جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/25 09:47
قیمت دلار امروز | قیمت روز دلار | قیمت دلار
کد خبر: 37706

قیمت دلار امروز چند ؟ قیمت دلار چقدر شد ؟

جزئیات قیمت دلار در بازار امروز را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : قیمت دلار امروز با کاهش جزئی همراه بود در ادامه جزئیاتی از قیمت دلار در مبادلات امروز را می خوانید . قیمت دلار با افزایش شدید در ماه های گذشته به 60 هزارتومان به صورت کاذب رسید در ادامه جزئیاتی از قیمت دلار امروز را می خوانید .

قیمت دلار مبادله‌ای امروز از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار مبادله‌ای امروز کاهشی بود.

 

نرخ ارز امروز در معاملات مرکز مبادله ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.نرخ ارز امروز نسبت به روز گذشته با کاهش جزئی همراه بوده است. در معاملات امروز (پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به رقم ۴۰۲۰۰ تومان و نرخ حواله دلار نیز به رقم ۳۶۶۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که قیمت هر اسکناس یورو نیز در مرکز مبادله ایران ۴۲۳۴۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز ۳۸۵۴۹ تومان است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات ۱۰۹۴۶ تومان ارزش گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۹۹۶۶ تومان است.

 

کاهش نرخ در صرافی ملی

در معاملات امروز صرافی ملی، نرخ خرید اسکناس دلار ۴۱۹۷۶ تومان و قیمت فروش دلار به متقاضیان نیز به رقم ۴۲۴۰۰ تومان رسیده است.

 

نرخ تابلوی صرافی‌ها

در حال حاضر در تابلوی صرافی‌های مجاز سراسر کشور، میانگین نرخ خرید دلار ۴۲۰۶۵ تومان و میانگین نرخ فروش دلار نیز ۴۲۴۸۵ تومان است.

 

روند افزایشی دلار طبیعی است

با وجودی که امید می‌رفت در روزهای منتهی به پایان سال ۱۴۰۱، با روند مساعد توافقات سیاسی خارجی ایران قیمت دلار در نیمه پایین کانال ۴۰ هزار تومانی نوسان داشته باشد، اما تحلیلگران بازار معتقدند با وجود تورم 50 درصدی طبیعی است که نرخ دلار دوباره رشد کند. باز شدن سفارت عربستان در ایران نیز نمی‌تواند دلیلی محکم برای کنترل قیمت ارز باشد.

 

 

تورم پابرجاست

در همین راستا عبدالله مشکانی با تاکید بر اینکه قیمت دلار در بلندمدت تابعی از نقدینگی و تورم است به تجارت‌نیوز گفت:«در کوتاه‌مدت بازارساز با عرضه یا عدم عرضه به بازار جهت می‌دهد و در بلند مدت نرخ ارز تابع نقدینگی و تورم است.بنابراین صرفا تحریم یا تغییری در تحریم‌ها اثر ملموسی در تغییر قیمت دلار ندارد.»

وی با اشاره به رشد نقدینگی خاطرنشان کرد:« تغییر نرخ‌های هفته‌های گذشته به واسطه خبردرمانی، بیشتر اقدام هیجانی و واکنشی است و بر قیمت دلار در بلند مدت تاثیر ندارد. زیرا نقدینگی رو به رشد است.»

مشکانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در توافق ایران با عربستان صلاح ما رعایت نشده است تاکید کرد:«با توافقات اخیر مسائل امنیتی ایران حل می‌شود اما مشکل اقتصادی ما همچنان پابرجا و حل نشده باقی مانده است.»

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود:« ماجرای توافق با عربستان مشابه برجام شده است. ما امتیازات سیاسی و امنیتی را پیشاپیش واگذار کردیم اما نتوانستیم چک‌های اقتصادی را نقد کنیم.»

وی ابراز عقیده کرد: «بنابراین به نظر می‌رسد ابتدا باید امتیازات اقتصادی نظیر برقراری کانال ارزی تجاری، اخذ و تثبیت شود سپس مذاکرات امنیتی صورت گیرد.»

مشکانی در پایان افزود:«اگر بخواهیم  قیمت واقعی دلار را با نقدینگی بسنجیم رقم‌هایی بالاتر از نرخ فعلی است و علت آن هم رشد نقدینگی است نه تحریم. رسیدن دلار به کانال‌های بالاتر قیمتی شوک روانی دارد و بازارساز می‌تواند شوک را کنترل کند به شرطی که اراده داشته باشد.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bezae