چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/09 08:08
سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت
کد خبر: 37283

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت | به تمام یارانه بگیران سهام عدالت داده می شود

برخی مخاطبان فارس من با ثبت پویشی خواستار اختصاص سهام عدالت برای تمام یارانه‌بگیران شدند.

به گزارش رصدورزشی : سهام عدالت برای بسیاری از مردم چالش هایی داشته است در ادامه جزئیاتی از اعطای سهام عدالت به مردم را میخوانید در این طرح سهام عدالت سوالات زیادی را نیز  به وجود آورده است که در ادامه جزئیاتی از آن را مطالعه می فرمایید . سهام عدالت برای بسیاری می تواند یک مشکل از مشکلات معیشتی را برای دارندگان آن حل کند .

«هر ایرانی یارانه‌بگیر باید سهام عدالت داشته باشد» خواستار اختصاص سهام عدالت برای یارانه‌بگیران شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «بسیاری از افراد در دهک پایین هستند، ولی سهام عدالت ندارند، خیلی‌ها سواد کافی برای استفاده از اینترنت و ثبت‌نام ندارند یا اینکه اطلاع‌رسانی آنقدر ضعیف است که وقتی خبردار می‌شوند که سایت بسته شده است. دولت بدون ثبت‌نام اینترنتی یا هر چیزی از طرف خود با توجه به کد ملی و یارانه، افراد بدون سهام عدالت را مشمول سهام کند، چرا که این حق ملی است.»

بنابراین گزارش دولت قرار بود در سال جاری سهام عدالت به جاماندگان سه دهک کم درآمد جامعه سهام عدالت اختصاص دهد،‌ اما مصوبه دولت در این زمینه با مشکل هیات تطبیق مقررات دولت با قوانین همراه شد و در نتیجه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

همچنین در سال 1399 که سهام عدالت آزادسازی شد،‌ مدیر عامل وقت سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: 1.8 میلیون نفر در کشور هستند که کارت ثبت نام سهام عدالت دارند، ولی چون کد ملی آنها در سامانه سهام عدالت وجود ندارد،‌ ملاک نهایی افراد سامانه سهام عدالت هستند و غیر از آن 49 میلیون و 120 هزار نفر حاضر در سامانه سهام عدالت‌،‌ افراد دیگری که دعوت نامه یا فرم دیگر یا کارت سهام عدالت داشته باشند، به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با افزایش امضاهای این پویش به حدنصاب، حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3koj98