چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/14 10:29
حساب وکالتی
کد خبر: 38077

چگونه حساب وکالتی را ویرایش کنیم ؟ | حساب وکالتی ویرایش می شود ؟

جزئیات افتتاح و ویرایش حساب وکالتی را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : حساب وکالتی حرف و حدیث های زیادی داشته است در ادامه جزئیاتی از ویرایش حساب وکالتی را می خوانید بخوانید . حساب وکالتی چالش هایی برای متقاضیان داشته است در ادامه جزئیاتی از حساب وکالتی و نحوه ویرایش را می خوانید .

در حالی سایت فروش یکپارچه خودروهای داخلی برای جاماندگانی که اسامی آن‌ها در دو مرحله قبلی ثبت‌ درخواست خودرویی، توسط بانک‌ها ارسال نشده بود، برای بار سوم از روز چهارشنبه هفته جاری (۱۶ فروردین) به مدت سه روز باز می‌شود که همچنان گلایه‌ مشتریان از اشتباه بانک‌ها در تعریف حساب وکالتی به‌ نام ایران‌خودرو به جای سازمان حمایت که منجر به حذف این افراد شده است، ادامه دارد و معتقدند که چرا وزارت صمت توجهی به این تعداد کثیر متقاضیان ندارد؟

همانطور که بارها اعلام شده است، نوبت اول ثبت‌ درخواست خودرویی برای افراد حائز شرایط عمومی که در بازه مشخص تعیین شده (۲۰ تا ۲۳ اسفندماه) حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعریف کرده‌ بودند، امکان ثبت خودرو در سامانه وجود داشت اما با توجه به اینکه اسامی تعدادی از این افراد تا زمان ثبت‌نام که از ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه بود، توسط بانک‌ها ارسال نشده بود، سایت سامانه یکپارچه مجدد از روز هفتم فروردین ماه به مدت دو روز (تا هشتم فروردین) بازگشایی شد تا افراد دارای حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت که وجه ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب مذکور مسدود کرده‌اند، بتوانند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

این مهلت برای ثبت درخواست خودرویی روز هشتم فروردین ماه تمام و سایت سامانه بسته شد، اما با توجه به اینکه طی این مدت هم به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسامی افراد دارای حساب وکالتی را همچنان اعلام نکرده بود، تصمیم بر این شد که مجدد سایت سامانه در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه بازگشایی شود تا افراد حائز شرایط بتوانند درخواست خودرویی خود را ثبت کنند.

گفتنی است که این دو مرحله بازگشایی مجدد سایت سامانه (در روزهای ۷ و ۸ فروردین و مجدد ۱۶ تا ۱۸ فروردین) امکان ثبت‌نام را برای تنها افرادی فراهم می‌کند که حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت و واریز وجه داشته‌اند و عدم ارسال به‌ موقع اسامی آن‌ها توسط بانک‌ها، منجر به این تمدیدها شده است؛ اما آنچه که بسیار مردم را گلایه‌مند کرده، این است که بانک‌ها در اقدامی ناآگانه، حساب وکالتی افراد را به‌ اشتباه به‌نام (به‌نفع) سازمان حمایت نکردند و حساب به‌نام ایران‌خودرو تعریف‌کرده‌اند؛ بنابراین از لیست افرادی که می‌توانستند در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی شرکت کنند، حذف شدند.

یادآوری می‌شود که پیش از موعد مقرر برای تعریف حساب وکالتی (٢٠-٢٣ اسفند)، مشتریان تعریف حساب وکالتی به نام ایران‌خودرو داشتند و با اطلاعات اشتباه دادن برخی بانک‌ها، تصور کردند با همان حساب وکالتی ایران‌خودرو می‌توانند در طرح یکپارچه خودروهای داخلی هم شرکت کنند؛ اما با توجه به اینکه وکالتی کردن حساب تنها به نام سازمان حمایت الزام بود، این‌ افراد از لیست افراد مجاز به ثبت‌نام حذف شدند.

همچنان پس از گذشت حدود ۱۸ روز (از زمان آغاز فرآیند ثبت‌نام خودرو/۲۶ اسفند) این مشتریان در تماس با ایسنا گلایه‌مند هستند و اعلام می‌کنند که بعضاً سکه، طلا و… فروخته تا وجه لازم برای ثبت‌نام را تامین کنند و از بانک خواسته‌اند تا حساب وکالتی به نام سازمان حمایت، برایشان تعریف کنند اما حساب وکالتی به نام ایران‌خودرو توسط بانک‌ها تعریف شده است؛ بنابراین امکان ثبت‌نام نداشته و ندارند.

این افراد همچنان خواستار این هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت و امکانی برای ویرایش حساب وکالتی در نظر بگیرد و سامانه مجدد فعال شود تا این افراد هم بتوانند ثبت‌نام خود را انجام داده و در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی استفاده کنند و اشتباه‌ بانک‌ها را به حساب مشتریان نگذارند.

حال از روز چهارشنبه هفته جاری (۱۶ فروردین ماه) سامانه مجدد برای ثبت درخواست خودروی افراد دارای حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت باز می‌شود اما علیرغم اینکه همچنان مردم خواستار امکان ویرایش حساب وکالتی هستند، وزارت صمت هنوز برنامه‌ای برای این افراد در نظر نگرفته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ax7xg