پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/29 08:01
سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | سود جاماندگان سهام عدالت
کد خبر: 35333

جزئیات در بافت سود سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان سهام عدالت بخوانند

آخرین اخبار سود سهام عدالت و جاماندگان سهام عدالت

سهام عدالت گونه ای یارانه است که از زمان دولت آقای احمدی نژاد آغاز شد. قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام عدالت افراد بستگی داشت.

 

معاونت فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: مشمولان سجامی سهام عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ خود می توانند به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

در این راستا سهامداران عدالت پس از ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می توانند با کلیک بر روی گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود دریافتی خود را مشاهده کنند.

همچنین سهامدارانی که سجامی نشده اند نیز می توانند با مراجعه به تارنمای  sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک، نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

شایان ذکر است مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ایرانی از صبح روز چهارشنبه گذشته از طریق شبکه بانکی آغاز شده است و در این مرحله، سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی الحساب دریافت می کنند.

سرانجام اولین مرحله واریز سود سهام عدالت ۲۹ آذر شروع شد و روز گذشته به پایان رسید. اما همچنان برخی از مشمولان از دریافت این سود بازماندند‌.

اشتباه در واردکردن اطلاعات، به‌ویژه شماره شبا علت اصلی عدم واریز سود سهام عدالت به حساب برخی از مشمولان اعلام شد‌ بدین ترتیب تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند 1401 اجرا شود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت بنشیند.

چرا رقم سود سهام عدالت کم شد؟

همچنین قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام افراد بستگی داشت. اما حالا بسیاری از مشمولان می‌گویند واریزی آنها کمتر از این رقم بوده است.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده میزان سود دارندگان سهام عدالت به شرح زیر است:

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی، ۵۱۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۵۵ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان است.

البته همه مشمولان این میزان سود را دریافت نمی‌کنند و واریز این مبلغ به عواملی از جمله ارزش اولیه سهام هر فرد و اینکه آیا سهامدار در زمانی که فروش سهام عدالت امکان‌پذیر بود، سهام خود را فروخته بود یا خیر؟ بستگی دارد.

 از ابتدا و بر اساس گفته رئیس سازمان بورس،‌ قرار بود زمان واریز سود سهام عدالت ۳۰ آذرماه باشد تا یلدای رئیسی به حساب مردم واریز شود. پس از این بود که وزیر اقتصاد اعلام کرد واریز سود سهام عدالت از ۲۹ آذر ماه آغاز می‌شود و سه روز ادامه دارد.

به عبارتی سود سهام عدالت در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه و اول دی ماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود. بر اساس گفته‌های رئیس سازمان بورس،‌همه ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت مشمول این سود می‌شوند. در نتیجه اگر خانواری هنوز سودی دریافت نکرده به این دلیل است که در صف انتظار دریافت سود قرار دارد و احتمالا این سود ظرف دو روز آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

چه کسانی منتظر واریز سود سهام نباشند؟

جاماندگان و وراث نباید ظرف این چند روز منتظر واریز سود سهام عدالت باشند. چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده،‌ سهام عدالت بدهد اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند. چراکه بر اساس وعده‌ها تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان هم جزو همین گروه هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gkxp9