پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/03 05:00
یارانه | یارانه نقدی | یارانه معیشتی | افزایش یارانه
کد خبر: 35645

تصمیم نهایی دولت برای افزایش یارانه نقدی | مبلغ جدید یارانه چقدر است؟

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: در شرایطی که میزان تورم کشور در برخی از شرایط به ۶۰ درصد می‌رسد، افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت کارساز نیست.

معین‌الدین سعیدی با تاکید بر اینکه در زمان بررسی بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه باید بهبود معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: با حذف ارز ترجیحی فشار زیادی به مردم و به ویژه دهک‌های پایین جامعه وارد شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف کرد که پس از حذف ارز ترجیحی، کالاهای اساسی در بستر کالابرگ الکترونیکی و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد. متأسفانه دولت این مصوبه را اجرا نکرده است و بخشی از چالش‌های اقتصادی ما به عدم اجرای این قانون بازمی‌گردد.

سعیدی ادامه داد: بنده مخالفتی با افزایش یارانه نقدی ندارم، اما با توجه به شرایط تورمی کشور و ضرورت کاهش رشد پایه پولی، دولت باید اعطای کالابرگ الکترونیکی را حتماً مورد توجه قرار دهد.

وی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: در شرایطی که میزان تورم کشور در برخی از شرایط به ۶۰ درصد می‌رسد، افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت کارساز نیست. البته میزان افزایش حقوق کارکنان دولت از جمله موضوعاتی است که نیازمند بحث‌های کارشناسی دقیق است، اما حتماً باید در تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت، میزان تورم کشور هم مورد توجه باشد.

سعیدی با تاکید بر ضرورت کنترل تورم، تصریح کرد: رئیس جدید بانک مرکزی بحث تثبیت نرخ ارز نیمایی را مطرح کرده که محقق شدن این مسئله مستلزم آن است که میزان سرمایه‌گذاری خارجی ما افزایش پیدا کند. دستگاه دیپلماسی ما باید فعالانه‌تر عمل کند. چین میلیاردها دلار در بندر گوادر پاکستان و هند حدود ۲۰ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده است و ما هم باید توجه بیشتری به سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از رویکرد دولت در تقویت روابط با کشورهای همسایه حمایت می‌کنیم و الان شاهد فعال شدن بازارچه‌های مرزی هستیم، با وجود این، دیپلماسی فعال که چالش‌های ما با جهان را حل کند، نمی‌بینیم. تنها خط قرمز ما داشتن ارتباط با رژیم صهیونیستی است و هیچ گاه زیر بار آن نخواهیم رفت، اما با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت باید با دیگر کشورهای جهان روابط مطلوبی داشته باشیم./ مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xobzl