سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/19 03:00
قیمت دلار و سکه | قیمت دلار و سکه امروز | قیمت دلار و سکه دوشنبه | قیمت دلار و سکه 19 دی
کد خبر: 34962

قیمت دلار و سکه امروز دوشنبه 19 دی | شیب افزایشی قیمت دلار و سکه آغاز شد

به باور برخی فعالان، عامل اصلی رشد سکه در روز دوم هفته، افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. رشد اسکناس آمریکایی موجب شد که برخی از افراد نسبت به حفظ ارزش پول خود حساس شوند و وارد بازار کم‌ریسک‌تر سکه امامی شوند.

قیمت دلار و سکه امروز نیز به صورت پلکانی افزایش داشت و فعلا در محدوده ۴۰ هزار تومانی تثبیت شده است. در آخرین معامله نقدی بازار معاملات آزاد تهران، این اسکناس آمریکایی با قیمت ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

سیگنال بازارهای همسایه نیز بر مدار دلار تهران است. دلار هرات امروز به قیمت ۴۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. قیمت دلار سلیمانیه وارد پله ۴۱ هزار تومانی شد و به قیمت ۴۱ هزار و ۹۰ تومان رسید. روند صعودی، درهم امارات را نیز وارد محدوده ۱۱ هزار  ۴۲۰ تومانی کرد.

پیشبینی قیمت دلار و سکه به همراه طلا

 در دومین روز هفته، سکه امامی در کانال 21 میلیون تومانی پیشروی کرد. بر اساس گزارش سایت اتحادیه صنف فروشندگان سکه و طلا، روز یکشنبه فلز گرانبهای داخلی تا نزدیکی محدوده 21 میلیون و 500 هزار تومان بالا رفت؛ امری که در انتهای هفته گذشته تا حدی برای معامله‌گران بازار داخلی دور از انتظار بود.

 به باور برخی فعالان، عامل اصلی رشد سکه در روز دوم هفته، افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. رشد اسکناس آمریکایی موجب شد که برخی از افراد نسبت به حفظ ارزش پول خود حساس شوند و وارد بازار کم‌ریسک‌تر  سکه امامی  شوند.

بیشتر فعالان بازار اعتقاد دارند که برخوردهای امنیتی در بازار ارز، بیشتر از بازار سکه است. در کنار این عرضه در  بازار ارز  سنگین‌تر از بازار سکه است. همین کمبود عرضه در بازار سکه موجب شده است که حباب این فلز گرانبهای داخلی در سطح بالایی قرار بگیرد. 

روز گذشته ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی بالای محدوده 18 میلیون تومانی قرار داشت و بیش از 3 میلیون تومان از قیمت بازار فاصله داشت. برخی تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده 18 میلیون و 500 هزار تومان برود، سکه بازار به سوی کانال بالاتر خواهد شتافت.

در این میان، اگر رشد دلار متوقف شود، سکه امامی به سرعت در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nr8zo