سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 03:54
ژاپن | ژاپن و اسپانیا | گل دوم ژاپن
کد خبر: 32802

VAR جان ژاپن را نجات داد | گل دوم ژاپن درست بود یا غلط؟

صحنه گل دوم ژاپن نشان می دهد که توپ کاملا از خط رد شده است اما به نظر می رسد که VAR هم ژاپنی ها را دوست داشت.

تیم ملی فوتبال ژاپن در دیدار برابر اسپانیا با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد.

گل دوم ژاپن در شرایطی به ثمر رسید که ابتدا کمک‌داور به خاطر خارج شدن کامل توپ آن را نپذیرفت.

داور به کمک داور ویدئویی روی آورد اما جالب اینکه گل تایید شد این درحالی است که صحنه های تلویزیونی نشان می دهد که توپ کاملا از خط عبور کرده است.

آیا کمک‌داور ویدئویی به ژاپنی ها خوش خدمتی کرد؟ حداقل قطری ها به عنوان میزبان جام از این صحنه خوشحال هستند چرا که باعث حذف ژرمن ها شد که از مخالفان اصلی جام جهانی قطر بودند.

ژاپن

گل دوم ژاپن به اسپانیا در دقیقه 51 توسط آئو تاناکا به ثمر رسید. این گل روی پاس کارو میتوما زده شد. در تصاویر ابتدایی به نظر می رسید که کارو میتوما توپ را در حالی که از خط عرضی عبور کرده است به داخل زمین برگردانده و بدین ترتیب گل دوم ژاپن به ثمر رسیده است. در ابتدا هم گل تایید نشد اما پس از صحبتی که داور مسابقه با اتاق VAR داشت گل دوم ژاپنی ها مورد تایید قرار گرفت.

در واقع در جام جهانی 2022 قطر در توپ ها از یک تکنولوژی ویژه استفاده می شود که موقعیت توپ را به نسبت خطوط مختلف به طور دقیق نشان می دهند. با استفاده از این تکنولوژی هم آفسایدگیری راحت تر انجام می شود و هم به طور دقیق می توان فهمید که توپ از خط های طولی و عرضی عبور کرده است یا نه. در این صحنه تکنولوژی ویژه آدیداس که توپ ها بر اساس آن طراحی شده است، نشان داد که این توپ از خط به طور کامل رد نشده بود و گل دوم ژاپن به اسپانیا صحیح بود.

در صحنه گل دوم ژاپن به نظر می‌رسید که پیش از ارسال، توپ از خط عرضی زمین عبور کرده باشد. داور مسابقه نیز چنین نظری را داشت و گل را مرود کرد، اما کمک داور ویدئویی پس از بازبینی رای به صحیح بودن گل داد.

تصویری که VAR از این صحنه دیده بود، منتشر شده که بر اساس، بخشی از توپ (قسمت سفیدرنگ) هنوز روی خط تشخیص داده شده است!

ژاپن


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dken