پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/14 02:00
طرز تهیه | طرز تهیه غذای ایرانی | طرز تهیه غذای فرنگی | طرز تهیه غذا برای سرماخوردگی
کد خبر: 36442

طرز تهیه غذای خانگی و سریع مخصوص افراد سرما خورده

این غذا بسیار لذیذ و مقوی است که می‌توانید در زمستان تهیه و دورهم میل کنید.

در این خبر قصد داریم شمارا با طرز تهیه یک غذای فوری و خوشمزه و خانگی آشنا کنیم. طرز تهیه آش برنج که یکی از پر طرفدار ترین غذا های ایرانی می باشد و شما به راحتی میتوانید در خانه این غذا را به صورت فوری درست کنید. برای آشنا شدن طرز تهیه آش برنج ما همراه باشید.

 آش برنج یکی از آش های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که شما می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید.

در تهیه این آش می توانید از انواع حبوبات استفاده کنید ولی بیشتر با عدس و برنج این آش تهیه می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد و اگر دوست دارید برای فواید بیشتر می توانید آش برنج را با شلغم تهیه کنید و یا می توانید کمی گوشت قلقلی تهیه کنید و در انتها روی آش قرار دهید و با پیاز داغ و سیر داغ میل کنید.

شما می توانید این آش خوشمزه در روز های سرد زمستان تهیه و دورهم میل کنید.

مواد لازم برای تهیه آش برنج ساده با عدس

برنج ۱ پیمانه

عدس ۱ پیمانه

پیاز درشت ۱ عدد

شلغم ۱ عدد متوسط

سبزی آشی خرد شده ۳۰۰ گرم

کشک به مقدار لازم

نعنا ۲  ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه آش برنج ساده و خوشمزه و مقوی برای سرماخوردگی

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا باید از چند ساعت قبل عدس را تمیز کنید و برای ۱ ساعت خیس کنید تا راحت تر پخته شودف برنج را نیز بشوردی و خیس کنید. اگر دوست دارید این آش را با گوشت قلقلی تهیه کنید بهتر است گوشت و پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل سیاه را خوب ورز دهید و قلقلی کنید و داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید و اگر می خواهید به صورت ساده تهیه کنید این مرحله را حذف کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل قابلمه بدون افزودن روغن با زردچوبه کمی تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود و پیاز سبک و شیشه ای شود و بعد کمی روغن اضافه کنید و در ادامه ادویه ها و عدس و برنج را اضافه کنید و روی آن آب بریزید و حرارت را بالا ببرید و بعد از جوش آمدن کم کنید و بگذارید ریز جوش بزند و کم کم پخته شود.

مرحله سوم: افزودن شلغم

در ادامه باید شلغم را بشورید و ریز رنده کنید و یا می توانید به صورت مکعبی خرد کنید و داخل آش اضافه کنید و زمانی که همه مواد پخته شده نوبت اضافه کردن سبزی آشی می باشد، سبزی را افزوده و به همراه آن نمک اضافه کنید و بگذارید تا آش جا افتاده شود.

مرحله چهارم: پخت آش برنج

در ادامه باید کمی کشک به آش اضافه کنید و زمانی که حسابی جا افتاده و غلیظ شد از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بکشید و کمی نعنا را به دلخواه تفت دهید و با پیاز داغ روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آش برنج خوشمزه و ساده و مقوی

می توانید از ماست نیز بجای کشک استفاده کنید.

این آش کمی سرد تر شود طعم فوق العاده ی می گیرد.

می توانید کمی سرکه یا آبلیمو ترش بجای کشک و پیاز داغ استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbvzw