دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/17 00:41
قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا الان
کد خبر: 38159

قیمت طلا با قیمت دلار در یک مسیر قرار گرفتند | حباب قیمت سکه گران شد

با افزایش نسبی قیمت دلار، بازار فلز زرد نیز در روند صعودی قرار گرفت. قیمت طلا و سکه دیروز گران شد و کاهش دو روز گذشته را جبران کرد. آیا مسیر بازار فلز زرد صعودی است؟

قیمت طلا به عنوان یکی از مهمترین فلزات گرانبها در بازار جهانی همواره مورد توجه قرار گرفته است. قیمت طلا تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، نرخ ارز، سیاست‌های پولی و مالی دولت‌ها و نیز شرایط اقتصادی و جهانی قرار دارد. قیمت طلا بر حسب وزن و عیار آن تعیین می‌شود و بورس‌های مختلفی برای خرید و فروش طلا وجود دارد. در حال حاضر، با توجه به نوسانات قیمت‌ها در بازار جهانی، قیمت طلا به طور متوسط بین ۵۰ تا ۶۰ دلار برای هر گرم طلا است. با این حال، لازم به ذکر است که قیمت طلا ممکن است تغییر کند و به همین دلیل همواره باید بازار را دقیقاً پیگیری کرده و در صورت نیاز به تحلیل و بررسی وضعیت بازار و شرایط جهانی مربوط به آن پرداخت.

 

دیروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ روند قیمت طلا و سکه برخلاف دو روز گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفت. بازار فلز زرد متاثر از افزایش محدود قیمت دلار با روند صعودی آغاز به کار کرد.

قیمت طلا و سکه از محاسبه قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار در بازار داخلی تعیین می‌شود و در لحظه نگارش این گزارش دو بازار فوق در روند افزایشی قرار دارند. انس جهانی طلا ساعاتی پیش محدوده دو هزار دلاری را شکسته و در حال حاضر با قیمت ۲۰۲۸.۹۱ دلار مبادله می‌شود.

دیروز افزایش قیمت در بازار طلا و سکه تا حدودی به اندازه کاهش قیمت روز دوشنبه ۱۴ فروردین بود. سکه امامی به محدوده ۳۲ میلیون تومانی برگشت و هر مثقال طلا نیز ۱۱ میلیون تومانی شد.

روزهای گذشته بازارهای مالی متاثر از برخی اخبار مساعد بین‌المللی در روند کاهشی قرار گرفتند. این در حالی است که در روزهای گذشته تحلیلگران بازار هشدار داده بودند که خبردرمانی دیگر تاثیری بلندمدت بر روند قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه نخواهد داشت. قیمت‌ها در مدت‌زمان کمی دوباره در مسیری صعودی قرار خواهند گرفت.

افزایش میلیونی سکه امامی

دیروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲،  قیمت سکه امامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه سکه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۳۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله ‌شد.

قیمت سکه بهار آزادی که روز گذشته کاهش محدودی داشت امروز بیش از ۹۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید.

نیم سکه روز گذشته را بدون تغییر قیمت گذراند اما امروز ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و وارد کانال ۱۹ میلیون تومانی شد. این قطعه سکه با قیمت ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

دیروز قیمت سکه گرمی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه سکه با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز روند افزایشی داشت. هر مثقال طلا ۸۲ هزار تومان گرانتر از دیروز معامله شد. هم‌ اکنون هر مثقال طلا در کانال ۱۱ میلیون تومانی و با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۶۸ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۵۶۷ هزار تومان شد که نسبت به دیروز حدود ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

حباب سکه گران شد

دیروز قیمت حباب سکه در تمام قطعات افزایش داشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی یک میلیون تومان افزایش حباب داشت. امروز حباب سکه گرمی کمترین رشد قیمت حباب را در میان قطعات سکه داشت.

حرکت قیمت طلا در مسیر دلار

در همین راستا جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی با اشاره به وابستگی شدید قیمت طلا و سکه به قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت:«افت قیمت دلار در روزهای گذشته متاثر از برخی اخبار سیاسی اتفاق افتاد و مقطعی بود.»

وی افزود:«زمانی که قیمت دلار رشد می‌کند اخبار برجامی در رسانه‌ها بیشتر مطرح می‌شود. اگر برجام به نتیجه نرسد و اخبار مساعد سیاسی روانه بازار نشود دلار می تواند به راحتی در کانال‌های بالاتر قیمتی قرار بگیرد.»

این کارشناس اقتصادی در ادامه تاکید کرد:«در زمان افزایش قیمت دلار هیجان و افزایش تقاضا در تمام بازارها به وجود می‌آید. این هیجان مختص بازار دلار و طلا نیست، مردم می‌خواهند دارایی خود را در برابر کاهش ارزش پول محافظت کنند. قطعا اگر قیمت دلار افزایش داشته باشد طلا هم همان مسیر را خواهد رفت.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kolmd