چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/24 12:20
سلامتی پوست | جوانی پوست
کد خبر: 35185

چه روغنی برای جوانی پوست خود استفاده کنیم | با این روغن جوان شوید

نکته مهم در مقابل استفاده از روغن برای پوست را حتما بخوانید

به گزارش رصدورزشی : اولین علائم پیری معمولا ایجاد چین و چروک روی سطح پوست است که برای بسیاری از خانم ها فرایند ناخوشایندی است. مصرف چربی های سالم (طبیعی) و استفاده از روغن های گیاهی میتواند به جوانسازی و تقویت ترشح کلاژن در پوست کمک کند. در ادامه به معرفی برخی از روغن های جوان کننده پوست میپردازیم.

 

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یکی از روغن هایی با خواص شگفت انگیز است که معمولا در محصولات آرایشی پوست و مو نیز از آن استفاده میکنند. از خواص این روغن میتوان به کلاژن سازی و کمک به جوانسازی پوست، مرطوب کنندگی و نرم کنندگی، درمان اختلالات پوستی، متعادل کردن چربی پوست، درمان جوش و آکنه و کاهش التهابات پوستی اشاره کرد. روغن جوجوبا یکی از چندین روغن جوان کننده پوست برای از بین بردن چین و چروک و کلاژن سازی بسیار مناسب است. روغن جوجوبا علاوه بر تمام خواص های خود دارای خاصیت ضد پیری قوی میباشد.

روغن جوجوبا سرشار از ویتامینE، بکمپلکس، سیلیکون و اسیدهای چرب میباشد که برای جوانسازی پوست بسیار مفید و موثر است. روغن جوجوبا باعث حذف رادیکال های آزاد میشود و به جوانسازی پوست کمک میکند. استفاده مداوم از روغن جوجوبا برای پوست شما همانند یک معجزه است. این روغن باعث میشود تا از پیری پوست جلوگیری شود و همچنین چین و چروک های پوست را تا ۲۵% از بین بروند.

توصیه میشود برای مصرف روغن جوجوبا ابتدا روغن را به مدت ۲۰ دقیقه روی ساعد خود مالیده و سپس بشویید. اگر بعد از ۲۴ ساعت واکنش آلرژیک نداشتید میتوانید از این روغن با خیال آسوده استفاده کنید.

 

روغن هسته انار

۲۰% وزن هسته انار را روغن تشکیل میدهد. این روغن دارای خواص فوق العاده ای برای پوست و مو است. به گفته کارشناسان پوست و زیبایی یکی از اثر بخش ترین روغن های جوان کننده پوست، روغن هسته انار است.

روغن هسته انار یکی از معدود روغن هایی است که باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می شود. درنتیجه این عمل به جوانسازی پوست منتهی می شود. مقادیر بالای پونیسیک اسید، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در روغن هسته انار از پیری زودرس جلوگیری می کند. همچنین این روغن برای رفع چین و چروک پوست صورت و دور چشم بسیار موثر است.

 

روغن گل سرخ

یکی از روغن هایی که در طب سنتی بسیار از آن استفاده میشود، روغن گل سرخ است. این روغن حاوی اسیدهای چرب مفید برای پوست، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A میباشد. ویتامین C موجود در روغن گل سرخ به مبارزه با رادیکال های آزاد پرداخته و موجب شده تا روغن گل سرخ یکی از بهترین روغن جوان کننده پوست و از بین برنده چین و چروک باشد.

 

روغن آووکادو

یکی دیگر از روغن هایی که جهت جلوگیری از پیری پوست استفاده میشود روغن آووکادو است. روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب، امگا۳، ویتامین های E,A,D میباشد که به جوانسازی پوست کمک میکند. روغن آووکادو به عنوان روغن جوان کننده پوست موجب سه تاثیر شگفت انگیز روی پوست شما می شود:

باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست میشود که باعث از بین رفتن چین و چروک میشود.

به دلیل وجود ویتامین E باعث بسته شدن نافذ پوست میشود.

به دلیل وجود لسیتسن خاصیت لکه بری قوی برای پوست دارد.

 

روغن نارنج

روغن نارنج نیز یکی از روغن های گیاهی است که خواص فروانی برای پوست دارد و میتوان برای درمان آکنه، روشن کننده پوست، جوان کننده پوست و همینطور پاکسازی از این روغن استفاده کرد.

یکی از مزیت های روغن نارنج درمان افتادگی و تیرگی پوست اطراف چشم است. توجه داشته باشید با اینکه روغن نارنج ضدحساسیت است اما ممکن است برای برخی ایجاد آلرژی کند. قبل از مصرف هر روغنی ابتدا از نداشتن حساسیت به آن اطمینان حاصل نمایید.

 

روغن گل شمعدانی

گل شمعدانی بومی کشور آفریقاست. روغن گل شمعدانی به دلیل خواص ضد پیری که دارد به عنوان روغن جوان کننده پوست در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. روغن گل شمعدانی باعث سفت شدن پوست نیز میشود. اگر دو قطره روغن شمعدانی به کرم روزانه خود اضافه کنید و روزی دوبار از آن استفاده کنید، بعد مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که اثری از چین و چروک روی پوست شما باقی نمانده است.

 

روغن اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس به آرام بخش بودن معروف است. روغن این گیاه با ارزش از خواص و فواید زیادی بهره مند است. روغن اسطوخودوس باعث روشن شدن پوست، رفع چین و چروک و جوانسازی پوست و همچنین از بین رفتن جوش و جای جوش میشود. بسیاری از چین و چروک های ریزی که در پوست صورت ایجاد میشود به دلیل وجود رادیکال های آزاد است.

روغن اسطوخودوس سرشار از آنتی اکسیدان است و با محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد در جوانسازی پوست موثر است. برای تاثیر بیشتر این روغن جوان کننده پوست میتوانید روغن اسطوخودوس را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روزی دوبار به پوست خود بمالید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqyq8