پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/06 09:15
شهرام عبدلی
کد خبر: 37199

شهرام عبدلی از مرگش فرار کرد | خاطره تلخ از سکانس خاطره انگیز شهرام عبدلی

خاطره شنیده نشده از شهرام عبدلی

به گزارش رصدورزشی : شهرام عبدلی بازیگری که بیش از پیش در سریال خط قرمز معروف شده بود در ادامه خاطره ای شنیده نشده از کارگردان سریال خط قرمز را می خوانید . این خاطره همراه بود با یاد و خاطره مرحوم شهرام عبدلی که امروز دار فانی را وداع گفت .

قاسم جعفری روایتی از بازی شهرام عبدلی در سریال «خط قرمز» طی سال‌های ۸۰ ـ ۸۱ را بازگو می‌کند؛ اینکه روزی که قرار بود فیلم سکانس مرگ او را بگیرند، زیربار نرفت و دو روز خودش را در اتاقی حبس کرد و اصرار داشت تا انتهای قصه بماند و زود کشته نشود؛ اما راهی نبود جز راضی کردن او برای روبه‌رو شدن با مرگ.

قاسم جعفری ـ کارگردانی که برای اولین بار با ساخت سریال‌هایی چون «همسفر»، «خط‌قرمز» و «شب آفتابی»، شهرام عبدلی را به دنیای تصویر معرفی کرد، در متنی که اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده است، نحوه انتخاب شهرام عبدلی در سریال «خط‌قرمز» و همچنین بازی و سکانس‌های مربوط به مرگش در این مجموعه را روایت کرد.

همکاری قاسم جعفری با شهرام عبدلی سال‌ها بعد در سریال‌هایی چون «کمکم کن» و «از نفس افتاده» هم ادامه پیدا کرد.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«برای شهرام عبدلی که: از نفس افتاد

شهرام را اول بار نشسته بر روی نیمکت‌های سنگی دور تئاتر شهر دیدم، عاشق بازیگری بود و سینه چاک تئاتر. انتخابش کردم برای نقش بسیار کوتاهی در سریال «همسفر» که در میان انبوه بازیگران ریز و درشت سریال به دلیل کوتاهی نقش دیده نشد؛ ولی نگاه همراه با خشم او در همان چند پلان کوتاه در ذهنم ماند تا سریال «خط قرمز»؛ صدایش کردم، شد ضدقهرمان سریال. دوست داشت در همان سریال گلیمش را از آب بیرون بکشد ... همه تلاشش را کرد و شد ضدقهرمان دوست داشتنی «خط قرمز». خودش به نقش اضافه کرد و کم کم بیننده با او همذات‌پنداری کرد و در دل مخاطبان جای گرفت.

روزی که قرار شد فیلم سکانس مرگ او را بگیریم، زیر بار نرفت و دو روز خودش را در اتاقی حبس کرد و اصرار داشت تا انتهای قصه بماند و زود کشته نشود. راهی نبود جز  راضی کردن او برای روبه‌رو شدن با مرگ ... قرار بود شهرام حقیقت‌دوست، چشم در چشم او را با گلوله بکشد ... بغض داشت و می‌گفت در حق این شخصیت ظلم شده ... اصرار از من و انکار از او. گفتم آنقدر در سریال شخصیت مهمی هستی که حاضرم در صحنه‌ای که جنازه‌ات را می‌برند، خودم زیر برانکاردت را بگیرم و می‌توانی به دوستانت بگویی چه نقش مهمی بازی کردی که کارگردان سریال برای به دست آوردن دلم در یک پلان در کل سریال بازی کرد. شهرام به قربانگاه رفت و من او را تا آمبولانس حمل جنازه‌اش بر دوش کشیدم.

«شب آفتابی» و «کمکم کن» دیگر سریال‌هایم بود که شهرام عبدلی در آنها خوش درخشید و جالب آنکه آخرین نمایشش «پنچری» ماه قبل در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا داشت و هر شب شاهد هنرنمایی‌اش بودم و روایت از جنازه‌اش در سریال، خاطره‌ای بود که آخرین بار در میان همراهانش در نمایش نقل کرد. برای همسفری که در این روزگار ارزان شدن مرگ، از نفس افتاد، طلب آمرزش دارم. یادش گرامی.»

شهرام عبدلی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ ساعاتی قبل در سن ۴۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

عبدلی برای ایفای نقش در یک سریال به شهر مشهد رفته بود که پیش از رفتن مقابل دوربین، دچار عارضه مغزی شد و امروز شنبه ـ ششم اسفند ماه ـ درگذشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qdzw