پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/03 05:29
ایران و روسیه
کد خبر: 37830

نخستین بازی ایران با امیر قلعه نویی امشب | ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و روسیه امشب برگزار می شود.

 تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی تدارکاتی خود جهت آماده سازی برای بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر  با هدایت امیر قلعه نویی امشب ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف تیم ملی روسیه می‌رود.  

در روز‌هایی که هنوز تکلیف جانشین کی روش مشخص نشده بود بازی با تیم ملی روسیه قطعی شده بود و حالا قلعه نویی در اولین بازگشت به تیم ملی باید مقابل تیمی قرار بگیرد که در چند وقت گذشته فقط در بازی‌های دوستانه به میدان رفته است.  

 بعد از آغاز درگیری روسیه و اوکراین،  فیفا تیم ملی روسیه را محروم کرد و به همین علت این تیم فقط می‌تواند بازی‌های دوستانه برگزار کند و اجازه شرکت در جام ملت‌های اروپا را ندارد.  

امیر قلعه نویی بعد از شکست تیم ملی فوتبال  برابر تیم کره جنوبی در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا و حذف  از این رقابت‌ها از سرمربیگری تیم ملی فوتبال اخراج شد و بعد از ۱۶ سال دوباره هدایت یوز‌های ایرانی را برعهده گرفته است. ژنرال  می‌خواهد ملی پوشان را با برگزاری بازی‌های دوستانه آماده بازی‌های جام ملت‌های آسیا کند تا به همگان ثابت کند که به ناحق از تیم ملی فوتبال کنار گذاشته شد.  

قلعه نویی در اولین حضور مجددش در تیم ملی فوتبال باید در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی روسیه برود. شاید این بازی نتواند محک جدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان باشد چرا که بازیکنان شاخص روسی از جمله ماریو فرناندز، آندری سمیو نوف، دنیس چریشف، فدور اسمولوف، رومن زوبنین، آندری لونوف، فیودو کودریاشوف، آلکسی میرانچوک، الکساندر گالووین، آرتم زیوبا و الکساندر یروخین بعد از تعلیق فوتبال روسیه در اردوی این تیم حاضر نشده اند، اما این بازی می‌تواند در شناخت قلعه نویی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کمک شایانی کند.  

والری کارپین سرمربی تیم ملی روسیه چهره ویژه تیم ملی روسیه  به حساب می‌آید چرا که او در دوران بازیگری خود سابقه بازی در تیم‌های والنسیا، سلتاویگو و رئال سوسیداد را دارد و در حال حاضر علاوه بر هدایت تیم ملی فوتبال کشورش روی نیمکت روستوف هم می‌نشیند.  

 مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، سردار آزمون، سامان قدوس، میلاد محمدی، کریم انصاری‌فرد، علی کریمی، امیر عابدزاده و ابوالفضل جلالی بازیکنان هستند که در جام جهانی قطر حضور داشتند، اما این بار توسط امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتبال دعوت نشدند.  


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bez65