پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/25 05:18
یارانه 400 هزارتومانی | واریزی 400 هزارتومانی | واریزی جدید
کد خبر: 36879

یارانه 400 هزارتومانی واریز شد | واریز جدید 400 هزارتومانی در تعطیلات 22 بهمن

جزئیات واریز یارانه 400 هزارتومانی بهمن ماه مشخص شد

به گزارش رصدورزشی : واریزی 400 هزارتومانی تحت عنوان یارانه مثل هر ماه در بهمن ماه نیز انجام شد . واریزی 400 هزارتومانی این ماه نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز شد در ادامه جزئیاتی از واریزی 400 هزارتومانی را می خوانید .  یارانه هر ماه طبق روال بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود واریز یارانه امری است که تاکنون به تعویق نیافتاده است 

 

 واریز یارانه نقدی بهمن 1401 از امروز صبح آغاز شد. واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی بهمن‌ماه از صبح امروز آغاز شده و تا پایان روز از سوی تمامی بانک‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی مرحله 144 مربوط به بهمن ماه 1401 به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 روز پنجشنبه 20 بهمن ماه قابل برداشت است.

چنانچه سرپرستان خانوار ساکن استان هرمزگان از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر می‌شود و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین این ماه هشتمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

 

مبلغ یارانه نقدی در 1402 چقدر است؟

پیشتر در لایحه بودجه 1402 که دیرهنگام و البته پرحاشیه به دست بهارستان‌نشینان رسید، مشخص شد که قرار نیست سال آینده تغییری در مبلغ یارانه نقدی ایجاد شود؛ این جمله یعنی همان یارانه 300 و 400 هزار تومانی به دست سرپرستان خانوار می‌رسد. این در حالیست که رقم حقوق کارکنان برای سال آینده هم افزایش اندکی داشته و با رشد 20 درصدی به هفت میلیون تومان رسیده است.

با اینحال، نگاهی هرچند کوتاه به آمار و ارقام موجود در لایحه که فعلا هنوز کلیات آن تصویب شده و نمایندگان در حال چکش‌کاری جزئیات آن هستند، نشان از این دارد که رقم درآمدهای مالیاتی رشد بالایی داشته؛ افزایش حدودا 59 درصدی. دولت که از همان ابتدا یکی از شعارهای اصلی خود را گذر از اقتصاد نفتی قرار داده بود، حالا به نظر می‌رسد قرار است به این شعار جامعه عمل بپوشاند. درآمدهای مالیاتی به 838 هزار میلیارد تومان رسیده است، در عین حال پیش‌بینی شده که مالیات بر اشخاص حقوقی هم افزایش 2.2 برابری خواهد داشت. همین افزایش و رشدها به دغدغه مردم و فعالان اقتصادی تبدیل شده؛ فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می‌گویند اگر قرار باشد اقتصاد ایران کماکان در رکودتورمی باقی بماند، مالیات‌ستانی بیشتر به رکود و بیکاری بیشتر می‌انجامد. مردم هم نگران این موضوع هستند که وزن سنگین مالیات برای سال آینده بر دوش آنها باشد، در شرایطی که قرار نیست تغییری در کمک‌های حمایتی ایجاد شود.

البته، یکی دیگر از دلایل دولت برای افزایش درآمد مالیاتی در سال 1402، جبران کسری بودجه است. کسری بودجه‌ای که کارشناسان می‌گویند تا پایان سال به حدود 400 هزار میلیارد تومان می‌رسد، هرچند پیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس این کسری را 300 تا 600 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود. برای سال آینده هم آنگونه که تخمین زده شده این کسری ادامه خواهد یافت. به همین دلیل دولت یکی از راه‌های پیش روی خود را رشد مالیات می‌داند، موضوعی که همانطور که اشاره شد داد حقوق‌بگیران را درآورده است.

همزمان با اظهارات خاندوزی، داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز امروز خبر داد که فعلا دولت برنامه و سیاستی برای حذف یارانه‌بگیران تا پایان سال ندارد. چرا که پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر حدف تعدادی از یارانه‌بگیران در صورت اجرای طرح کالابرگ به گوش رسیده بود.

 

سیاست کالابرگ در 1402 ادامه دارد؟

در حالی قرار است دولت برای سال آینده هم یارانه نقدی به سرپرستان خانوار اختصاص دهد که سیاست کالابرگ حالا در چند استان کلید خورده است. طرحی که 10 قلم کالا را شامل می‌شود و طراحان آن قیمت این کالاها را به شهریور 1400 بازگردانده است. وزیر اقتصاد نیز در نشست امروز به این موضوع اشاره کرده و در نهایت گفته است که باید دید که آیا این حکم در لایحه بودجه سال آینده تکرار خواهد شد یا خیر. در این باره، ابوحمزه نیز یادآور شده که در حال حاضر این طرح در 3 استان در حال اجراست.

 

علت واریز نشدن یارانه بهمن ماه مشخص شد

تجارت نیوز نوشت:همزمان با واریز یارانه نقدی، برخی می‌گویند این ماه هنوز یارانه نگرفته‌اند و برخی دیگر می‌گویند مبلغ واریزی کمتر از ماه‌های دیگر است. اما مشکل کجاست و چرا یارانه نقدی برخی واریز نشده است؟

۲۰ بهمن ماه جدیدترین مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد. اما برخی از مردم می‌گویند که یارانه آنها واریز نشده و برخی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گرفته‌اند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره واریز نشدن یارانه برخی از افراد در بهمن ماه توضیحی نداده است. اما پیش از این اعلام کرده بودند که دهک‌بندی خانوارها شناور است و ممکن است دهک درآمدی خانوارها تغییر کند و افراد از یک دهک به دهک دیگری وارد شوند.

دو ماه قبل و همزمان با اوج گرفتن قیمت دلار و خرید دلار سهمیه‌ای هم اعلام شد که احتمال دارد افرادی که دلار سهمیه‌ای می‌خرند از لیست یارانه حذف شوند.

آنچه در ادامه می‌آید پیام برخی از کاربران تجارت‌نیوز است درباره واریز نشدن یارانه بهمن ۱۴۰۱.

«باسلام من جز دهک اول هستم فعلا تا این ساعت یارانه من واریز نشده قبلا بیستم بعد از ظهر واریز می‌شد لطفا راهنمایی بفرماید چه کنم؟»

«برای ماهم نریختن. بانک قرض الحسنه مهرایران هستیم.»

« من بانک فاه هستم اما برای من هم واریز نشده است.»

« ما هم بانک رفاه هستیم برای ما هم واریز نشده هنوز. بعضیا گفتن نشسته تو حساب ولی اس ام‌اس نیومده ولی موجودی بگیری هست، ما که موجودی هم گرفتیم خبری نبود!»

 

چرا یارانه بهمن کم واریز شد؟

دسته دوم پیام‌ها مربوط به افرادی است که یارانه آنها واریز شده اما مبلغ آن به اندازه ماه‌های قبل نیست.

«چرا یارانه بهمن ماه را کم ریختن؟»

«ما دو نفرهستم برای یک نفر واریز شده است.»

«با اسلام قبلا یارانه سه نفری ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و جزو دهک اول تا سوم بودیم. بعد یارانه ما ۹۰۰ هزار تومان شد و این ماه هم شده ۵۵۰ هزار تومان! علت کم واریز شدن یارانه چیست؟»

«چرا برای بنده رایانه بهمن ماه رو کم ریختن برای بنده که خانواده ۳ نفری هستم جزو کم درآمدی قشر جامعه هستم ۴۲۰ هزارتومان ریختن!»

«قسط وام تموم شد این ماه دلیل کم کردن یارانه چه بود؟ مالیات یا چیز دیگه؟ برای خانواده سه نفره حدود ۲۲هزار تومن کم شد درحالی که وام مرحله دوم رو هم نگرفتیم!»

«برای من که دو ماهه واریز نشده. مراجعه هم کردم پاسخگو نیستن.اصلا علم ندارن که چرا پرداخت نشده.»

«سوال بنده اینه قبلأ یارانه ۴۰۰تومانی دریافت میکردم حالا یکدفعه کم شده ۳۰۰تومان شده تحت پوشش کمیته امداد هستیم خانواده ۳نفره هستیم.»

«میگن اگر دلار سهمیه‌ای گرفته باشیم احتمال حذف یارانه هست. من دلار گرفتم اما یارانه ام کم نشده و مثل ماه‌های قبل واریز شده.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d98em