پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/10 04:45
تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس البرز | تعطیلی مدارس ایران
کد خبر: 36288

تعطیلی مدارس دوشنبه 10 بهمن ماه | تعطیلی مدارس تهران و البرز + جزئیات

تعطیلی مدارس دوشنبه 10 بهمن ماه یا اینکه مدارس کدام استان ها دوشنبه 10 بهمن ماه تعطیل می باشد را در این خبر بخوانید

به گزارش رصدورزشی : برنامه تعطیلی مدارس دوشنبه 10 بهمن ماه و اخبار مربوط به این سوال که دوشنبه 10 بهمن ماه مدارس کدام استان ها تعطیل خواهد بود سوال مهمی است که والدین و دانش آموزان به دنبال پاسخ آن هستند. تا این لحظه خبر قطعی از تعطیلی مدارس دوشنبه 10 بهمن ماه از منابع رسمی منتشر نشده و هنوز درباره اینکه مدارس کدام استان ها دوشنبه 10 بهمن ماه تعطیل است اعلام نشده اما به محض اطلاع از منابع معتبر خبر درست تعطیلی مدارس دوشنبه 10 بهمن ماه را منتشر خواهیم کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن این توضیحات به شرح زیر است:

باسمه تعالی

موضوع آلودگی هوا و تعطیلی مدارس موضوع مهمی است که با شدت گرفتن آلودگی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده است.

آموزش و پرورش پس از این انتقادها و تماس‌های مکرر و فراوان خانواده ها که از این تعطیلی ها ناراحت بودند، ایده تعریف استاندارد شاخص های آلودگی برای تعطیلی مدارس را مطرح کرد و سپس وزیر کشور هم در یک گفت و گوی مطبوعاتی از وجود چنین طرحی خبر داد.

استدلال وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش بر این مبناست که تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا ضربه جدی به تعلیم و تربیت دانش آموزان و افت تحصیلی معنادار آنها می انجامد.

براساس گزارش های تحقیقی صورت گرفته، موافقان تغییر استاندارد آلودگی هوا معتقدند تعطیلی مدارس باعث افزایش آسیب هایی نظیر چاقی دانش آموزان، کم تحرکی، افت تحصیلی شدید و تنبلی در یادگیری شده است.

در کنار این امر دانش آموز به خاطر فقدان ارتباط اجتماعی در مدارس زمینه افسردگی و انزوا طلبی بیشتری می گیرد.در برابر مخالفان با استناد به آمار عوارض آلودگی و نیز تحقیقات معتبر داخلی و بین المللی در خصوص عوارض آلودگی هوا بویژه در کودکان، با این ایده مخالفت کرده اند.

باید توجه داشت که تعطیلی مدارس در گام نخست با هدف حراست از سلامت دانش آموزان است و این موضوع به صورت مستقیم ارتباطی با کاهش آلودگی هوا ندارد.

نگاهی به تجربه سایر کشورها همچون هند هم گویای این واقعیت است که مدارس ابتدایی در اولویت نخست تعطیلی در شرایط اضطرار آلودگی هوا هستند. اگرچه موضوع آلودگی هوا یک چالش مهم جهانی است و کشورهای توسعه یافته جهان نظیر هند و چین هم درگیر این چالش هستند اما هر کشوری متناسب با شرایط خود، استاندارد و سیاستگذاری های مختلفی را برای حل این چالش اعم از تعطیلی مدارس و مشاغل برای افراد و گروه های حساس جامعه در پیش می گیرند و یک راه حل جهانی برای آن وجود ندارد.

برای نمونه مالزی در صورت رسیدن شاخص آلایندگی به عدد ۲۰۰ میکرون، به تعطیلی مدارس اقدام می کند و در پکن و چین هم این عدد بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تعریف شده است.این مساله در هند هم هنگامی که شاخص به ۳۰۰ رسید، منجر به دستور مقامات برای تعطیلی مدارس شد.

به این ترتیب چند نکته در خصوص خبر بررسی تغییر استانداردها برای تعطیلی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد:

۱. با توجه به تاثیرگذاری معنادار آموزش حضوری، سیاستگذاری ها بایستی معطوف به حضور مداوم دانش آموزان در کلاس های درس باشد.

۲. باید توجه داشت که تلاش برای تغییر استاندارد آلودگی هوا به مفهوم بی توجهی به اجرای قانون هوای پاک نیست. مصوبات این قانون به صورت مستمر و ماهیانه با حضور دستگاه های ذی ربط با راهبری وزارت کشور در حال پیگیری است.

۳. تعطیلی مدارس برای کاهش آلودگی هوا نیست اما این اقدام بر اساس یک مصوبه انجام می شده است. وزیر کشور هم متناظر به این مساله اظهار کرد "احتمال وجود دارد که پیشنهاد جدیدی با کمک سازمان حفاظت محیط زیست به دولت ارائه شود".

۴. ملاحظه می شود که این مساله تنها یک احتمال بوده است و باید در شوراهای مربوطه و با حضور اعضا پس از بررسی های دقیق علمی و با رویکرد حفاظت از سلامت جسمی و روانی هموطنان مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد.

غیر حضوری شدن مدارس لواسانات،  رودبار، پردیس، رودهن و دماوند

روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران: 

به دلیل برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، آموزش در مدارس لواسانات و رودبار قصران، امروز دهم بهمن ماه غیر حضوری شد.

همچین با توجه به تداوم بارش برف، همه مقاطع تحصیلی پردیس و مراکز پیش‌دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی رودهن و دماوند در نوبت صبح امروز غیرحضوری خواهد بود.

مدارس نوبت عصر ۳ شهرستان تهران مجازی شد

آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران: با توجه به تداوم بارش برف، همه مدارس مناطق پردیس، رودهن، دماوند و فیروزکوه در نوبت عصر امروز غیرحضوری است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p9vrr