پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/13 02:25
عجایب پاداش تیم های ملی
کد خبر: 32989

عجایب پاداش تیم های ملی

با حواشی حواله خودرو برای پاداش بازیکنان تیم ملی که واکنش چند عضو تیم ملی کشتی را به دنبال داشت، از پاداش کشورهای مختلف برای فوتبالیست های شان در جام جهانی گفتیم

چند ساعت پس از آن که تیم ملی ایران با شکست مقابل آمریکا فرصت طلایی صعود به دور حذفی جام جهانی را از دست داد، یک خبر عجیب روی خروجی رسانه ها قرارگرفت؛ اهدای مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی به بازیکنان  تیم ملی که حواشی و واکنش های حذف تیم ملی در آن ساعات اولیه باعث شد تا رسانه‌ها چندان روی این خبر مانور ندهند. بازیکنان تیم فوتبال پس از صعودشان به جام ‌جهانی قطر درخواست‌هایی برای در نظر گرفتن پاداش ویژه داشتند و بعد از این که به درخواست شان بی‌توجهی شد، به این موضوع اعتراض کردند که واکنش چندانی را در پی نداشت، اما در روزهای اخیر خبر رسید که یک روز قبل از بازی ایران و آمریکا پاداش مذکور به ‌عنوان انگیزه‌ای برای غلبه بر آمریکا در قالب اعطای مجوز واردات یک دستگاه خودرو اعطا شده است. پاداشی که طی روزهای گذشته واکنش های زیادی داشته است و حتی چند ملی پوش تیم کشتی هم در مصاحبه هایی درباره آن موضع گیری کردند. هر چند همیشه اما و اگرهایی درباره  اجرایی شدن  این وعده ها وجود داشته است،  پس از آن که محمدرضا گرایی، دارنده مدال طلای جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱  و مدال نقره در مسابقات جهانی 2022 از تبعیض ما بین رشته‌های ورزشی گلایه کرد و گفت : نوش جان فوتبالیست ها اما این که تبعیض بین رشته ها قائل می شوند ، اذیت کننده است.کامران قاسم پور، قهرمان کشتی جهان هم گفت: من دو سال است قهرمان جهان می شوم و برمی گردم، اما همان پاداشی را که خود وزارت ورزش هم تصویب کرده ، نمی دهند و... با این حواشی حواله خودروی وارداتی به ملی پوشان فوتبال، از پاداش کشورهای مختلف برای تیم های حاضر در جام جهانی نوشتیم.

 

ایران  - صعودی که 140 میلیارد برای کشورمان می‌ارزید!

حضور در مرحله گروهی جام جهانی برای کشورها 9 میلیون دلار پاداش به همراه دارد. مبلغی که با ضرب در عدد 35 هزارتومان ارزش حدودی هر دلار 315 میلیارد تومان می شود، اما اگر تیم ملی به مرحله بعدی صعود می کرد 4 میلیون دلار به این پاداش فیفا اضافه می شد که مبلغی حدود 140 میلیارد تومان می شود! اما اکنون بازیکنان تیم ملی یک حواله خودرو با سود حداکثر 10 میلیارد تومان دریافت کردند به همراه بخشی از پاداش 315 میلیارد تومانی فیفا که قسمت زیادی از آن به فدراسیون فوتبال کشورمان و کادر فنی می رسد. ناگفته نماند که هر یک از بازیکنان تیم ملی بابت پیروزی در برابر ولز مبلغ ۱۵ هزار دلار پاداش گرفتند.

 

عربستان -   بی‌سابقه‌ترین پاداش در تاریخ جام جهانی

چند روز پیش بود که تیم ملی عربستان با رقم زدن یک اتفاق تاریخی موفق به شکست تیم ملی پرقدرت آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.   بن سلمان، پس از این پیروزی یک روز را به یمن این افتخار تاریخی تعطیل رسمی اعلام کرد و برای هر کدام از بازیکنان ۴۷ میلیارد تومان پاداش در نظر گرفت. هرچند  برخی رسانه ها هم نوشتند که پادشاه سعودی به هر بازیکن تیم ملی این کشور یک خودروی لاکچری رولزرویس هدیه داده است، اما خبری که توجه همه جهان را به خود جلب کرد وعده پاداش صعود به تیم سعودی بود. آن طور که سایت های خبری نوشتند بن سلمان درصورت صعود تیم هروه ره‌نار، سرمربی تیم ملی عربستان از مرحله گروهی برای هر بازیکن پاداش ۹۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته بود.

  

آمریکا -  40 هزار دلار برای شکست تیم ایران

شاید باورتان نشود اما برتری یک بر صفر تیم ملی آمریکا مقابل ایران، بیشتر از همه باعث خوشحالی اعضای تیم ملی فوتبال بانوان این کشور شده است. بر اساس توافقی که پیش از این انجام شده بود، پاداش مربوط به جام جهانی 2022، به صورت مساوی بین تیم فوتبال آقایان و بانوان آمریکا تقسیم می شود. در مطلبی که سایت شرق هم نوشته مقامات فدراسیون فوتبال آمریکا برای افزایش انگیزه بازیکنان آمریکا وعده داده بودند که  اگر آمریکایی‌ها بتوانند ایران را شکست بدهند به هر کدام از بازیکنان این تیم ۴۰ هزار دلار پاداش داده خواهد شد.

 

انگلیس  - وعده 18 میلیاردی  برای هر بازیکن

بازیکنان انگلیس در صورت قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نفری ۵۰۰ هزار پوند پاداش دریافت می‌کنند. روزنامه دیلی میل خبر داده  است که اتحادیه فوتبال انگلیس میزان پاداش بازیکنان در صورت قهرمانی در جام جهانی را نسبت به سال ۲۰۱۸ دو برابر کرده و مبلغ ۱۳ میلیون پوند برای ۲۶ بازیکن حاضر در فهرست این تیم در نظر گرفته است. با این حساب اگر انگلیس بتواند امسال قهرمان شود هر بازیکن این تیم با احتساب هر یورو 36 هزارتومان، مبلغی در حدود 18 میلیارد تومان فقط از کشورشان دریافت می کنند.

 

آلمان -  وعده 400 هزار یورویی که عملی نخواهد شد

 تیم ملی آلمان در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ (میزبان)، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ قهرمان جام جهانی شد تا این تیم بعد از برزیل دومین تیم پرافتخار جام جهانی باشد. حذف این تیم از جام 22 یکی از خبرساز ترین و شوکه کننده ترین خبرهای یک هفته اخیر بود اما چند ماه پیش اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد در صورت قهرمانی به هر بازیکن این تیم ۴۰۰ هزار یورو داده می‌شود.  در صورت نایب قهرمانی و شکست در دیدار نهایی به هر بازیکن ۲۵۰ هزار یورو و در صورت کسب رده سوم به هر بازیکن ۲۰۰ هزار یورو داده می‌شود.

 

1500.000.000.000 تومان برای قهرمان جام 2022

شاید برایتان سوال باشد که حضور در هر مرحله از جام جهانی برای هر کدام از تیم ها چه پاداشی به دنبال دارد؟ بنا بر اعلام فیفا، تیم قهرمان در این دوره از بازی‌ها مبلغ ۴۲ میلیون دلار و تیم نایب قهرمان نیز ۳۰ میلیون دلار پاداش نقدی دریافت خواهد کرد.

تیم سوم جهان ۲۷ میلیون دلار و تیم چهارم نیز ۲۵ میلیون دلار پاداش نقدی دریافت می کند. بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی فوتبال، تیم‌های پنجم تا هشتم جام جهانی ۱۷ میلیون دلار و تیم‌های نهم تا شانزدهم نیز ۱۳ میلیون دلار دریافت می‌کنند. تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ یعنی تمام تیم‌های راه یافته به جام جهانی در شرایط کنونی ۹ میلیون دلار دریافت خواهند کرد که یکی از این تیم‌ها تیم ملی کشورمان است. ما برای تبدیل این مبالغ هر دلار را 35 هزارتومان در نظر گرفتیم. محاسبه خبرنگار ما نشان می دهد قهرمان جام جهانی براساس پول ما هزار و 470 میلیارد تومان پاداش می گیرد. نایب قهرمان هزار و 50 میلیارد تومان، تیم سوم 945 میلیارد تومان و تیم چهارم 875 میلیارد تومان پاداش می گیرد. تیم های رده های پنجم تا هشتم 595 میلیارد تومان و تیم های نهم تا شانزدهم هم 455 میلیاردتومان دریافت می کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdpxn