یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/25 00:11
گاز | کمبود گاز | بحران گاز
کد خبر: 35193

فوری: گاز چند شهر کشور قطع شد | زنگ خطر کمبود گاز در کشور صادر شد

زنگ خطر کمبود گاز زده شد. طبق آخرین خبرها گاز چند شهر ایران قطع شده است.

زنگ خطر کمبود گاز در ایران زده شد. ایران مدتی است که با بحران کمبود گاز مواجه شده است. چرا باید یکی از کشورهای دارنده ذخایر گازی دنیا با کمبود گاز مواحه شود؟ طبق آخرین اخبار، گاز 5 شهر ایران قطه شده است.

 

جریان گاز در بخش‌هایی از شهرهای تایباد، خواف، سبزوار و تربت جام در استان خراسان رضوی قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: فعلا در مشهد شرایط میزبانی شایسته از هموطنان وجود ندارد. از صبح امروز به‌دلیل افت فشار در شهرستان‌های کاشمر، نیشابور، سبزوار، بردسکن و تربت‌جام قطعی گاز داریم. وی افزود: بین مردم سوخت جایگزین توزیع کردیم و درتلاشیم از گسترش قطعی گاز جلوگیری کنیم.

بحران جدی در تأمین گاز ۵ استان

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به دمای زیر یک درجه در بسیاری از شهرهای کشور و کم‌سابقه بودن پایداری چنین سرمایی، گفت: با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، همچنین قطع گاز وارداتی از ترکمنستان به دلیل سرمای زیاد در این کشور، شاهد افت فشار گاز در شمال و شمال شرق کشور هستیم. وی افزود: شامگاه جمعه (23 دی‌ماه) در تأمین گاز استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و گلستان و مازندران دچار مشکل جدی بودیم و این روند امشب هم تداوم دارد. مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان وزارت نفت و صنعت گاز اکنون از همه ظرفیت خطوط انتقال گاز کشور استفاده می‌شود اما نیاز به صرفه‌جویی حداکثری از سوی مصرف‌کنندگان داریم و پایداری شبکه گاز منوط به مصرف بهینه مشترکان است.

نقشه‌ی افت فشار گاز در کشور تا این لحظه/ وضعیت هشدار برای ۵ استان

گاز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xobop