پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/11 06:00
معرفی سریال | معرفی سریال های ترکی | بهترین سریال های ترکی
کد خبر: 37343

بهترین سریال های ترکی 2023 را ببینید | معرفی 13 سیال برتر ترکیه

بهترین سریال های ترکی 2023 در ژانرهای متنوع و جذابی تولید شده‌اند که انواع سلیقه‌‌ها را پوشش می‌دهد. در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین و جدیدترین سریال های ترکی 2023 را به شما معرفی کنیم.

به گزارش رصد ورزشیسریال‌های ترکی  نه‌تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای خاورمیانه مانند چین و کره و حتی بسیاری کشورهای دیگر مانند آمریکا، آفریقای جنوبی و روسیه نیز مخاطبان زیادی دارد.

 

حتی چندین سریال ترکی از شبکه‌های مشهور نتفلیکس، آمازون پرایم و سایر کانال‌های این‌چنینی پخش شده‌اند و اکنون با دوبله و یا زیرنویس در دسترس همگان قرار دارند. اگر علاقه زیادی به سریال‌های ترکی دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با برخی از جدیدترین سریال های ترکی آشنا شوید. علاوه‌براین، می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در لیست بهترین سریال های 2023، بهترین سریال های کره ای 2023، بهترین سریال های عاشقانه 2023 و بهترین سریال های نتفلیکس 2023 نیز پیدا کنید.

 

 

بهترین سریال های ترکی 2023

صنعت تولید فیلم و سریال در کشور ترکیه در چند سال اخیر رشد زیادی داشته و توانسته توجه مخاطبان جهانی را به خود جلب کند. امسال هم مثل هر سال سریال‌های جذابی منتشر می‌شوند که تماشای آنها بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. در ادامه با معرفی بهترین سریال های ترکی جدید 2023 با ما همراه شوید.

البته اگر به ژانرهای مختلف سینما هم علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های 2023 را از دست ندهید. امسال در ژانر اکشن و ماجراجویی نیز فیلم‌های جذابی اکران می‌شود که در لیست بهترین فیلم های اکشن 2023، بهترین فیلم های DC در سال 2023، ترسناک ترین فیلم های 2023، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023، بهترین فیلم های کره ای 2023 و بهترین فیلم های دیزنی 2023 می‌توانید آنها را پیدا کنید. علاوه‌براین، با تماشای بهترین فیلم های کمدی 2023 و بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023 هم می‌توانید لحظه‌های شادی را برای خودتان بسازید.

 

خیاط – Terzi

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: رمانتیک، تریلر، رازآلود، جنایی

بازیگران: چاغاتای اولوسوی، شفانور گول، صالح بادمجی، اولگون شیمشک

کارگردان: جم کارجی

یکی از جدیدترین سریال های ترکی ، سریال خیاط به کارگردانی جم کارجی است. قرار بود این سریال در اواخر سال 2022 پخش شود، اما به‌خاطر مشکلاتی پخش آن به تعویق افتاد.

داستان این سریال درباره یک خیاط جوان و ماهر است که شغل پدربزرگ خود را ادامه می‌دهد. او پس از مرگ پدربزرگش باید هم کار خیاطی را اداره کند و هم از پدر خود مراقبت کند. در این شرایط، دختری به آن خیاطی مراجعه می‌کند و از جوان می‌خواهد که لباس عروسی او را بدوزد. در این میان، این خیاط جوان عاشق این دختر می‌شود که قرار است به‌زودی ازدواج کند. صحنه‌های درام و درعین‌حال رازآلودی در این سریال وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

 

آتاتورک – Atatürk

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: تاریخی، درام، بیوگرافی

بازیگران: آراس بولوت اینملی، اما واتسون، سارپ آک‌کایا، مهمت گونسور

کارگردان: مهمت ایدا اوزتکین

اگر به فیلم‌های تاریخی و بیوگرافی علاقه دارید، مطمئناً آتاتورک می‌تواند یکی از بهترین سریال های ترکی 2023 برای شما باشد. آراس بولوت اینملی در این سریال، نقش آتاتورک، رهبر جمهوری ترکیه را ایفا می‌کند. گریم این بازیگر به‌گونه‌ای انجام شده که شباهت خیلی زیادی به دوران جوانی آتاتورک دارد.

داستان سریال آتاتورک، درباره زندگی آتاتورک یا همان مصطفی کمال پاشا است که از دوران کودکی تا کهنسالی او را به تصویر می‌کشد و نقش دوران جوانی او را آراس بولوت اینملی ایفا می‌کند.

 

مخلوق – Yaratilan

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: تاریخی، درام، علمی‌تخیلی

بازیگران: تانر اولمز، ارکان کولچاک کوستندیل، صفانور گول

کارگردان: چاقان ایرماک

یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی در سال 2023 سریال مخلوق است که چاقان ایرماک آن را کارگردانی کرده است.

این سریال، داستان یک جوان سرکش، ماجراجو و مشتاق را به نمایش می‌گذارد که دانشجوی پزشکی بوده و در آرزوی این است تا بتواند برای بدترین بیماری‌های صعب‌العلاج و لاعلاج، یک درمان خوب پیدا کند تا از کشته شدن و از بین رفتن مردم به‌خاطر بیماری، جلوگیری کند.

صحنه‌های جالب و زیبایی در این سریال وجود دارند که باعث شده ما آن را در فهرست بهترین سریال های ترکی 2023 قرار دهیم.

 

ماگارسوس – Magarsus

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: درام

بازیگران: برکای آتش، چاعلار ارطغرل، ارجان کسال

کارگردان: یونس اوزان

فهرست سریال های ترکی جدید 2023 را با سریال جذاب ماگارسوس ادامه می‌دهیم. هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این سریال اعلام نشده، ولی به‌احتمال‌زیاد باید منتظر باشیم که اواخر سال 2023 و یا حتی اوایل 2024 پخش شود.

این سریال، داستان خانواده کوراک را به نمایش می‌گذارد که مشغول به تجارت مرکبات هستند. اعضای این خانواده برای کسب ثروت و قدرت بیشتر، با یکدیگر و یا حتی با سایر افراد به رقابت می‌پردازند. به‌طورکلی، فیلم‌هایی در این زمینه، جذابیت زیادی برای مردم داشته‌اند و به همین دلیل ماگارسوس می‌تواند به‌عنوان بهترین سریال ترکی 2023 شناخته شود.

 

علامت – Araz

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: درام، جنایی، اکشن

بازیگران:‌ هازار دنیز، اویغور رمضان، عثمان فیندیک

کارگردان: ‌هازار دنیز (Hazar Deniz BG)

انتظار داریم که این سریال صحنه‌های جذابی داشته باشد که همین مسئله باعث شده تا ما آن را یکی از بهترین سریال های ترکی 2023 بشمار بیاوریم.

داستان این سریال درباره فردی به نام یوسف است که دچار سردرگمی‌های زیادی شده و در همین حین، متوجه خبری می‌شود که در سراسر استانبول پخش شده است. او متوجه می‌شود که آراز، یعنی پادشاه قرار است به‌زودی به استانبول بیاید. این‌درحالی‌است‌که در غیاب پادشاه، سه پدر بر این شهر حکومت می‌کنند و وقتی متوجه می‌شوند که قرار است پادشاه آراز به استانبول بیاید، بیش از اندازه نگران می‌شوند. علاوه‌براین، نکته جالب‌توجه این است که تاکنون هیچ‌کس هنوز چهره آراز را ندیده و فقط اسمی از او شنیده‌اند.

 

شاهماران – Shahmaran

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 20 ژانویه (30 دی 1401)

ژانر: ماجراجویی، درام، فانتزی، عاشقانه رمانتیک

بازیگران: سرنای ساریکایا، بوراک دنبزع، مرت رمضان دمیر

کارگردان: امور توراگای (Umur Turagay)

یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی در سال 2023 که به‌تازگی پخش شده و توانسته توجه برخی از مخاطبان را به سمت خود جلب کند، سریال شاهماران است که در تاریخ 20 ژانویه 2023، یعنی 30 دی 1401 منتشر شد. این سریال در 8 قسمت منتشر شده است.

داستان این سریال که از شبکه نتفلیکس ترکیه پخش شد، درباره شخصیتی به‌نام شاهسو است که به‌خاطر شغل خود و یک سخنرانی مهم، مجبور می‌شود به آدانا برود. ورود او به آدانا باعث می‌شود با پدربزرگ خود که سال‌ها پیش مادر او را رها کرده، مواجه شود. در همین میان، شاهسو با ماران آشنا می‌شود.

از طرف دیگر، مردم این محله که از تبار مار هستند، اعتقاد زیادی به افسانه شاهماران دارند و می‌گویند که این افسانه، نماد عشق و خرد است. علاوه‌براین، ورود شاهسو به آنجا باعث می‌شود که آن‌ها به دنبال یک پیشگویی تاریخی بزرگ بروند. ورود شاهسو به آدانا و مواجهه او با ماران، مسیر زندگی‌اش را به‌طور کامل تغییر می‌دهد. اگر به ژانر فانتزی و ماجراجویی علاقه دارید، مطمئنا سریال شاهماران می‌تواند یکی از بهترین سریال های ترکی 2023 برای شما باشد.

 

گوکتورک‌ها اربابان آسیا – Gokturkler Asya’nin Efendileri

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: اکشن، ماجراجویی، تاریخی

بازیگران: گوربی ایلری، مهمت امین کاراتاش، علی کورکماز، اسماعیل حاجی اوغلو، دیدم ارجین، آیومی تاکانو، اوئور پولات، شورای اوزون

کارگردان: اسکندر بینگول، پیتر لادکانی

سریال گوکتورک‌ها اربابان آسیا نیز می‌تواند به‌عنوان بهترین سریال ترکی 2023 در ژانر اکشن، ماجراجویی و تاریخی، توجه خیلی از مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد. این سریال با همکاری اسکندر بینگول و پیتر لادکانی کارگردانی شده است و بازیگران محبوبی همچون گوربی ایلری و مهمت امین کاراتاش در آن ایفای نقش می‌کند.

این سریال، روایتی از بین سال‌های 620 تا 650 در ترکیه را به نمایش می‌گذارد که در آن زمان، چینی‌ها این کشور را تحت تسلط خود در آورده بودند. در این میان، داستان گوکتورک‌ها اربابان آسیا، درباره این خاندان بزرگ در کشور ترکیه بوده که دچار فروپاشی عظیمی می‌شوند.

اگر به فیلم‌های تاریخی علاقه دارید، مطمئناً صحنه‌های جذابی در این سریال وجود خواهد داشت که در ژانر تاریخی، ماجراجویی و اکشن، توجه هرکسی را به خود جلب خواهد کرد. البته هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار سریال گوکتورک‌ها اربابان آسیا اعلام نشده است، ولی انتظار داریم که در سال 2023 منتشر شود.

 

سپاهی – Sipahi

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2023

ژانر: اکشن، درام، جنایی، جاسوسی

بازیگران: کان ییلدیریم، اوزگه گورل، کرم آلیشیک، سینان توزجو، باشاک گومولچینلی اوغلو، ارکان بکتاش، نورتین ال سونمزا، چاغداش اونور اوزتورک

کارگردان:‌ هاکان اینان (Hakan Inan)

اگر به ژانر جاسوسی و جنایی علاقه دارید، مطمئناً سریال سپاهی می‌تواند یکی از بهترین سریال های ترکی 2023 برای شما باشد. این سریال 8 قسمتی درباره یک سازمان اطلاعاتی به‌نام سپاهی است. از طرف دیگر، یک سازمان مخوف و تاریک به‌نام Manager، به‌طور مداوم کشور ترکیه را مورد تهدید قرار می‌دهد. این سازمان قدرت خیلی زیادی دارد و این قدرت را از حمایت دولت‌های غربی به دست آورده است

از طرف دیگر، این سازمان تاریک و جاسوسی، به‌عنوان یک تهدید خیلی بزرگ و جدی برای کشور ترکیه به شمار می‌آید. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که برای ایجاد هرج‌ومرج و بروز رعب و وحشت در میان مردم، عملیات‌های تروریستی در این کشور انجام دهد.

در همین حین، کشور ترکیه با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر، این کشور از نظر سایبری هم در پلتفرم‌هایی مانند متاورس، دارک وب، سیستم‌های ارتباطی و اینترنتی و همچنین رمز ارز، دچار حمله شده است. این مشکلات باعث شده‌اند که کشور ترکیه از همه طرف با تزلزل‌های زیادی مواجه شود.

این سازمان تاریک و مخوف، تعداد زیادی از گروه‌های تروریستی را در داخل ترکیه مدیریت می‌کند. در همین میان، یک سازمان اطلاعاتی ترکیه به‌نام سپاهی، متوجه این خطر شده و به دنبال روشی برای توقف و دستگیری عاملان آن است. صحنه‌های هیجان‌انگیز و اکشن جذابی در این سریال وجود دارند که باعث شده ما آن را در فهرست بهترین سریال های ترکی 2023 قرار دهیم.

 

آدمک – Çöp Adam

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 2022 و 2023

ژانر: درام، عاشقانه، رمانتیک

بازیگران: انگین آلتان دوزیاتان، الچین سانگو، صدف آوجی

کارگردان: یاگیز آلپ آکایدین (Yağız Alp Akaydın)

یکی دیگر از جدیدترین سریال‌های ترکی سریال آدمک است که قسمت اول آن در تاریخ 30 نوامبر 2022 پخش شد و توانست توجه خیلی از مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

داستان این سریال، درباره مردی جوان است که به‌طور اتفاقی و عجیب‌وغریب، پولدار می‌شود و بعد از خرید یک خانه ساحلی بزرگ، تصمیم می‌گیرد با خانواده به آنجا نقل‌مکان کند. در این خانه عجیب‌وغریب، وقایع پیچیده‌ای رخ می‌دهد و در همین میان، تامر و پری با یکدیگر روبرو می‌شوند. بعد از این اتفاق، آن‌ها وارد یک بازی خطرناک می‌شوند که صحنه‌های زیبا و هیجان‌انگیزی دارد.

 

عمر – Ömer

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 9 ژانویه (19 دی 1401)

ژانر: درام، عاشقانه

بازیگران: صلاح‌الدین پاشالی، گوکچه بهادیر، باریش فالای

کارگردان: جم کارجی (Cem Karcı)

یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی 2023 که 9 ژانویه 2023 منتشر شد، سریال عمر است که داستان جوانی با همین نام را روایت می‌کند. این سریال از طرف شبکه استار تی‌وی منتشر شد و توانست توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان را به سمت خود جلب کند و امتیاز خیلی خوبی از آن‌ها بگیرد. این سریال در میان مخاطبان، توانست امتیاز بیشتر از حد متوسط را به دست بیاورد و این امر نشان‌دهنده جذابیت و محبوبیت بالای آن است.

داستان سریال عمر که صلاح‌الدین پاشالی نقش آن را ایفا می‌کند، روایت عشقی ناممکن را به تصویر می‌کشد. پدر عمر پیش‌نماز و موذن مسجد محل بوده که همه مردم از نظر دینی، احترام زیادی برای او قائل هستند. عمر علاقه خیلی زیادی به نقاشی داشته و به همراه مادربزرگ خود زندگی و از او مراقبت می‌کند.

از طرف دیگر، زنی به نام غمزه بعد از مشکلات زیادی که با همسر خود دارد، طلاق گرفته و با پسرش به محله خود، یعنی همان محله عمر نقل‌مکان می‌کند. تقریباً همه افراد آن محله باور داشتند که ازدواج غمزه با آن مرد نادرست بوده است.

در این روزهای سخت، جرقه‌ای بین غمزه و عمر زده می‌شود و به یکدیگر علاقه نشان می‌دهند. این‌درحالی‌است‌که این عشق از نظر اهالی آن محله و به‌خصوص پدر عمر، کاملاً غیرممکن و نادرست به نظر می‌رسد. زیرا غمزه نه‌تنها زنی مطلقه با یک فرزند است، بلکه از نظر سنی هم از عمر بزرگ‌تر است. صحنه‌های درام و عاشقانه‌ای در این سریال وجود دارند که باعث شده از نظر مخاطبان، یکی از بهترین سریال های ترکی 2023 شناخته شود.

 

پرچم قرمز – Al Sancak

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 19 ژانویه (29 دی 1401)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، هیجان‌انگیز

بازیگران: اوغور گونش، گولسوم علی، ریدوان آیبارس دوزی، امره دینلر

کارگردان: جم امره

اگر به سریال‌های اکشن و درعین‌حال حماسی علاقه دارید، پس از تماشای پرچم قرمز که یکی از بهترین سریال های ترکی در سال 2023 است، لذت می‌برید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نام این سریال، درواقع نشان‌دهنده پرچم ترکیه به رنگ قرمز است و به همین ترتیب، می‌توان متوجه شد که با یک سریال حماسی درباره کشور ترکیه مواجه هستیم.

بسیاری از مردم و منتقدان در کشور ترکیه پس از تماشای چند قسمت اول، آن را موردتحسین قرار دادند. دلیل این موضوع هم این است که سریال پرچم قرمز، نشان‌دهنده همبستگی مردم و وحدت ملی در کشور ترکیه است و از این نظر، توانسته قهرمانی فوق‌العاده سرباز‌های ترک را به نمایش بگذارد.

داستان این اثر که یکی از بهترین سریال های ترکی 2023 به شمار می‌رود، درباره 10 سرباز ترک است که بعد از تلاش‌های زیاد برای دفاع از کشور خود، مجبور می‌شوند با دستانی خالی، همچنان به وطن خود پایبند بمانند.

 

به مرد نمی‌شه اعتماد کرد – Erkeğe Güven Olmaz

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 5 فوریه (16 بهمن 1401)

ژانر: درام، عاشقانه

بازیگران: آلپرن دویماز، ملیسا پاموک، رویا دمی‌ربولوت

کارگردان: DOĞA CAN ANAFARTA

سریال به مرد نمی‌شه اعتماد کرد هم در ژانر درام و عاشقانه، می‌تواند به‌عنوان بهترین سریال ترکی 2023 شناخته شود که پخش آن به‌تازگی و در تاریخ 5 فوریه 2023 از شبکه فارکس ترکیه آغاز شده است. این سریال داستان زوجی جوان به نام الیف و ارهان را روایت می‌کند که با یکدیگر نامزد هستند و قرار ازدواج گذاشته‌اند. این زوج خوشبخت با یکدیگر اوقات خوشی را می‌گذرانند و بی‌صبرانه منتظر روز ازدواجشان هستند.

در همین میان، ارهان از نظر کاری دچار مشکلات زیادی می‌شود و زیر بار یک بدهی بزرگ می‌رود که پرداخت آن تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. درحالی‌که این زوج خوشحال و خوشبخت بیش از اندازه ناراحت و غمگین می‌شوند، رئیس ارهان که سیبل نام دارد، پیشنهادی به او می‌دهد تا بتواند بدهی‌هایش را بپردازد.

این پیشنهاد، زندگی الیف و ارهان را دچار تغییرات زیادی می‌کند. تماشای این سریال می‌تواند تجربه جدیدی برای شما رقم بزند و همین مسئله باعث شده که ما آن را در فهرست بهترین سریال های ترکی 2023 قرار دهیم.

 

از چه کسی فرار می‌کردیم؟ – ?Biz Kimden Kaçıyorduk Anne

 

بهترین سریال های ترکی

 

تاریخ انتشار: 24 فوریه (5 اسفند 1401)

ژانر: جنایی، مهیج، درام

بازیگران: ملیسا سوزن، ایلول تومبر

در نهایت، آخرین موردی که ما آن را به‌عنوان بهترین سریال ترکی 2023 می‌شناسیم، سریال جنایی و مهیجی است که با نام «از چه کسی فرار می‌کردیم» شناخته می‌شود. اگرچه قرار بود این سریال در تاریخ 24 فوریه 2023، یعنی 5 اسفند 1401 منتشر شود، اما به نظر می‌رسد که تاریخ دقیق انتشار آن همچنان مشخص نیست و شاید پخش این سریال به تعویق بیفتد.

داستان این سریال درباره مادر و دختری است که مدام از یک هتل به هتل دیگری می‌روند و به نظر می‌رسد که دارند از کسی فرار می‌کنند و کلاً زندگی مرموزی دارند. درحالی‌که همیشه آن‌ها در هتل‌های مجلل اقامت می‌کنند، بعد از رفتن آن‌ها جسد‌ها و ویرانی‌هایی باقی می‌ماند. بااین‌حال، برای خیلی‌ها سوال پیش می‌آید که آیا آن‌ها طعمه هستند یا شکارچی؟

 

سوالات متداول

بهترین سریال های ترکی 2023 کدامند؟

از جمله بهترین سریال های ترکی 2023 می‌توان به خیاط، آتاتورک، از چه کسی فرار می‌گردیم، به مرد نمیشه اعتماد کرد و آدمک اشاره کرد.

بهترین سریال عاشقانه ترکی کدام است؟

به مرد نمیشه اعتماد کرد یکی از بهترین سریال های ترکی در ژانر عاشقانه و درام است که به‌تازگی از شبکه فارکس ترکیه پخش می‌شود.

 

نظر شما درباره بهترین سریال های ترکی در سال 2023 چیست؟ به نظر شما سریال دیگری هم باید در این لیست قرار می‌‌گرفت که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما اشتراک بگذارید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vqwpb