پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/20 13:14
سبد معیشت کارگران
کد خبر: 37599

جدیدترین خبر در مورد سبد معیشت کارگران | سبد معیشت کارگران کی تعیین تکلیف می شود ؟

جزئیات جدید از سبد معیشت کارگران در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : سبد معیشت کارگران سوالاتی برای این قشر داشته است در ادامه جزئیاتی از سبد معیشت کارگران را می خوانید .

 به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار قرار است فردا جلسه‌ای در خصوص تعیین عدد و رقم سبد معیشت کارگران تشکیل شود.

 شورای عالی کار زمان بررسی میزان سبد معیشت کارگران را قرار است به زودی اعلام کند.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با اشاره به برگزاری جلسه فردای کمیته مزد به‌منظور عدد و رقم سبد معیشت گفت: در جلسه قبلی طرفین به توافق بر سر اعداد و ارقام نرسیدند و داده‌های یکدیگر را قبول نداشتند.

محمدرضا تاجیک با ابراز اینکه فردا ساعت ۱۳ جلسه کمیته مزد به‌منظور تعیین عدد و رقم سبد معیشت تشکیل می‌شود، افزود: در جلسه قبلی طرفین به توافق بر سر اعداد و ارقام نرسیدند و داده‌های یکدیگر را قبول نداشتند؛ نیاز هست که هر سه گروه تحقیق بیشتری صورت بدهند و با داده‌های قابل اجماع به نشست بعدی بازگردند.

وی با بیان اینکه در جلسه قبلی به‌دلیل اختلاف نظرهای زیادی که بود به نتیجه نرسیدیم، گفت: عدد و رقم سبد معیشت باید به‌صورت سه‌جانبه تعیین شود.

سبد معیشت

تاجیک با تأکید بر اینکه ملاک ما برای ورود به جلسه شورای‌عالی کار و چانه‌زنی مزد رعایت اصل ۴۱ قانون کار است، اظهار کرد: نمایندگان دولت در بحث سهم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های خانوار، کارگران را در دهک‌های پایین‌تر و در بعد خانوار در دهک‌های بالاتر در نظر می‌گیرند، همین مسئله باعث پایین آمدن عدد و رقم سبد معیشت می‌شود که غیرمنطقی است.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با تصریح به اینکه یکی از تأکیدات ماده ۴۱ قانون کار بحث توجه به هزینه‌های سبد معیشت است، بیان کرد: بسیار واضح است که طی یک سال اخیر مشکلات معیشتی کارگران چند برابر شد و کارگران دغدغۀ معیشت دارند. کاهش قدرت خرید کارگران با افزایش منطقی دستمزد می‌تواند جبران شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48q95n