دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/27 03:00
قیمت دلار و سکه | قیمت دلار و سکه امروز | قیمت دلار و سکه سه شنبه | قیمت دلار و سکه در بازار
کد خبر: 35260

قیمت دلار و سکه امروز سه شنبه 27 دی ماه | پیشبینی قیمت دلار و سکه در بازار

آخرین قیمت دلارو سکه به همراه طلا امروز سه شنبه 27 دی ماه

مدت ها است که قیمت دلار و سکه با نوسانات زیادی همراه است و یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم شده چک کردن ساعتی قیمت دلار و سکه در بازار. بعد از مدت ها افزایش قیمت نسبتا تثبیت شده است و در یک بازه قیمتی کوچک مدام در حال تغییر قیمت است. اما افزایش قیمت دلار و سکه تا کجا قرار است پیش برود؟

جدیدترین قیمت دلار و سکه طرح جدید و قدیم و سکه یک گرمی امروز سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ را مشاهده می کنید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ در بازار ۲۱ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

همچنین طلافروشی ها امروز سه شنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۱ قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم به مردم را ۲۰ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان اعلام کردند.

قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس ارزش گذاری در بازار ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر قطعه ربع سکه را به قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

لیست قیمت سکه امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

سکه طرح جدید: ۲۱۲۹۵۰۰۰ تومان

سکه طرح قدیم: ۲۰۲۰۵۰۰۰ تومان

نیم سکه: ۱۲۳۵۰۰۰۰ تومان

ربع سکه: ۷۹۰۰۰۰۰ تومان

سکه یک گرمی: ۴۴۰۰۰۰۰ تومان

قیمت ها بر اساس لیست اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز درج شده است.

طلا بخریم؟

در همین راستا میثم رادپور کارشناس بازارهای مالی با اشاره به سیاست فروش طلا از سوی بانک مرکزی به تجارت‌نیوز گفت: نهاد پولی کشور همیشه از فروش منابع طلا به عنوان راهکاری برای مدیریت بازار استفاده می‌کند؛ این در حالی است که از منظر اقتصاد کلان حراج ذخیره طلایی کشور در چنین بن‌بست‌هایی منطقی نیست.

او درباره افزایش قیمت طلا و سکه گفت:‌ مردم برای مصون ماندن از ریسک‌های اقتصادی به دنبال ابزاری برای امنیت سرمایه‌هایشان هستند و طلا این کارکرد را دارد تا به عنوان پوششی برای ریسک تورم و حفظ ارزش دارایی‌هایشان عمل کند.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد:‌ اگر با نگرانی‌هایی از جنس حفظ ارزش پول در برابر تورم مواجه باشیم، طلا دارایی است که می‌تواند برای دارایی‌های محدود نیز پوشش ریسک مناسبی باشد.

خریداران از ربع‌ سکه‌های بورسی ناامید شدند

گفتنی است امروز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ روند قیمت طلا و سکه افزایش داشت. این افزایش قیمت که از ابتدای هفته در بازار ربع سکه و سکه گرمی فریز شده بود امروز در حدود ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

سکه امامی که روز گذشته با کاهش قیمت همراه بود، امروز با افزایش نزدیک به ۱۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۲۱ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار نزدیک به ۹۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۲۰ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان در بازار معامله شد. نیم سکه نیز افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

این در حالی است که ربع سکه با وجود ثبات قیمت در کانال ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در ۲ روز ابتدایی هفته، امروز بیشترین سهم را از افزایش قیمت در خانواده سکه داشت و ۲۰۰ هزار تومان گران شد.

به اعتقاد فعالان بازار این افزایش قیمت، به دلیل رشد تقاضا و ناامیدی از طرح پیش فروش ربع سکه‌های بانک مرکزی است. امروز هر قطعه ربع سکه با قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه گرمی از ابتدای هفته بدون تغییر در محدوده ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی مبادله شد و امروز نیز در همین قیمت ماند.

در حالی که از ابتدای هفته به دلیل سیگنال عرضه ربع‌ سکه‌های بورس کالا، حباب سکه روند کاهشی داشت اما امروز این روند افزایشی بود و ربع سکه بیشترین مقدار افزایش حباب را در میان سایر قطعات سکه داشت.

قیمت طلا دیروز افزایش یافت و هر مثقال طلا ۴۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹ هزار تومان گران شدند. هر مثقال طلا امروز به قیمت ۸ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۹۲۹ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم نیز دیروز افزایش داشت و با قیمت یک میلیون و ۹۰۳ هزار تومان در بازار معامله شد. اختلاف قیمت طلای نو و دست دوم حدود ۲۷ هزار تومان است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwnor