پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/26 03:13
وام مسکن | قیمت وام مسکن | میزان وام مسکن
کد خبر: 37721

وام مسکن چند؟ | هزینه وام مسکن چگونه است؟

طبق آخرین قیمت، متاهل‌های ساکن پایتخت برای اخذ اوراق مسکن باید ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند.

Fررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن حاکی از این است که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان، در اردیبهشت سال گذشته ۱۰۴ هزار و ۳۰۰ تومان و در خردادماه سال گذشته نیز ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته با قیمت ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان،  در مرداد با قیمت ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان و در شهریور نیز با قیمت ۱۰۳ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان، در آبان ماه سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۰۰ تومان و در آذر نیز ۹۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ و۱۰۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومانی، ۴۱ میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۶ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۶ میلیون و۷۸۴  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۳ میلیون و ۵۶۸ و متاهل‌ها نیز ۶۷ میلیون و ۱۳۶هزار تومان پرداخت کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xownw