سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/15 11:42
سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت
کد خبر: 33275

هشدار جدی به جاماندگان سهام عدالت | نحوه ثبت نام سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سایت معرفی شده اقدام به ثبت‌نام و دریافت سود کنند.

 به گزارش رصدورزشی : جزئیاتی از نحوه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت مشخص شد . سهام عدالت حرف و حدیث های فراوانی داشته است . در ادامه جزئیات کامل از ثبت نام سود سهام عدالت را می خوانید .

1 میلیون 800 هزار نفر از دارندگان سهام عدالت همچنان ب دلیل عدم ثبت شماره شبای معتبر امکان دریافت سود سهم خود را پیدا نکرده اند به این افراد برای ثبت اطلاعات درست دوباره فرصت داده شد.

بر اساس این گزارش، از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، جاماندگان دریافت سود سهام عدالت برای دریافت سود خود هنوز فرصت دارند. روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام‌کرد: نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرآیند دریافت سود سهام خود قرار گیرند. بر اساس این اطلاعیه، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است. 

سهام عدالت

نحوه دریافت سود سهام عدالت

از اسفندماه سال گذشته تاکنون سه مرحله سود سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۶۸۴ هزار سهامداری که مشکل شماره شبای بانکی خود را برطرف کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده است.

از آنجایی که از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اواخر سال قبل اعلام کرد که امکان پرداخت سود به جاماندگان وجود دارد.

بر این اساس تا اواسط خردادماه سال جاری، دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شد، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند. در مرحله سوم که اوایل مردادماه صورت گرفت، مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود. ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود. یعنی در مرحله سوم مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بیش از ۹۱ هزار نفر مشمولان واریز شده است.

سهام عدالت

در این راستا، شرکت سپرده‌گذاری برای چهارمین مرتبه اعلام کرده است که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qbom