پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/11 05:00
یارانه | یارانه نقدی | یارانه دی ماه | مرحله اول یارانه دی ماه | یارانه جدید
کد خبر: 34673

خبر خوش یارانه امروز 11 دی | واریز یارانه 1 میلیون و پانصد هزارتومانی برای این افراد

با توجه به قطع و وصل شدن یارانه برخی افراد ، معترضان باید در سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی بدهند .

سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها  با بیان این مطلب در خصوص  ساماندهی قطع و وصل شدن یارانه  کسانی که واقعاً از نظر شرایط اقتصادی شرایط خوبی ندارند، گفت : طبق تبصره قانون بودجه سال 1401 مجلس دولت را مکلف کرد که دهک‌های پردرآمد را شناسایی و آنها را حذف کند و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم  مجدد از افرادی که در سال‌های گذشته یارانه دریافت می‌کردند، ثبت نام کنند. تقریباً 8 سال بود  افرادی که ثبت نام نکرده بودند نمی توانستند برای دریافت یارانه درخواست بدهند و ثبت نام کنند . به همین علت اردیبهشت ماه که این قانون اجرایی شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی امر دهک‌بندی و شناسایی افراد پردرآمد و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها متولی ثبت نام شد. حسینی افزود : کسانی که اردیبهشت ماه یارانه‌شان قطع شد می‌توانستند  در سامانه حمایت رضایت رفاه درخواست بازبینی‌شان را ثبت کنند و از همان موقع  هم افرادی که ثبت نام نکرده بودند یعنی کسانی که از سال 1401 به قبل یارانه دریافت نمی کردند یا این که در سنوات گذشته یارانه‌شان حذف شده بود یا اینکه به درخواست خودشان انصراف داده بودند، این افراد نیز می توانستند به سامانه  مای جی او وی دات آی آر که همان پنجره ملی خدمات دولت هست مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد : در حال حاضر دو مدل  یارانه داریم یا 300هزار تومان یا 400 هزار تومان یعنی افرادی که دهک یک تا 3 هستند یارانه‌شان 400 هزار تومان است  و افرادی که دهک 4 تا 9 هستند یارانه‌شان 300 هزار تومان  است یعنی آن یارانه 45 هزار تومانی به این مبلغ تبدیل شده و بعضی‌ها فکر می کنند باید یک 300هزار تومان بگیرند یک 45 هزار تومان هم بگیرند که این مسأله  درست نیست.

حسینی بیان داشت :  کسانی که در اردیبهشت ماه  دهک 10شناخته شدند وقتی که وارد سامانه حمایت شدند و درخواست بازبینی ثبت کردند مجدداً از طرف وزارت رفاه مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین  از اردیبهشت تا یارانه آذرماه که ما پرداخت کردیم تقریباً از بین آن افرادی که درخواست بازبینی ثبت کرده بودند بیش از نیمی از آنها به جمع یارانه‌بگیران برگشتند. البته  بقیه‌شان هم که مراجعه می کنند به اداره رفاه کماکان یا در حال بررسی هستند یا اینکه اصلاً کسی وارد سامانه حمایت نشده و درخواست هم نکرده که باید برود درخواستش را بدهد.

یارانه معیشتی این افراد افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری( اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱)، ردیف ۷ این لایحه درباره افزایش کمک معیشت جانبازان تصویب شد.

در ردیف ۷ این لایحه آمده است: کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر فاقد شغل ودرآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب  ۳/  ۴/ ۸۶ به ( ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۵۶) ریال وکمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و رزمندگان معسر فاقد شغل ودرآمد به( ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۴۵) ریال افزایش می‌یابد./ ایرنا

واریز یارانه معیشتی 1 میلیونی و 500 هزاری بحساب سرپرستان

با لایحه 2 فوریتی دولت، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 10 تا 15 درصد افزایش می یابد با این حال، حداکثر دریافتی یک خانواده نیازمند 5 نفره به 1.5 میلیون خواهد رسید؛ آیا مجلس میزان افزایش مستمری پیشنهادی دولت را بیشتر خواهد کرد؟

 لایحه ترمیمی دولت برای اصلاح افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی، اتفاق خوبی در میانه سال است که در آن افزایش 10 تا 15 درصدی مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم دیده شده، اما به نظر می رسد میزان این افزایش به بازنگری نیاز دارد.

یارانه معیشتی این افراد سه برابر شد

سخنگوی دولت در ادامه به تشریح برخی مصوبات دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد و یارانه مراکز نگهداری روزانه معلولان ۳۵ و یارانه پرستاران و مادرانی که در منزل از معلول مراقبت می کنند، ۲۰ درصد افزایش یافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bxo7