینان داد که اضافه شدن پروکسی هیچ تأثیری در سطح امنیت برنامه نخواهد داشت. از آنجایی که عملکرد ارتباطی این برنامه از طریق پروتکل‌های رمزنگاری قدرتمند انجام می‌شود تمامی اطلاعات کاربران از جمله گفتگوها، تصاویر، ویدیو‌ها و فایل‌های صوتی همچنان محرمانه باقی خواهند ماند. به خاطر وجود همین ارتباطات رمزنگاری شده، ارائه‌دهندگان سرور پروکسی نیز نمی‌توانند به بررسی و شنود این برنامه بپردازند.

متأسفانه هنوز خبری از ایجاد کانال‌های پروکسی واتساپ در این برنامه موجود نیست. با اینکه کانال‌های پروکسی فراوان تلگرام رقیب سرسختی برای این برنامه به‌شمار می‌روند، اما این احتمال وجود دارد که با ایجاد کانال‌های پروکسی واتساپ در برنامه تلگرام راه دسترسی به پروکسی‌های بیشتر فراهم شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع صاحبان و مدیران تعدادی از کسب و کارهای فضای مجازی و برخی از مسئولان اصناف حوزه فناوری اطلاعات گفت: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که بتوانیم حال این بخش را بهتر کنیم و برای این منظور به کمک و همراهی تمام فعالان این بخش نیازمندیم و از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می‌کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nroax