سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/11 02:00
طرز تهیه | طرز تهیه دسر | طرز تهیه پاناکوتا
کد خبر: 36327

طرز تهیه پاناکوتا وانیل با سس انبه | طرز تهیه دسر خانگی و خوشمزه

پاناکوتا وانیلی با سس انبه یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این دسر را داخل قالب های سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید و یا می توانید به صورت تک نفره سرو کنید.

در این خبر قصد داریم شمارا با طرز تهیه یک دسر خوشمزه و خانگی آشنا کنیم . طرز تهیه پاناکوتا وانیل با سس انبه که یکی از پر طرفدار ترین دسر های خانگی می باشد و شما به راحتی میتوانید در خانه این دسر پر طرفدار را درست کنید. برای آشنا شدن طرز تهیه دسر پاناکوتا با ما همراه باشید.

دسر پاناکوتا یکی از دسر های ساده و هم پسند می باشد که طعم بی نظیری دارد و شما می توانید ابتدا پاناکوتا وانیلی را تهیه کنید و بعد قسمت انبه را تهیه کنید و روی هم قرار دهید و یا می توانید به صورت لایه ای روی هم ریخته تا یک دسر فوق العاده داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی

طرز تهیه

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی (قسمت انبه)

طرز تهیه

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه به صورت قالبی

مرحله اول: تهیه قسمت انبه

برای تهیه قسمت وانیلی باید ۲ لیوان شیر را داخل یک قابلمه بریزید و بعد وانیل و شکر و پودر ژلاتین را بریزید و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا مواد مخلوط شود اما نباید بجوشد، این مخلوط را کنار قرار دهید تا خنک شود.

 

مرحله دوم: افزودن انبه

در ادامه باید انبه را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و هسته انبه را خارج کنید و بعد انبه را پوره کنید و به مواد اضافه کنید و اگر دوست دارید قسمت انبه کاملا یکدست باشد می توانید یک بار از صافی رد کنید تا دسر صافی داشته باشید، قالب مورد نظر یا لیوان ها را حاضر کنید و نیمی از مواد را داخل قالب یا لیوان بریزید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

 

مرحله سوم: تهیه پاناکوتا وانیلی

برای تهیه پاناکوتا وانیلی باید شیر و شکر و خامه و وانیل و ژلاتین را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود و بعد صبر کنید تا کمی خنک شود، قالب را از یخچال خارج کنید و پاناکوتا وانیلی را روی آن بریزید و قالب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و داخل یک دیس برگردانید و با برش های انبه تزیین کنید و یا اگر در لیوان این دسر را تهیه کردید می توانید با انبه خرد شده روی لیوان ها را تزیین کنید. 

فوت و فن های دستور تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه شیک و ساده با خامه

باید لایه قبلی نیم بند شده باشد و بعد لایه وانیلی را بریزید.

این دسر را می توانید به صورت قالبی نیز تهیه کنید و چون خامه دارد نیازی به چرب کردن ندارد و خیلی راحت از قالب جدا می شود.

مواد پاناکوتا نباید بجوشد و فقط گرم شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qn8n