پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/27 13:10
رژیم غذایی | لاغری | کاهش وزن
کد خبر: 35283

رژیم لاغری سریع نگیرید | هشدار جدی به متقاضیان کاهش وزن

جزئیات کاهش وزن و لاغری را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : این روزها همه به دنبال روش‌هایی برای لاغری سریع هستند. رژیم‌های زیادی در این بین خودنمایی می‌کنند و قول لاغری سریع را به شما می‌دهند. همین ابتدای کار باید به این نکته اشاره کنم که یک رژیم غذایی خوب به هیچ وجه سریع و غیرمعقول نیست.

 

اصولا برنامه‌های غذایی سریع، محدودیت‌های غذایی سفت و سختی دارند. موجب افتادگی پوست و ریزش موی شدید می‌شوند. مدت زمان انجام‌شان کوتاه است و بازگشت وزن سریعی دارند. به همین دلیل متخصصان و مشاوران تغذیه رژیم کاهش وزن سریع را پیشنهاد نمی‌کنند. به ویژه این که عوارض ظاهری و باطنی این نوع رژیم‌ها معمولا تا مدت زمان زیادی در بدن باقی می‌ماند.

 

مانند گودی زیر چشم. با این حال اگر همین حالا هم کم غذا می‌خورید و بیشتر ورزش می‌کنید اما همچنان وزن‌تان تغییری نمی‌کند، در این مقاله ترفندهای کوچکی هست که با استفاده از آن‌ها به کاهش وزن خود سرعت می‌دهید و از استپ وزن پیشگیری می‌کنید. در ادامه نیز به معرفی دقیق‌تر رژیم لاغری سریع و عوارض آن می‌پردازیم.

 

 به طور کلی رعایت چند نکته ساده به لاغری سریع کمک می‌کند: آب بنوشید با نوشیدن آب احساس سیری می‌کنید در نتیجه کمتر غذا می‌خورید. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز به لاغری سریع کمک می‌کند؛ چرا که گاهی بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرد.

 

اگر ۸ تا ۱۰ لیوان آب زیاد است مجبور نیستید به خود فشار بیاورید؛ فقط بدن را هیدراته نگه دارید تا احساس تشنگی نکنید. بسیاری از افراد به خاطر هوس‌های غذایی، کمبود انرژی یا بی‌حوصلگی به سراغ غذا می‌روند و این عادت‌های اشتباه سبب افزایش وزن غیرضروری می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی دو لیوان آب می‌‌نوشیدند و بدن‌شان را هیدراته می‌کردند، پس از ۳ ماه نسبت به کسانی که قبل از وعده غذایی آب نمی‌نوشیدند، حدود یک و نیم کیلو بیشتر وزن‌شان را کاهش دادند.

 

بنابراین از همان ابتدای صبح که از خواب بیدار می‌شوید آب بنوشید و هنگام خروج از منزل با خود بطری آب ببرید تا هیچگاه بدن‌تان دچار کم آبی نشود.  یک دفترچه غذایی داشته باشید دفترچه غذایی شاید زیاد جذاب نباشد اما بسیاری از پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که این روش، بسیار مفید است. پژوهشگران معتقدند داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی سبب دو برابر شدن موفقیت در لاغری سریع می‌شود. بدون این دفترچه بسیاری از افراد، میان وعده‌ها و غذاهایی که بدون دقت خورده‌اند را فراموش می‌کنند. بعدها همین غذاهای کوچک که با بی‌توجهی خورده‌ایم روی هم جمع می‌شود و وزن‌مان را افزایش می‌دهد. اگر اهل کاغذ و قلم نیستید از اپلیکیشن موبایل برای یادداشت برداری استفاده کنید. دفترچه غذایی کمک می‌کند زمانی‌هایی را که بی توجه غذا می‌خوردید، بشناسید. داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی سبب دو برابر شدن موفقیت در لاغری سریع می‌شود.  وعده‌های غذایی را تغییر دهید دانستن مقدار وعده‌هایی که روی برچسب مواد غذایی نوشته شده خوب است اما اگر آن‌ها را به نفع خود تغییر دهیم چه؟ برای مثال به جای خوردن یک کاسه بستنی به همراه چند توت، یک کاسه توت به همراه یک قاشق پر بستنی بخوریم. یک کاسه بستنی بیش از ۲۵۰ کالری دارد و مواد مغذی آن کم است.

 

یک کاسه توت هم ۸۰ کالری دارد و منبعی خوب از فیبر و ویتامین C می‌باشد. به جای خوردن یک بشقاب پاستا به همراه مقداری سبزیجات، یک بشقاب سبزیجات با پاستا میل کنید. این تغییرات نه تنها مقدار کالری دریافتی را کاهش می‌دهد بلکه مواد مغذی بیشتری را به بدن شما می‌رساند.  ورزش اینتروال با شدت بالا را امتحان کنید ۳۰ دقیقه ورزش هوازی برای سه مرتبه در هفته به چربی سوزی کمک می‌کند. اگر وقت کافی ندارید ورزش‌های قدرتی با شدت بالا یا HIIT را امتحان کنید. در این نوع ورزش برای مدت کوتاهی به بدن فشار می‌آورید و با شدت بالا ورزش می‌کنید و سپس کمی ریکاوری خواهید کرد. اگر تازه کار هستید ۱۰ تا ۱۵ ثانیه با سرعت بسیار بالا بدوید (یا هر کاری که ضربان قلب را افزایش می‌دهد.) و سپس ۳۰ ثانیه به خود استراحت دهید تا بدن شما ریکاوری شود.

 

به مرور زمان که قوی‌تر می‌شوید زمان دویدن را افزایش دهید و مدت ریکاوری را کمتر کنید. ۱۵ دقیقه ورزش HIIT با ۳۰ دقیقه ورزش هوازی از نظر کالری سوزی برابری می‌کند. قبل از حضور در مهمانی، چیزی بخورید با این‌که به نظر کمی عجیب می‌رسد، اما قبل از حضور در رستوران یا مهمانی چیزی میل کنید تا بیش از حد گرسنه نباشید. وقتی گرسنه باشید رعایت کردن رژیم کار دشواری است. قبل از مهمانی‌ها غذای سبک (حدود ۱۰۰ کالری) با فیبر بالا (دو تا چهار گرم) بخورید. این بهترین کار برای کنترل اشتهاست و موجب می‌شود که بدون لغزش از آن موقعیت خارج شوید. می‌توانید غذای کاملی مانند یک عدد سیب یا یک مشت آجیل بخورید.

 

برای مثال چند عدد پسته آن چنان کالری بالایی ندارد و سرشار از فیبر، چربی سالم و مقداری پروتئین است. برای لاغری سریع، قبل از حضور در مهمانی، چیزی بخورید. ورزش قدرتی انجام دهید تمرین‌های هوازی کمک می‌کنند تا در هنگام ورزش کالری بسوزانید، اما ورزش قدرتی سبب می‌شود در حالت استراحت نیز کالری بسوزانید. یک مورد جالب درباره ورزش‌های قدرتی این است که علاوه بر تناسب اندام، هرچه عضله بیشتری اضافه کنید سرعت سوخت و سازتان نیز افزایش می‌یابد و چربی بیشتری از دست می‌دهید. سوخت و ساز سریع‌تر یعنی کالری سوزی بیشتر؛ در نتیجه سریع‌تر به وزن دلخواه می‌رسید.

 

ورزش‌های قدرتی را دو تا سه مرتبه در هفته انجام دهید. حتی اگر باشگاه نمی‌روید و به وزنه دسترسی ندارید از وزن بدن خود برای انجام تمرین‌ها استفاه کنید. عضله از نظر سوخت و ساز نسبت به چربی فعال‌تر است، یعنی نیم کیلو عضله کالری بسیار بیشتری نسبت به نیم کیلو چربی می‌سوزاند. در واقع از دست دادن بافت عضلانی با سوزاندن کالری کمتر در طول روز برابر است.  پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید سعی کنید در هر وعده پروتئین بخورید. بهتر است کالری خود را از پروتئین‌ها دریافت کنید تا قند کمتری در بدن شما ذخیره شود. استفاده از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و انجام مرتب ورزش‌های قدرتی به حفظ بافت عضلانی و بالا رفتن سرعت سوخت وساز بدن کمک می‌کنند.

 

میان وعده سالم انتخاب کنید افراد چاق معمولا در خوردن میان وعده‌ها زیاده‌روی می‌کنند. بنابراین انتخاب هوشمندانه میان وعده به افزایش سرعت لاغری کمک می‌کند. میان وعده‌هایی با ترکیب فیبر و پروتئین انتخاب کنید که خاصیت سیرکنندگی دارند. این انتخاب به تثبیت قند خون و کنترل گرسنگی هم کمک می‌کند. سیب و کره بادام زمینی، ماست ساده به همراه توت و یا کراکر سبوس‌دار و هوموس گزینه‌های هوشمندانه با ترکیب فیبر و پروتئین هستند. برای افزایش سوخت و ساز، چند قاشق چایخوری سس تند به میان وعده‌های خود اضافه کنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که غذاهای تند سرعت سوخت و ساز را افزایش می‌دهند و اشتها را کنترل می‌کنند. برای لاغری سریع، میان وعده سالم و سیر‌کننده مثل کره بادام زمینی انتخاب کنید. 

 

لوبیا بخورید انواع لوبیا از بهترین منابع کربوهیدرات، پروتئین و فیبر هستند که آرام وارد جریان خون شده و به کندی هضم می‌شوند. به همین دلیل فرد برای طولانی مدت احساس سیری می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف سه چهارم فنجان لوبیا در روز به مدت ۶ هفته کمک می‌کند نزدیک به سه کیلو وزن کم کنید. سعی کنید انواع لوبیا را به سوپ و سالادها، بشقاب‌های گوشت و یا غذاهایی مانند هوموس اضافه کنید. برنامه ریزی کنید در دنیای مدرن، غذا به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است و وعده‌های غذایی رستوران‌ها نیز حجم زیادی دارد. بنابراین بسیاری از مردم گیج می‌شوند که چه مقدار و هرچند ساعت یک بار باید غذا بخورند. یکی از سوالات رایجی که افراد درگیر آن هستند این است که تا چه زمانی از شب شام بخوریم تا وزن کم کنیم؟ اخیرا چندین پژوهش نشان داده‌اند که پرهیز از مصرف غذا بعد از ساعات مشخصی از روز و یا پیروی از رژیم فستینگ روی لاغری سریع تاثیرگذار است.

رژیم غذایی

رویکرد متعادل و بدون عوارض جانبی برای افزایش مقدار کاهش وزن در افراد سالم این است که ۱۲ ساعت را بدون غذا خوردن بگذرانند. برای مثال صبحانه را ساعت ۷ صبح و آخرین وعده روز را نیز ۷ شب بخورید. با این روش۱۲ ساعت غذا نخواهید خورد که البته مدت زیادی را هم در خواب سپری می‌کنید. فیبر بخورید به جای سم زدایی بدن و استراحت دادن به دستگاه گوارش، سلامت روده را به صورت طبیعی با غذاهای سرشار از فیبر تقویت کنید. فیبر، کربوهیدراتی است که در میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای کامل یافت می‌شود، اما بر خلاف دیگر انواع کربوهیدرات هضم سخت‌تری دارد. زمانی که فیبر از مسیر گوارشی عبور می‌کند، سبب تحریک گیرنده‌هایی می‌شود که پیام سیری را به مغز ارسال می‌کنند. افرادی که فیبر بیشتری دریافت می‌کنند وزن سالم‌تری دارند. غذاهای سرشار از فیبر مانند آلو، حبوبات و گلابی کمک می‌کنند تا عملکرد روده را بهبود دهید. افرادی که فیبر بیشتری دریافت می‌کنند وزن سالم‌تری دارند.  نوشیدنی‌های قندی نخورید اگر با وجود خوردن غذاهای سالم و کم کالری و دنبال کردن رژیم هنوز با کاهش وزن مشکل دارید، فراموش نکنید کالری نوشیدنی‌های قندی را حساب کنید. کافه موکا یا دیگر نوشیدنی‌های محبوب مانند چای شیرین، نوشابه‌ها و آب میوه‌ها به سادگی ۱۵۰ تا ۵۰۰ کالری اضافی به صورت پنهانی به برنامه غذایی شما اضافه می‌کنند و سبب افزایش وزن می‌شوند.

 

سعی کنید از آب، چای شیرین نشده و دمنوش‌ها استفاده کنید. حتما بخوانید: معرفی 31 دمنوش لاغری و چربی سوز + خواص آنها  بیشتر بخوابید یکی از موانع مهم برای جلوگیری از بهتر غذا خوردن و لاغری سریع، خواب است. نیاز به خواب در افراد، متفاوت است. بر اساس نظر متخصصان افراد بالغ باید چیزی حدود ۷ تا ۹ ساعت بخوابند. متاسفانه دو سوم افراد بالغ حداقل چند روز در هفته با مشکل خوابیدن روبه رو هستند و خانم‌ها در مقایسه با آقایان بیشتر با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. در یک بررسی که شامل ۳۶ تحقیق درمورد خواب و لاغری بود، محققان به این نتیجه رسیدند که هرچه میزان خواب افراد کمتر باشد، در روز بعد امکان گرسنگی و انتخاب غذاهای اشتباه بیشتر می‌شود. سعی کنید مقدار خواب‌تان را تنظیم کنید تا به نتیجه تلاش‌هایتان برای کاهش وزن برسید. برنامه یک روزه لاغری سریع برای لاغری سریع، لازم است تا در طول روز طبق برنامه زمان‌بندی شده زیر پیش بروید: ۶ صبح از خواب بلند شوید و یک لیوان آب بنوشید. خوردن آب از نفخ شکم پیشگیری می‌کند. یک میان وعده کوچک که شامل کربوهیدرات و پروتئین باشد میل کنید. مانند نصف یک موز و چند عدد بادام، این میان وعده کوچک سوخت و ساز بدن را روشن و برای شروع ورزش آماده می‌کند. کسانی که صبح ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که در دیگر ساعات روز فعالیت فیزیکی دارند، بهتر و شدیدتر ورزش می‌کنند. به علاوه این کار سوخت و ساز بدن شما را روشن نگه می‌کند، پس در طول روز بیشتر کالری می‌سوزانید. ۷ صبح زیر دوش کمی به خود کش و قوس بدهید. صبحانه سیرکننده‌ای بخورید که حاوی حداقل 10 گرم پروتئین و فیبر باشد. از خوردن کربوهیدرات‌های سالم در وعده اول خود نترسید. چون میل کردن آن‌ها در اول صبح ضامن سوزاندن آن‌ها در طول روز می‌شود. صبحانه سیرکننده‌ای بخورید که حاوی حداقل 10 گرم پروتئین و فیبر باشد.  ۸ صبح ناهار را برای وعده‌ی بعد آماده کنید. اگر ناهار را با خود سرکار می‌برید، برای این‌که احساس سنگینی نکنید، بهتر است از پروتئین و فیبر به جای کربوهیدرات استفاده کنید.

 

همچنین از آن‌جا که رژیم دارید باید همیشه با خاطر داشته باشید که به اندازه غذا بخورید. برای این‌که طعم خوب غذا به بیشتر خوردن وادارتان نکند، خود را با سالاد یا سبزی سیر کنید. ۹ صبح همین که سرکار رسیدید بطری آب خود را پر کنید. در طول روز از آن بیاشامید، تامین آب بدن از گرسنگی جلوگیری می‌کند.  ۱۰ صبح به خود کمی استراحت دهید تا از میان وعده شکم پر کن که حاوی فیبر است لذت ببرید. این میان وعده را زیر ۱۵۰ کالری نگه دارید.  ۱۱ صبح چند دقیقه برای پر کردن دفترچه غذایی و فعالیت بدنی خود زمان بگذارید و آنچه که خورده‌اید و مقدار فعالیت بدنی که داشته‌اید را بنویسید. این دفترچه باعث می‌شود بفهمید در ادامه روز چه مقدار کالری دیگر می‌توانید مصرف کنید. همچنین دیدن پیشرفت خود در مقایسه با روزهای گذشته باعث ایجاد انگیزه خواهد شد.  ۱۲ ظهر با همکار خود به پیاده روی بروید و یا با دمبل‌های کوچک چند حرکت ورزشی انجام دهید. ۱ ظهر ناهاری را که در خانه آماده کرده بودید میل کنید. برای لاغری، با همکار خود به پیاده روی بروید.  ۲ ظهر اگر می‌خواهید با تلفن صحبت کنید از جای خود بلند شوید و در حال راه رفتن صحبت کنید. حتی می‌توانید ملاقات‌های خود را در حال پیاده‌روی برگزار کنید.  ۳ ظهر یک میان‌وعده سالم حاوی ۱۵۰ کالری میل کنید با این وعده‌ی کوچک می‌توانید تا شام دوام بیاورید. این میان وعده بهتر است شامل چیزی شیرین باشد.  ۴ بعد از ظهر مقداری چای سبز بنوشید. کافئین هوشیارتان می‌کند. همچنین چای سبز نشان داده که می‌تواند باعث آرامش شود و خلق و خو را کنترل کند.

 

۵ بعد از ظهر پیاده یا با دوچرخه از سرکار بازگردید. این کار نه تنها مقداری کالری می‌سوزاند، بلکه باعث التیام استرس شغلی نیز می‌شود. استرس شغلی یکی از دلایل اصلی پرخوری است.  ۶ عصر یک شام کم کالری با سبزیجات فراوان، پروتئین کم چرب و غلات کامل آماده کنید. بعد از اینکه شام آماده شد، آنچه لازم است را بردارید و باقی غذا را در یخچال ذخیره کنید. انجام این کار قبل از خوردن شام باعث می‌شود سراغ غذای اضافی نروید. یک شام کم کالری با سبزیجات فراوان، پروتئین کم چرب و غلات کامل آماده کنید.  ۷ عصر بعد از خوردن شام مسواک بزنید. در حال مسواک زدن می‌توانید چند حرکت اسکات انجام دهید تا عضلات باسن تقویت شوند.  ۸ شب اگر دوست دارید تلویزیون تماشا کنید، می‌توانید چند حرکت ورزشی ساده را بین تبلیغات تلویزیونی انجام دهید تا زیاد بیکار نباشید.  ۹ شب وسایل ورزشی فردا صبح خود را آماده و لباس خواب راحتی را به تن کنید. قبل از رفتن به تخت خواب چند حرکت ساده ورزشی انجام دهید. عوارض لاغری سریع طبیعی است که بخواهید در سریع ترین زمان ممکن وزن کم کنید. اما احتمالاً به شما گفته شده است که بهتر است وزن خود را با سرعت آهسته و ثابت کاهش دهید. این موضوع به این دلیل است که اکثر مطالعات نشان می‌دهند افرادی که به آرامی وزن خود را کاهش می‌دهند، احتمال بیشتری دارد که وزن خود را در درازمدت حفظ کنند. کاهش وزن آهسته با خطرات سلامتی بسیار کمتری همراه است. به گفته بسیاری از کارشناسان، کاهش 1 تا 2 پوند (0.45-0.9 کیلوگرم) در هفته یک میزان سالم و ایمن است. از دست دادن بیشتر از آن، خیلی سریع در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند شما را در معرض خطر بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله از دست دادن عضله، سنگ کیسه صفرا، کمبودهای تغذیه‌ای و کاهش متابولیسم قرار دهد. تحلیل عضله کاهش وزن همیشه با از دست دادن چربی یکسان نیست. در یک مطالعه، محققان 25 نفر را به مدت 5 هفته تحت یک رژیم غذایی بسیار کم کالری با 500 کالری در روز قرار دادند.

 

آنها همچنین 22 نفر را به مدت 12 هفته تحت رژیم غذایی کم کالری 1250 کالری در روز قرار دادند. پس از مطالعه، محققان دریافتند که هر دو گروه مقادیر مشابهی از وزن خود را از دست داده‌اند. با این حال، افرادی که از رژیم غذایی بسیار کم کالری پیروی کردند، 6 برابر بیشتر از افرادی که رژیم غذایی کم کالری داشتند، عضله از دست دادند. کاهش متابولیسم متابولیسم شما تعیین می‌کند که چه مقدار کالری در روز می‌سوزانید. متابولیسم کندتر به این معنی است که کالری کمتری در روز می‌سوزانید. چندین مطالعه نشان داده‌اند که کاهش وزن سریع با خوردن کالری کمتر، ممکن است باعث شود تا 23٪ کالری کمتری در روز بسوزانید .

 

دو دلیل کاهش متابولیسم در رژیم غذایی بسیار کم کالری، از دست دادن عضلات و کاهش هورمون‌هایی است که متابولیسم شما را تنظیم می‌کنند، مانند هورمون تیروئید. متأسفانه، این کاهش متابولیسم ممکن است پس از پایان رژیم غذایی نیز، طولانی مدت ادامه یابد. کمبودهای تغذیه‌ای اگر به طور منظم کالری کافی مصرف نکنید، ممکن است در معرض خطر کمبود مواد مغذی باشید. دلیل آن این است که مصرف مواد مغذی مهم مانند آهن، فولات و ویتامین B12 در یک رژیم غذایی کم کالری دشوار است. در ادامه به چند پیامد کمبودهای تغذیه‌ای اشاره شده است: خستگی مفرط عملکرد ضعیف سیستم ایمنی استخوان های ضعیف و شکننده سنگ کیسه صفرا سنگ‌های صفراوی قطعات سخت شده‌ای از مواد هستند که در داخل کیسه صفرا تشکیل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند یک عارضه جانبی دردناک از دست دادن سریع وزن باشند. به طور معمول، کیسه صفرا اسید‌های گوارشی ترشح می‌کند تا غذای چرب را تجزیه کند و هضم شود. اگر غذای زیادی نخورید، کیسه صفرا نمی‌تواند شیره‌های گوارشی را آزاد کند. سنگ کیسه صفرا زمانی ایجاد می‌شود که مواد داخل شیره گوارشی فرصت داشته باشند به یکدیگر بپیوندند.

 

سنگ‌های کیسه صفرا می‌توانند در داخل دهانه کیسه صفرا گیر کرده و باعث سنگ کیسه صفرا شوند. یکی از عوارض لاغری سریع، این است که ممکن است باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا شود. ریزش مو وقتی سعی می‌کنید سریع وزن کم کنید، محدودیت‌های زیادی در رژیم غذایی خود ایجاد می‌کنید. این امر می‌تواند منجر به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن شما شود و اگر می‌خواهید موهای خود را سالم، قوی و درخشان نگه دارید، مواد مغذی مناسب ضروری هستند. بنابراین، اگر ریزش مو را تجربه می‌کنید، به این معنی است که مواد مغذی زیادی را در رژیم غذایی برای رسیدن به هدف کاهش وزن خود محدود کرده‌‎اید. کم آبی بدن حتی اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، نباید به خود اجازه دهید که کم آب شوید. بنابراین اگر کم آب هستید، کاهش وزن سریع می‌تواند مقصر باشد. کاهش بیش از حد کربوهیدرات‌ها ممکن است منجر به کم‌آبی بدن شود و حتی می‌تواند منجر به تیرگی و خشک شدن پوست شود.

 

سایر عوارض جانبی کاهش سریع وزن گرسنگی خستگی تحریک پذیری احساس سرما گرفتگی عضلات سرگیجه یبوست یا اسهال سردرد آن چه از مقاله لاغری سریع آموختیم: اگر در تلاش برای لاغری هستید، خوب است! اما اگر می‌خواهید خیلی سریع وزن کم کنید، می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. افراد ممکن است جذب کاهش وزن سریع شوند. اما انجام این کار خطرات زیادی به دنبال دارد. در واقع، نتایجی که از لاغری سریع بدست می‌آورید، حتی مدت زیادی دوام نمی‌آورد. به همین دلیل است که کارشناسان کاهش وزن آهسته را توصیه می‌کنند که حداکثر 500 گرم تا 1 کیلوگرم در هفته است.

 

در بیشتر مواقع، این برنامه‌های غذایی لاغری سریع خبر بدی برای سلامتی شما هستند. رژیم لاغری دکتر کرمانی از جمله رژیم‌های غذایی کاهش وزنی است که در طول مدت 3 ماه و بدون حذف هیچ ماده غذایی مغذی، وزن شما را به آهستگی کم می‌کند. به علاوه یک مشاور تغذیه، در این مدت پاسخگوی سوالات شما خواهد بود تا برنامه غذایی را به درستی رعایت کنید. چنین رژیم لاغری آهسته و پیوسته‌ای بدون ریزش مو و افتادگی پوست صورت و بدن خواهد بود. همیشه به یاد داسته باشید کاهش وزن آهسته، سلامتی شما و عدم بازگشت وزن کم شده را تضمین می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kongq