سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/17 11:39
علی دایی | ازدواج علی دایی | عشق علی دایی
کد خبر: 36565

هدیه یاغوت نشان همسر علی دایی برای تولدش | مونا فرخ آذری غوغا کرد

عکس دیده نشده از علی دایی با هدیه گران قیمتش گمانه زنی های زیادی داشت .

به گزارش رصدورزشی : علی دایی بازیکن بزرگ تیم فوتبال ایران و پرسپولیس بوده است او در تیم ملی افتخارات زیادی کسب کرده است علی دایی در بایرن مونیخ نیز سابقه بازی داشته است در ادامه تصویر دیده نشده از علی دایی را نیز مشاهده می کنید . علی دایی در اینستاگرام دنبال کنندگان زیادی دارد او دو دختر به نام های دنیز و نورا دارد که دنیز در خارج از کشور زندگی می کند علی دایی در زمانی از عمر فوتبالی خود با علی کریمی بحث و اختلافاتی داشت که بعد ها به آشتی منجر شد . 

علی دایی

بیوگرافی علی دایی و زندگی شخصی او

علی دایی در چهاردهمین روز از بهمن ماه 1348&در محله جیرال اردبیل به دنیا آمد او فرزند سوم خانواده می باشد که چهار برادر دیگر بنام‌های عبدالله، محمد، حسن و حسین نیز دارد. تنها خواهر علی دایی در 15 امین روز زندگی اش به دلیل بیماری درگذشت ، علی دایی از کودکی به نام شهریار شهرت داشته که در حال حاضر نیز شهریار فوتبال ایران لقب دارد، او که فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرده پس از قبولی در دانشگاه به تهران آمد و در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تدریس شد و همزمان به تیم تاکسیرانی تهران پیوست و پس از چهار سال با تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و استعداد او در فوتبال کشف شد و به تیم ملی دعوت شد، علی دایی در نهایت سال 1387 در 39 سالگی برای همیشه بازی فوتبال را در سطح حرفه ای کنار گذاشت و به مربیگری روی آورد.

علی دایی

مهریه همسر علی دایی چقدر است ؟

علی دایی در مورد همسرش و نحوه آشنایی با او و همینطور مهریه همسرش صحبت های جالبی کرده است. مونا فرخ آذری که همانند علی دایی اصالتا اهل اردبیل است سال 1356 در تهران به دنیا آمده و کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی است. دایی و همسرش اردیبهشت ماه 84 یعنی سه ماه بعد از عقد، مراسم ازدواج خود را برگزار کردند که مراسم بسیار مفصل و باشکوهی بود.

شهریار فوتبال ایران یک سال پیش از عقدش همسرش را در یک مهمانی خانوادگی دیده بود. علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

علی دایی

حضور در آلمان

سال 1376 در 28 سالگی همراه کریم باقری به تیم «آرمینیا بیله فیلد» آلمان پیوست و در 25 بازی به میدان رفت اما تنها 7 گل زد و تیمش به لیگ دو رفت

علی دایی

در بایرن مونیخ تا هرتابرلین

در سال 1377 با تیم بزرگ «بایرمونیخ» قرارداد سه سال بست و توانست در فصل اول 23 بازی برای این تیم در بوندس لیگا به میدان برود و 6 گل هم بزد

بعد از یکسال در سال 1378 با پیشنهاد سه برابری تیم «هرتابلین» به این تیم پیوست و تا سال 1381 به مدت 3 فصل و در 59 بازی حضور داشت و 6 گل هم بثمر رساند

علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی

مدرک تحصیلی علی دایی

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد ، اما فوتبال مانع از پذیرش او در گزینش ورود به دانشگاه شد، به همین دلیل همان دوره به دادن آزمون روی آورد که در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و دو ترم نیز به دانشگاه رفت اما در سال 1367 با قبولی در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف تغییر رشته داد و لیسانس خود را در بهمن‌ماه سال 1371 از همان دانشگاه دریافت کرد. علی دایی تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد ادامه داده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdzgn