پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:20
سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت | سود سهام عدالت
کد خبر: 35458

واریز چند میلیونی برای دارندگان سهام عدالت | ارزش سهام عدالت امروز

شاخص کل بورس دیروز سه‌شنبه توانست سبزپوش شود؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

شاخص کل بورس دیروز سه‌شنبه روند مثبتی به خود گرفت و شاخص با رشد 0.3 درصدی در محدوده یک میلیون و 687 واحدی ایستاد.

دیروز سه‌شنبه 27 دی ماه سهام عدالت هم جهت با شاخص کل بورس حرکت نکرد و روند منفی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با کاهش 0.1 درصدی به 15 میلیون و 582 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 27 هزار تومانی به 29 میلیون و 332 هزار تومان رسید./تجارت‌نیوز

زمان واریز مجدد سود سهام عدالت 600 هزار تومانی اعلام شد

سخنگوی کانون سهام دامداران عدالت از زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت خبر داد و گفت: سهامداران اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده منتظر دریافت سود سهام عدالت باشند.

پدرحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جامعه آماری ۲۰ میلیون تومانی که گفته شد، واقعی بود، گفت: در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی می شود که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده ای مقام معظم رهبری بوده است. بر اساس آن قرار شد که شش دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص می شود تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند. اساسا جاماندگان سهام عدالت هم این عده نبودند، نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بودند که در شناسایی، واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده بودند، دعوتنامه سهام به نامشان صادر شده بود، تکالیف قانونی شان را هم انجام داده بودند، اوراق سهام در اختیارشان بود اما در سال ۹۵ وقتی پایان سهام عدالت اعلام شد در سامانه اعلامی سامانه خصوصی سازی اطلاعاتشان موجود نبود.

وی ادامه داد: این نقص ناشی از دقت در مغایرت گیری اطلاعات ثبت شده در تعاونی ها و اطلاعات نزد سازمان خصوصی سازی بود. در ابتدا حقوق این تعداد احساس شد تضییع شده و به عنوان جاماندگان سهام عدالت مطرح شدند. در ادامه بررسی ها مشخص شد که ازشش دهک پایین جامعه کسان دیگری هم هستند که مشمول دریافت سهام عدالت بودند ولی شناسایی نشدند.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت عنوان کرد: در گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اقتصادی، به آمار ۲۰ میلیونی از جاماندگان که الان گفته می شود، اشاره ضمنی شده است و این آمار دقیقی نیست و برآوردی است. به هر حال در اینکه افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما در فرایند شناسایی جاماندند شکی نیست اما آمار نهایی باید توسط دستگاه های مسئول اعلام شود.

وی با اشاره قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: در بودجه امسال به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که الان تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می شود. مجلس هم در قانون تاکید کرد که با اولویت مشمولان نهادهای حمایتی که سهام عدالت دریافت نکردند، اجرای طرح سهام عدالت برای جاماندگان کلید بخورد. این آمار قطعی است و اطلاعات آنهم استخراج شده است و توسط این دو نهاد هم به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jennl