پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/29 04:06
وام مسکن | وام مسکن ارزان شد | قیمت وام مسکن
کد خبر: 37012

وام مسکن ارزان شد | جزئیات کاهش قیمت وام مسکن و قیمت اوراق

آخرین آمار اوراق تسهیلات مسکن حاکی از آن است که قیمت این اوراق نسبت به هفته قبل کاهشی بوده است.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن حاکی از این است که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۵۰۰، در اردیبهشت سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ و در خردادماه نیز  ۱۲۷ هزار و ۳۰۰  قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته با قیمت  ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان، در مرداد با قیمت  ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ و در شهریور نیز با قیمت ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۰۰، در آبان ماه سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۰۰ و در آذر نیز ۱۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ و ۱۲۴ هزار  تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۲۴ هزار و ۳۰۰  تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با ۱۲۴ هزار و ۳۰۰  تومانی، ۴۹ میلیون و ۷۲۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۶۹ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۹۹ میلیون و ۴۴۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۹ میلیون و ۸۸  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۱۹ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۹ میلیون و ۷۷۶  و متاهل‌ها نیز باید ۷۹ میلیون و۵۵۲   هزار تومان پرداخت کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwkzr