چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/15 03:38
کی روش | کی روش و تاج | کی روش و فدراسیون فوتبال
کد خبر: 33216

کاری که کی روش با تاج کرد | پروژه تاج شکست خورد

تیم ملی فوتبال ایران در یکی از آسوده ترین مسیرهای صعود به مرحله حذفی نتوانست نتایج قابل قبولی بگیرد تا پروژه بازگشت رئیس و سرمربی نتیجه‌ای جز تکرار تجربه تلخ نداشته باشد.

به گزارش رصدورزشی: مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه دارد که تیم‌های راه یافته از قاره آسیا بهترین عملکرد را جز ایران و عربستان و میزبان داشتند. قطر در گروه A از سه بازی مرحله گروهی خود سه شکست کسب کرد تا بدون کسب پیروزی خداحافظی تلخی با هواداران پرشور خود داشته باشد.

تیم ملی ایران نیز در گروه B با شکست مقابل انگلیس و آمریکا و پیروزی دو بر صفر مقابل ولز با سه امتیاز از جمع تیم‌های صعود کننده باز ماند. عربستان نیز با وجود برتری دو بر یک تاریخی مقابل آرژانتین دو دیدار بعدی خود مقابل لهستان و مکزیک را شکست خورد تا این تیم هم نتواند طعم صعود را بچشد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی از صعود باز ماندند که گروه نسبتاً بهتری از سایر نمایندگان آسیا داشتند. ژاپن در حالی از گروه خود صعود کرد که آلمان و اسپانیا را شکست داد و به مرحله بعدی رفت. کره جنوبی نیز با برتری مقابل پرتغال و تساوی مقابل اروگوئه توانست به عنوان تیم دوم گروه H صعود کند.

شاگردان کارلوس کی روش در حالی که پس از شکست سنگین مقابل انگلیس توانستند با پیروزی مقابل ولز خیلی زود به شرایط ایده آل باز گردند در بازی آخر مقابل آمریکا با وجود اینکه نیاز به تنها یک امتیاز داشتند باختند تا رؤیای صعود به جمع ۱۶ تیم پایانی بار دیگر از کف برود.

 

بدون شک شرایط گروهی تیم ملی ایران نسبت به جام‌ها جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ مسیر راحت تری برای صعود داشت. تیم ملی ایران در ۲۰۱۸ چهار امتیاز کسب کرد اما نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. با این حال کی روش که برای کاهش سطح کیفی فوتبال ملی مقابل انگلیس به نیمکت بازگشته بود نتوانست همین میزان امتیازات را در ۲۰۲۲ کسب کند تا خیلی راحت پرواز چارتر تیم ملی از دوحه به تهران بلند شود و بازیکنان چند روزی به استراحت بروند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از اینکه با نظر مجمع عمومی فدراسیون به ساختمان این مجموعه بازگشت با حمایت تنی چند از بازیکنان باتجربه تیم ملی ایران، کی روش را به تهران بازگرداند تا در مهم‌ترین بازی‌های فوتبال ملی از ابعاد مختلف سیاسی، ورزشی و اجتماعی بتواند مانع از هر اتفاق ناگواری شود.

پروژه‌ای که با باختن مقابل انگلیس و آمریکا با شکست روبرو شد تا تجربه تلخ تکراری را بار دیگر با تاج و کی روش و همراهی چند بازیکن که خود را بزرگ‌تر از جایگاه فعلی می‌دیدند رقم بخورد.

هت تریک حذف تیم ملی ایران با کی روش در حالی رقم خورد که مرد پرتغالی کوچک‌ترین عذرخواهی را از هواداران فوتبال ایران نداشت و بار دیگر خود و بازیکنانش را که نقدهای فراوان فنی به آنها وارد است پیروزمندانه به اصحاب رسانه معرفی کرد.

باخت هایی که شاید در کارنامه شخصی پیرمرد جنجالی تنها به اعداد ختم شود اما برای فوتبال ملی ایران بسان از دست دادن رویاهایی است که تحقق هر یک از آنها می‌تواند مرهمی بر تمام زخم‌های جا مانده از گذشته باشد.

منبع : مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p9por