چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/12 06:00
نقد و بررسی | نقد و بررسی فیلم گلس آنین | فیلم گلس آنین چاقوکشی اسرار آمیز 2
کد خبر: 34714

نقد و بررسی فیلم گلس آنین: چاقوکشی اسرار آمیز 2 | بررسی فیلم 2022

بررسی فیلم گلس آنین ؛ یک چاقو کشی اسرارآمیز 2 (2022)

 نقد و بررسی فیلم گلس آنین 2 یک فیلم رازآلود آمریکایی به کارگردانی رایان جانسون و تهیه‌کنندگی رم برگمن است. اولین تاریخ اکران فیلم در 10 سپتامبر 2022 در فستیوال فیلم بین‌المللی تورنتو بود. این فیلم 13 روز بعد در آمریکا و نتفلیکس منتشر شد. فیلم‌برداری این فیلم در جزیره زیبای سپتسس واقع در یونان انجام شده است و از دلایلی است که شاهد مناظر و صحنه‌های زیبا در فیلم هستیم.

این فیلم در واقع ادامه فیلم چاقو کشی یا «Knives Out» است که دوباره شاهد نقش‌آفرینی بازیگر محبوب یعنی دنیل کریگ هستیم. فیلم گلس آنیون از جهات مختلفی به‌خصوص کارگردانی، فیلم‌برداری و بازی درخشان بازیگران فیلم مورد تشویق منتقدان قرار گرفت. در نهایت این اثر از سمت بسیاری از منابع معتبر بهترین فیلم سینمایی خارجی 2022 خطاب شد. در ادامه با معرفی فیلم گلس آنین همراه تایم سیتی باشید.

نقد و بررسی

بررسی فیلم گلس آنین (چاقوکشی 2)

اولین نکته‌ای که راجع به این فیلم باید بیان کنیم این است که بهترین قسمت فیلم گلس انین، قسمت‌هایی هستند که خود شما باید در فیلم تماشا کنید و خواندن آن‌ها در نقدها و بررسی‌ها لذت آن‌ها را از بین می‌برد. احتمالاً متوجه شده‌اید که قرار است با پلات توییست‌هایی مواجه شوید. می‌توان گفت سورپرایزهایی که این پلات توییست‌ها به همراه خود دارند، نقطه اوج فیلم هستند.

چاقوکشی 2 نسبت به قسمت قبلی خود یعنی Knives Out، در خیلی از جنبه‌های فنی قوی‌تر عمل کرده است. این در حالی است که فیلم قبلی یکی از موفق‌ترین کارهای سال 2019 بود. داستان فیلم نسبت به Knives Out بازتر شده و به طور کل عناصر فیلم این بار بیشتر به چشم می‌آیند. مدت زمان فیلم هم نسبت به قسمت پیشین آن طولانی‌تر شده چرا که داستان مانور بیشتری روی جزئیات می‌دهد.

اما نکات گفته شده در بررسی فیلم گلس آنین لزوماً باعث نمی‌شوند فیلم گلس انین از بخش قبلی آن بهتر باشد. البته نمی‌توان به کارگردان و نویسنده خرده گرفت؛ چرا که نسخه اولی این فیلم به‌قدری خوب و باکیفیت بود که می‌توان گفت رقابت با آن کاری دشوار است.

نقد و بررسی

معرفی فیلم گلس آنین و خط داستانی آن

برخلاف فیلم قبلی که داستان در نیو انگلند شکل می‌گرفت، این بار قرار است به همراه شخصیت‌ها یونان و جزیره سپتسس سفر کنیم. در ابتدای فیلم چاقوکشی 2 (Glass Onion) شاهد گروه جدیدی از شخصیت‌ها هستیم که به قصد تفریح به جزیره شخصی فردی به نام مایلز برون با بازی ادوارد نورتون (Edward Norton) می‌روند.

این گروه شامل کلیر با بازی کترین هان (Kathryn Hahn)، لیونل با بازی لسلی اودوم جونیور (Leslie Odom Jr.)، دوک با بازی دیو باتیستا (Dave Bautista)، بردی با بازی کیت هادسن (Kate Hudson) و کاساندرا با بازی جنل مونی (Janelle Monáe) هستند. این گروه از دیدن فرد جدیدی در این جزیره شوکه می‌شوند: کارآگاه بنویت بلنک که بازی آن را دنیل کریگ محبوب به عهده دارد.

نمی‌توان روی داستان فیلم مانور داد؛ چون رسالت اصلی فیلم زیر سوال می‌رود و دیگر جایی برای تماشای فیلم نمی‌ماند. بهترین تشابهی که می‌توان برای این فیلم در نظر گرفت، شبیه بودن آن به پیاز است که در نام این فیلم هم مشاهده می‌شود.

رازآلود بودن این فیلم همچون پیازی است که در طول داستان نویسنده لایه به لایه از آن را جدا می‌کند تا بخش جدیدی از داستان رونمایی شود. همان‌طور که پیش از این گفتیم، سیر داستان به‌قدری خوب است که در نهایت با چیزی که انتظار آن را نداشتید مواجه می‌شوید. در صورتی که طرفدار این دسته از فیلم‌هایی هستید که غیرقابل‌پیش‌بینی هستند، تماشای فیلم گلس انیون به شما پیشنهاد می‌شود.

یکی از ایرادهایی که از این فیلم در بررسی فیلم گلس آنین گرفته می‌شود، پرداخته نشدن به کاراکترهاست. شخصیت‌پردازی به‌طوری انجام شده که داستان از برخی از آن‌ها سرسری گذر می‌کند و جزئیات زیادی به ما نمی‌دهد که بتوانیم با شخصیت مذکور ارتباط برقرار کنیم.

با این وجود کیفیت ساخت فیلم به لطف رایان جانسون به‌قدری خوب است که در طی تماشای آن ممکن است به تحسین مهارت او در فیلم‌سازی بپردازید. صحنه‌ها و فیلم‌برداری توسط همکار همیشگی او یعنی استیو یدلین (Steve Yedlin)  صورت گرفته که از دیگر نقاط قوت فیلم محسوب می‌شود. در ادامه معرفی فیلم گلس آنین سراغ بررسی کوتاهی از شخصیت‌ها و بازیگران می‌رویم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nr8xk