چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/07 03:00
قیمت دلار و سکه | قیمت دلار و سکه امروز | قیمت دلار و سکه در بازار | قیمت دلار و سکه دوشنبه 7 اسفند
کد خبر: 37209

قیمت دلار و سکه امروز 7 اسفند 1401 | افزایش ریسک خرید سکه

دیروز حباب سکه بزرگتر شد و فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه هم بیشتر شد.افزایش حباب سکه در روزهای اخیر در واقع به صدا درآمدن زنگ خطر در بازار سکه است.این امر نشان می دهد که خرید سکه پرریسک شده است.

مدت ها است که قیمت دلار و سکه با نوسانات زیادی همراه است و یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم شده چک کردن ساعتی قیمت دلار و سکه در بازار. بعد از مدت ها افزایش قیمت نسبتا تثبیت شده بود ولی در شروع بهمن ماه باز هم با افزایش قیمت دلار و سکه آن هم به صورت نجومی همراه بوده ایم

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲۴,۷۲۸,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۱۱.۵ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۳۰۹,۴۴۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۲۸۷,۰۳۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی‌ها به ۴۱۷,۵۹۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۵۴۹,۷۴۰ ریال و قیمت هر پوند به ۶۲۹,۳۲۰ ریال رسید.

جهش هیجانی قیمت سکه

روز گذشته نرخ دلار مبادله ای رشد محدودی را ثبت کرد با این حال برخی از سایت ها و کانال ها مدعی بودند که نرخ دلار در بازار آزاد بالا رفته بود.

تحلیلگران فنی باور دارند نوسانات سکه در روزهای اخیر با شاخص های بنیادی اقتصاد هم همخوانی ندارد.

از نگاه فعالان، همین امر باعث شده بود که تقاضای هیجانی در بازار سکه تقویت شود.گفته می شود قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز رشد قابل توجهی را ثبت کرده بود.

زنگ خطر در بازار سکه

دیروز حباب سکه بزرگتر شد و فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه هم بیشتر شد.افزایش حباب سکه در روزهای اخیر در واقع به صدا درآمدن زنگ خطر در بازار سکه است.این امر نشان می دهد که خرید سکه پرریسک شده است.

تحلیلگران معتقدند در صورتی نرخ دلار نزولی شود سکه بازانی که در قیمت های بالا دست به خرید زده اند ممکن است زیان را تجربه کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gkb7z