پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/10 04:00
قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز شنبه | قیمت خودرو صفر | قیمت خودرو در بازار
کد خبر: 34642

قیمت خودرو امروز شنبه 10 دی ماه | کاهش قیمت خودرو بعد از افت قیمت طلا و ارز

بعد از هفته ها افزایش قیمت خودرو در بازار و روند صعودی ساعتی این کالای پر طرفدار پیشبینی می شود با افت قیمت طلا و ارز شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار باشیم

قیمت خودرو در هفته های اخیر روند صعودی عجیبی را داشته است به طوری که قیمت خودرو به صورت ساعتی افزایش داشته است. قیمت خودرو از اول دی ماه تا امروز شنبه با افزایش قیمت روبرو بوده است. برخی بر این باورند که قیمت خودرو های پر طرفدار و افزایش قیمت آن ها حباب بوده است و این قیمت ها به صورت اولیه باز خواهند گشت. 

قیمت خودرو در حال نگارش این خبر شنبه 10 دی ماه را در جدول زیر خواهید دید.

قیمت خودرو

پیشبینی قیمت خودرو 

روند افزایش قیمت در هفته‌های گذشته سرعت یافت، به‌گونه‌ای که افزایش قیمت به صورت ساعتی در بازار اعمال می‌شد. در این هفته بود که قیمت پراید رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 300 میلیون تومان رسید. اما نکته‌ای در این میان مطرح شد، تکذیب افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد توسط وزارت صمت است. البته فعالان و کارشناسان بازار این ادعای وزارت صمت را تکذیب می‌کنند و معتقدند روند افزایش قیمت در بازار جریان دارد.

در میان هیاهوی نوسانات موجود در بازار خودرو، این مساله مطرح می‌شود که بازار و قیمت‌ها در هفته‌های آینده به چه سمت و سویی می‌روند؟

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است. اما مشاهدات در بازار نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد.

او افزود: افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود و جنین افزایشی به هیچ وجه منطقی نیست.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد. البته اگر خودروسازان عرضه محصولات خود را به بازار افزایش دهند و نرخ ارز نیز در کنار آن کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو را نیز داشت.

قیمت خودرو

افزایش ساعتی قیمت خودرو در بازار

از طرفی دیگر، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در این روزها، قیمت خودرو مطابق با رشد نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند. رشد قیمت در روزهای اخیر به صورت ساعتی اتفاق می‌افتد و نرخ خودروها نسبت به ساعت گذشته خود متفاوت است که این پدیده‌ای نادر در بازار خودرو است.

او افزود: در شرایطی که ارزش پول ملی در حال تضعیف است، مردم برای حفظ سرمایه‌های خود به سوی بازارها می‌روند. همین هجوم ناگهانی به سوی بازار خودرو، در کنار افزایش دلار، قیمت خودرو نیز افزایش می‌یابد. در این شرایط همه چیز به نفع دارنده کالا است و نه خریدار آن.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: شرایط بازار خودرو بستگی به نوسانات دلار دارد و اینکه آیا دولت می‌تواند رشد قیمت دلار را مهار کند یا خیر؟

همچنین، اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در تهران، به تجارت‌نیوز گفت: این روزها قیمت خودرو در بازار به صورت روزانه با افزایش همراه است و به دلیل نوسانات دلار و تورم، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و نه مصرفی.

او افزود: اما سطح معاملات مجددا کاهش پیدا کرده است. چراکه هیچ ثباتی در قیمت‌ها دیده نمی‌شود. در این میان، خودروهایی مانند شاهین، پژو ۲۰۷ و دنا از سایر خودروهای داخلی بیشتر مورد معامله قرار می گیرند.

خرید و فروش در بازار متوقف شد؟

البته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، معتقد است که در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد!

او افزود: این روزها حتی میزان تقاضا در بازار نیز کاهش یافته است. اما نکته قابل توجه این است که فروشنده‌ها نیز برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند و عملا در بازار خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: گرچه خودروسازان به صورت ماهانه آمارهایی مبنی بر افزایش تولید محصولات خود منتشر می‌کنند، اما عرضه خودرو همچنان قطره‌چکانی است و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با این روندی که بازار خودرو در کشور طی می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbdew