پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/26 13:12
افزایش حقوق کارمندان | افزایش حقوق جدید
کد خبر: 34048

افزایش حقوق کارمندان در سال 1401 | جزئیات افزایش حقوق در سال آینده

افزایش حقوق کارمندان دولت در روزهای پایانی سال تبدیل به یکی از مطالبات جدی آنها می شود.

به گزارش رصدورزشی : جزئیات افزایش حقوق کارمندان را در ادامه می خوانید . افزایش حقوق کارمندان را در ادامه می خوانید .

افزایش حقوق کارمندان یکی از موضوعاتی است که هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک تر می شویم بیشتر درباره آن پرسیده و اخبار آن پیگیری می شود.

 

با افزایش حقوق‌ها، حق اولاد چقدر شد؟

در ابتدا باید گفت سال گذشته دولت افزایش حقوق ۱۰ درصدی را برای کارمندان در نظر گرفت و حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

اما از سوی دیگر با وجود تورم حدود ۴۰ درصدی در کشور این افزایش حقوق کفاف هزینه های کارمندان و به خصوص بازنشستگان را نداد و دولت و مجلس مجبور شدند در نیمه دوم سال حقوق ها را افزایش دهند. 

 

حقوق کارمندان چقدر افزایش می یابد؟

چندی پیش صحبت از افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای سال آینده شده بود اما رئیس جمهور اخیرا دستور داده برای کارمندان فرمول‌هایی برای افزایش حقوق براساس «بهره‌وری و کیفیت کار و خدمات» توسط یک تیم اقتصادی ارائه شود.

لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در رابطه با افزایش حقوق ها گفته که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

از سوی دیگر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز اعلام کرده بود که پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ۲۰درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هیات دولت مصوب نشود.

وی اعلام کرده بود که به‌ طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است که یکی از پیشنهادات این بود که به‌جای افزایش ۲۰درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت) بیشتر باشد.

 

ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان

سیدکاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه تامین معیشت، گفت: تنگناهای مالی دولت را در می‌یابیم اما وضعیت بازنشستگان در حوزه تامین معیشت شرایط مناسبی ندارند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲و برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی قرار داریم باید وضعیت حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: باید در لایحه بودجه سال آینده حقوق بازنشستگان خصوصا قشر بازنشسته‌ای که کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارند با رشد قابل قبولی لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حداقل حقوق بازنشستگان باید در شرایطی که هزینه‌های خانوار رشد زیادی داشته است مطابق با نرخ تورم افزایش داده شود، عنوان کرد: دولت در کنار افزایش حقوق ها باید به همسان سازی پرداختی به بازنشستگان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید قبل از ارائه لایحه بودجه سال آینده به صورت شفاف موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را مشخص کند تا این قشر زحمت کش دغدغه کمتری در راستای تامین معیشت خود داشته باشند و نباید فراموش کرد بازنشستگان صرفا حقوق دریافت می کنند و از اضافه کار،کارانه و ماموریت محروم هستند.

آنچه مشهود است اینکه احتمالا حداقل افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها برای سال آینده پیش بینی خواهد شد اما باید منتظر ماند و دید دولت چه برنامه ای برای حقوق کارمندان و بازنشستگان دارد. منبع : افکارنیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rwr9