پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/05 02:00
طرز تهیه | طرز تهیه کتلت بادمجان
کد خبر: 34448

طرز تهیه کتلت بادمجان خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

در این وب سایت طرز تهیه انواع غذا، سالاد، کیک و ... را آموزی می دهیم. در این نوشته نیز طرز تهیه کتلت بادمجان را قرار داده ایم.

طرز تهیه انواع غذا در سراسر اینترنت یافت می شود. طرز تهیه هر غذا متفاوت از غذایی دیگر است. در مطلب پیشین، طرز تهیه چند غذا، کیک و ... را آموزش داده ایم. در این مطلب نیز طرز تهیه کتلت بادمجان را مرحله به مرحله نشر داده ایم. با ما همراه باشید.

کتلت بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا با گوشت یا بدون گوشت درست کنیم.

طرز تهیه کتلت بادمجان

طرز تهیه کتلت بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کتلت بادمجان خوشمزه و ساده در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست آنها را کاملا جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا مقداری نمک روی بادمجان می پاشیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم بادمجان به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا تلخی احتمالی آن از بین برود. پس از گذشت این زمان بادمجان را درون صافی ریخته و با قاشق به خوبی فشار می دهیم تا زهر و تلخی آن خارج شود.

طرز تهیه کتلت بادمجان

مرحله سوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس سیر رنده شده را به همراه جعفری، شوید خرد شده و تخم مرغ به کاسه می افزاییم و به خوبی ورز می دهیم.

کتلت سیب زمینی یکی زا انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود

مرحله چهارم

در ادامه بادمجان را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود حالا مقداری از مواد کتلت برمیداریم

مرحله پنجم

در ادامه کتلت ها را به صورت دلخواه فرم داده و درون تابع می چینیم سپس دو طرفش آن را کاملاً سرخ کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم در نهایت کتلت ها را به همراه کته زعفرانی سر به می کنی نوش جان.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rweo