یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/13 12:19
مسی | دایی
کد خبر: 33089

مسی برای علی دایی شمشیر را از رو بست !

لیونل مسی یک گام دیگر به رکورد گل‌های ملی علی دایی نزدیک شده و با این روند شانس بسیار خوبی برای عبور از اسطوره فوتبال ایران دارد.

به گزارش رصدورزشی به نقل از ورزش سه ،  رکورد علی دایی برای مسی دست یافتنی به نظر می رسد . در ادامه جزئیاتی از دست یافتن مسی به این رکورد علی دایی را می خوانید .

نود و چهارمین گل ملی لیونل مسی، با یک شوت دیدنی از سمت راست محوطه جریمه استرالیا و از بین مدافعان این تیم به ثمر رسید تا آغازی باشد بر پیروزی آرژانتین در مرحله یک هشتم و صعود به دور یک چهارم نهایی جام جهانی.

از اولین گل لیونل مسی با پیراهن آرژانتین زمان زیادی می‌گذرد. او زمانی گلزنی برای آلبی سلسته را آغاز کرد که نفراتی چون هرنان کرسپو در خط حمله این تیم حضور داشتند و در آینده کارلوس توز، سرخیو آگوئرو، گونزالو ایگواین و... هم به این جایگاه رسیدند اما این لئو با شماره ۱۰ بود که آنقدر گل زد که سرانجام رکورد گابریل باتیستوتا (۷۸) را شکست و یک عنوان دیگر را هم به نام خود زد.

لیونل مسی تا این اواخر آمار چندان خوبی در گل‌های ملی نداشت و حتی به عنوان یک چهره ناموفق در این عرصه شناخته می‌شد و هرگز یک تهدید جدی برای رکورد علی دایی (۱۰۹) هم نبود. اما او که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به مدت پنج سال ۲۴ گل زده بود، با ثبت آماری شگفت‌انگیز، در عرض دو سال این تعداد گل را زد تا به سرعت علاوه بر عبور از آمار باتیستوتا، از رکورد پوشکاش هم رد شود و مقابل جاماییکا به جایگاه سومی در برترین گلزنان گلی جهان برسد.

لیونل مسی

او حالا تنها علی دایی و کریستیانو رونالدو را بالاتر از خود می‌بیند. شاید حتی اشتباه نباشد اگر درخشش رونالدو و رسیدن به عنوان برترین گلزن ملی جهان، یکی از انگیزه‌های لئو مسی برای این درخشش استثنایی یکی دو سال اخیر دانسته شود.

مسی شب گذشته نود و چهارمین گل خود را هم به ثمر رساند تا شمارش معکوس برای عبور از آمار دایی به عدد ۱۵ کاهش یابد. ماجرا زمانی جالب می‌شود که اگر مسی یک گل دیگر در جام جهانی بزند و همین روند را سال آینده هم ادامه بدهد، جایگاه دومی را هم تصاحب خواهد کرد.

باتوجه به اینکه فوق ستاره آرژانتینی و کاپیتان آلبی سلسلته دو سال از کریستیانو رونالدو جوانتر است، او طبیعتاً فرصت کافی برای شکستن رکورد رونالدو را هم خواهد داشت.

جالب اینکه بدانید کریستیانو رونالدو زمانی به آمار ۹۴ گل ملی رسید که تقریبا هم سن لیونل مسی بود و شاید از این گزاره بتوان نتیجه گرفت که شماره ۱۰ آرژانتین بتواند پا به پای او پیش برود و تهدید جدی برای رکوردش باشد. البته در متوسط گلزنی رونالدو آمار ۰.۶۱ گل به ازای هر بازی دارد و مسی آمار ۰.۵۵ گل که آمار ضعیفتری است.

شاید نقطه کلیدی این رقابت تصمیم رونالدو برای ادامه فوتبالش باشد. اگر او برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هم دندان تیز کند، احتمالا حریفان کمتر شناخته شده اروپایی، طعمه سی آر سون برای دست‌یافتنی‌کردن رکوردش خواهند بود.

لیونل مسی

جدال برای کسب کفش طلای ملی جهان که هم‌اکنون با ۱۱۸ گل در اختیار رونالدوست و احتمالا به زودی افزایش هم خواهد یافت، شاید آخرین رقابت بهترینهای تاریخ فوتبال دنیا باشد - آخرین جاه‌طلبی دو فوتبالیستی که می‌خواهند در این واپسین جدال هم به پیروزی برسند.

نکته جالب البته این است که برخلاف مسی و رونالدو، علی دایی چندان حساسیتی به این رکوردشکنی‌ها ندارد. دایی با یک پیام ویژه برای کریستیانو رونالدو به استقبال عبور او از رکوردش رفت و حالا شاید در فکر آماده کردن پیامی دیگر برای لیونل مسی باشد - هرچند که احتمالا طرفدارانش دیدگاه متفاوتی با او دارند و ترجیح می‌دهند حداقل جایگاه دومی به نامش باقی بماند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdpoj