پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/01 16:16
ابوالفضل پورعرب
کد خبر: 37083

ناگفته های ابوالفضل پورعرب برملا شد | ابوالفضل پورعرب بالاخره بیمه شد

جزئیات جدید از ناگفته های ابوالفضل پورعرب را می خوانید .

به گزارش رصدورزشی : ابوالفضل پورعرب بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون است . ابوالفضل پورعرب در سریال های زیادی ایفای نقش کرده است و از جوان اول های سینما بوده است .

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار با ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما رفت.

 یکی از پدیده‌های جشنواره فیلم فجر امسال را باید ابوالفضل پور عرب دانست. بازیگر قدیمی و محبوبی که با رفتار حرفه‌ای و اخلاقی‌اش نشان داده که عاشق مردم و کشورش است. اما نه با دم‌زدن و شو‌آف بلکه در عمل و رفتار مدنی در  عرصه واقعیت.

او در اینستاگرام و توئیتر با پست زدن از راه دور خود را حامی مردم نشان نداده بلکه از آبرویش مایه گذاشت و در شب یلدا به تعبیر صمیمانه خود گفت که از رهبر کبیر انقلاب تقاضای بخشش و عفو جوانان خطاکار حوادث گذشته را می‌کنم. پورعرب دلسوزی حقیقی مردم است؛ وقتی که می‌گوید باید مردم کشورش رشد کنند و به مراتب عالی علمی و صنعتی برسند و هیچ چیز نباید مانع راه آنان بشود خصوصاً اینکه "هیچ‌کس نباید در آتش هیجان‌های سیاسی ناخودآگاه بسوزد".

درست در زمانی این عفو رهبری رخ داد که با روزهای پرحاشیه‌ جشنواره فیلم فجر مصادف شد. روزهایی که بازیگران جای خود را در خانه جشنواره فیلم فجر خالی کردند. همان خانه‌ای که در آنجا سیمرغ گرفتند و در مقابل دوربین‌ها درخشیدند. این روزها خانه جشنواره کمتر بازیگران را می‌بیند اما پورعرب، این سوپراستار دهه هفتاد که هنوز یک بازیگر و هنرپیشه حرفه‌ای سینما است  به جشنواره آمد. او نشان داد که جشنواره برای خود قدمت، اصالت، وزانت و اعتباری دارد که نباید با سلیقه و میل خودمان با آن بازی کنیم.

بازیگر مرد بارانی و دست‌های آلوده به همه مدیران، بازیگران، هنرمندان و سینماگران درسی مهم را داد؛ "حرف سینما و توجه هنرمند به آن" این درس که جای هنرمند در صحنه فرهنگ و هنر است نه در خانه و با تلفن همراه و در فضای مجازی. نباید اشتباه کرد با تعطیلی سینما یکباره به سمتی می‌رویم که امانت نسل‌های گذشته از بین می‌رود: ما از نسل قدیم خود این صنعت را تحویل گرفتیم و به نسل بعدی خود تحویل می‌دهیم و این حلقه همچنان ادامه دارد هر نسلی هم باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

رفتار هنری و اخلاقی پورعرب یک حرف دیگر هم دارد؛ آشتی ملی که روی آن هم تأکید دارد. باید همه مردم بار دیگر با مسئولین و مسئولین با مردم آشتی کنند. نباید کاری کرد که بار دیگر میان ملت و نظام فاصله بیافتد. این مهم هم بر گردن مدیران کشور است و هم مردم. او این درس را البته به همه ما می‌دهد.

او در اختتامیه فیلم فجر هم حضور پیدا کرد و آنجا بار دیگر روی پدرانه و فکورانه خود را به مدیران و هنرمندان نشان داد و گفت برخی سینماگران به هر دلیلی امسال به جشنواره نیامدند. به هر حال جوان هستند و ما هم زمانی جوان بودیم و چنین اشتباهاتی را داشته  ایم اما حالا در 61 سالی و پس از پشت سر گذاشتن سال های میانسالی این را یافته ام که باید بخشش را یاد بگیریم و لازم است جوانانی که به هر دلیل به جشنواره نیامدند را ببخشیم.

امروز نیز سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار این هنرمند اخلاق‌مدار رفته است. پوراحمدی ضمن ابراز خرسندی از بهبودی و رفع کسالت این هنرمند محبوب کشور، برای وی از خداوند سلامتی و طول عمر باعزت مسئلت کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح وظایف و دستاوردهای صندوق اعتباری هنر به ویژه در یکسال گذشته در دولت، تکریم، حمایت، رفع مشکلات و دغدغه‌های اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت را همراه با حفظ شأن و جایگاه هنرمندان را از وظایف و رسالت خطیر آن صندوق عنوان کرد.

پوراحمدی با تجلیل و قدردانی از آثار تولیدی و فعالیت‌های ارزشمند هنری این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: استاد پورعرب از جمله چهره‌های هنری است که سال‌های متمادی با نقش آفرینی‌های ارزشمندش لحظات به یادماندنی برای مردم ایران رقم زد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر احساس مسئولیت عمیقی نسبت به جامعه فرهنگ و هنر کشور در جایگاه یک نهاد حمایت کننده دارد و تلاش می‌کند تا حداقل امنیت خاطر را در میان فعالان این حوزه ایجاد نماید.

در این دیدار ابوالفضل پورعرب نیز ضمن ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته از سوی این صندوق برای هنرمندان کشور، بابت حضور و عیادت مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از او در بیمارستان و برخورداری وی از خدمات بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر قدردانی کرد.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از صندوق اعتباری هنر به عنوان محل و مرکزی خودجوش و تلاشگر در جهت حمایت و پشتیبانی از هنرمندان یاد کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر مرکزی است که پول در نمی‌آورد و کاسبی نمی‌کند اما با اهتمام ویژه و دریافت کمک‌های مالی از سوی دولت ماحصل درآمدها را خرج و صرف هنرمندان می‌کند.

پورعرب تأکید کرد: بدون تردید به اعتقاد من صندوق اعتباری هنر به جایگاهی رسیده که امروز مورد اعتماد بخش عظیمی از هنرمندان کشور قرار گرفته است.

این بازیگر مطرح کرد: زمانی که آقای پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برای عیادت و دلجویی در آذر سال جاری به بیمارستان محل بستری‌ام آمد، بلافاصله دستورات لازم برای برقراری بیمه بنده را داد. پس از آشنایی من با صندوق اعتباری هنر از نزدیک شاهد بودم که دوستان چگونه به‌صورت مستمر جویای حال من شدند این مهم برایم بسیار ارزشمند بود.

وی توضیح داد: بیشتر از خودم مادرم برای بیمه شدنم خوشحال شد و برای مسببان این امر دعای خیر کرد.

فیلم‌های سینمایی «عروس»، «نرگس»، «مردی شبیه باران»، «دست‌های آلوده» و «غریبانه» از جمله آثاری است که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kojyq