جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/19 01:38
یارانه | یارانه نقدی | یارانه اسفند ماه | یارانه معیشتی
کد خبر: 37557

امشب واریز یارانه چند میلیونی به حساب مردم | مبلغ جدید یارانه اسفند مشخص شد

جزئیات یارانه نقدی جدید دولت به همه مردم اعلام شد.

واریز یارانه جدید دولت سوالاتی برای مردم ایجاد کرده است بسیاری منتظر بسته حمایتی یا واریز یارانه جدید دولت برای عید هستند . برخی نیز در مورد واریز یارانه جدید دولت شایعاتی را مطرح کردند در ادامه جزئیات کامل از واریزی جدید دولت را می خوانید 

واریز یارانه نقدی دولت برای نوروز

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

در حالی در آخرین ماه پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم که مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در انتظار دریافت عیدی هستند و بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، عیدی پرداخت خواهد شد.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

بر همین اساس در حالی این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است که این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت خواهد کرد یا خیر؟

بر اساس این گزارش، دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال نو میلادی 2023، مبلغی را به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز کردند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز پرداخت عیدی به مددجویان مشخص نیست و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی از سوی دولت تأمین شود، عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی در آستانه سال نو پرداخت می‌شود

پرداخت 30 میلیارد یارانه نقدی به مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد قشم از پرداخت ماهانه ۳۰ میلیارد ریال مستمری به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: این میزان مستمری به بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار زیرپوشش پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، رضا تارک در حاشیه برگزای جشن ملی نیکوکاری در قشم اظهار داشت: بیشترین گروه زیرپوشش کمیته امداد در قشم را زنان سرپرست خانوار که حدود 71 درصد از مجموع مددجویان تحت حمایت هستند، تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مددجویان کمیته امداد در قشم از مردم روستایی هستند، افزود: مرگ سرپرست خانوار، سرپرست سالمند و طلاق از مهم‌ترین دلایل پوشش مددجویان این نهاد در قشم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قشم با اشاره به برنامه‌های این نهاد جهت ارتقاء مهارت در مددجویان تحت پوشش و حمایت و بسترسازی برای استقلال مالی این افراد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه رقمی برابر با 527 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گفته وی این تسهیلات جهت تامین مسکن، درمان، هزینه‌های آموزش، کارگشایی، خودکفایی و دیگر بخش‌ها پرداخت شده است.

تارک کمک به برگزاری ازدواج آسان را نیز از مهمترین اولویت‌های کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) قشم عنوان کرد و گفت: در همین راستا نیز امسال 67 سری جهیزینه به مددجویان تحت پوشش اهدا شده است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از همراهی خیران در داخل و خارج از کشور برای حمایت از افراد کمتر برخوردار کمیته امداد امام خمینی (ره) قشم، تصریح کرد: شمار حامیان یک هزار و 452 نفر است که از این تعداد 12 حامی ساکن کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند، سوئد، امارات متحده عربی، انگلستان، قبرس و آمریکا هستند.

یارانه نقدی جدید 1 میلیونی کی واریز می شود

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ البته ممکن است با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی که شامل ۱۰ قلم کالای اساسی به زودی در یزد اجرا و هزینه خرید کالاها، از دو بخش سهم پرداختی مردم و میزان تخصیص اعتبار یارانه پرداخت می‌شود.

زمان و مبلغ دقیق یارانه اسفندماه ۱۴۰۱ اعلام شد

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ البته ممکن است با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه مشخص شد و یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه مشخص شد. مطابق ماه‌های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ البته ممکن است با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.بانک مهر ایران یکی از بانک‌هایی است که بیشترین شکایت واریز نشدن یارانه را داشت. اپراتور این بانک در پاسخ گفته بود که یارانه نهایتا تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه واریز می‌شود. اما هنوز برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند که یارانه آنها واریز نشده است و این مشکل مربوط به بسیاری از بانک‌هاست.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود؛ آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

صولت مرتضوی گفت: قانون‌گذار تکلیف کرده است که ما دهک‌های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره‌ای ملاحظات تاکنون تصمیم جدی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی گرفته نشده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gk5qn