چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:27
یارانه | یارانه نقدی | یارانه روز مادر | یارانه جدید
کد خبر: 35460

واریز یارانه معیشتی 4 میلیونی امشب | اجرای وعده کمک معیشتی جدید 1 میلیونی رئیسی ازبهمن

جزئیات پرداخت 2 یارانه معیشتی 3 تا 4 میلیون تومانی دولت به خانوارها منتشر شد.

 یارانه نقدی در دولت دهم کلید خورد و رئیسی در دولت جدید قول افزایش و تغییر مبلغ واریزی یارانه نقدی را داده است. یارانه نقدی با 45 هزار تومان آغاز شد و امسال شاهد افزایش مبلغ یارانه نقدی بودیم.دولت هر ماه مبلغی به عنوان یارانه نقدی به حساب قشر خاصی از مردم واریز میکند.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

یارانه معیشتی 3 میلیونی برای این خانوارها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند./ایسنا

پرداخت یارانه معیشتی 5 میلیونی برای این دهک‌ها

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: امسال ۱۵ هزار نفر مشمول طرح «لبخند مادری» می شوند.

حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: پویش «لبخند مادری» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد ۱۵ خرداد با هدف حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری و تجلیل از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و متولد شده در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: پویش «لبخند مادری» شامل خانواده‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ دارای فرزند سه قلو و یا بیشتر شده‌اند و به ازای هر فرزند یک کارت هدیه یک میلیون تومانی، پوشک رایگان تا شش ماه و بسته «لبخندمادری» که شامل ۴۰ قلم لوازم مادر و فرزند به ارزش پنج میلیون تومان به آنان، اهدا خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد یادآور شد: ۱۵ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند که به خانواده‌های نیازمند مایحتاج و ضروریات یک نوزاد اختصاص می‌یابد.

علیان زادگان تاکید کرد: در طرح ملی ایران جوان به پنج هزار زوج دانشگاهی که دارای فرزند می‌شوند با اولویت فرزند سوم، بسته‌های حمایتی ارایه می‌شود، ضمن اینکه پنج هزار زوج دیگر نیز در ۱۶ استان کشور شناسایی شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما‌به‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد.

علیرضا انجلاسی اظهار کرد: با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور 30 درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب مددجویان مستمری بگیر واریز شد.

وی با بیان این که ما‌به‌التفاوت مستمری مددجویان امروز واریز شد، گفت: این ما به التفاوت برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون 260 هزار ریال، خانوارهای دونفره یک میلیون 800 هزار ریال برای خانوارهای سه نفره 2 میلیون و 520 هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره سه میلیون و 240 هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بالاتر 3 میلیون و 960 هزار ریال پرداخت شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مستمری مددجویان از مهرماه 30 درصد افزایش داشته است در خصوص مبالغ جدید مستمری مددجویان گفت: با افزایش 30 درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از 420 هزار به 546 هزار تومان، در خانوارهای دونفره از 600 هزار به 780 هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از 840 هزار به یک میلیون و 92 هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و 80 هزار به یک میلیون و 404 هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و 320 هزار به یک میلیون و 716 هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده است./تسنیم

با توجه به این که یارانه سه دهک اول جامعه به ۴۰۰ هزار تومان و یارانه شش دهک دیگر جامعه، ۳۰۰ هزار تومان است. در صورت تصویب مجلس مبلغ یارانه در سال آینده ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت. بر این اساس یارانه سه دهک اول و شش دهک بعدی به ترتیب ۴۴۰ هزار تومان و ۳۳۰ هزار تومان خواهد بود و یارانه یک خانوار ۴ نفره ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان بیشتر می‌شود.

اما نکته ای که وجود دارد لایحه مصوب دولت که اوایل دی ماه طی نامه رسمی رییس جمهوری به مجلس ارائه شد، نشان می‌دهد که میزان یارانه های نقدی در سال آینده نسبت به امسال تغییری نخواهد کرد. بنابراین یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، سال آینده هم بدون تغییر ادامه پیدا خواهد کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwnn6