پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/05 00:59
کی‌روش | کارلوس کی‌روش| کی‌روش سرمربی ایران
کد خبر: 32163

کارلوس کی‌روش همه را انگشت به دهان کرد| کمتر کسی به برد ایران امید داشت

کارلوس کی‌روش بار دیگر فوتبالدوستان را با ترکیب تیم ملی متعجب کرد.

کمتر کسی فکر می‌کرد نفراتی چون سیدحسین حسینی، سید مجید حسینی و میلاد محمدی با وجود نمایشی که مقابل انگلیس ارائه کردند باز هم در ترکیب اصلی تیم ایران قرار بگیرند اما این اتفاق رخ داد و کی‌روش همه را متعجب کرد. کارلوس کی‌روش متولد 10 اسفند 1331 در پرتغال، مربی فوتبال است.  کی‌روش فارغ التحصیل فوق لیسانس تربیت بدنی در گرایش فوتبال از دانشگاه لیسبون می باشد،  کی‌روش فوتبال را با دروازه بانی شروع کرد و حالا  کی‌روش سرمربی پرآوازه ای در فوتبال دنیا می باشد.

سید حسین در بازی اول ۶ گل خورد که البته روی بیشتر آنها مقصر نبود اما کار خاصی هم انجام نداد که بگوئیم چشم کی‌روش را گرفته است. سیدمجید حسینی هم که یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیم ملی بود و میلاد محمدی نتوانست در سمت چپ انتضارات را برآورده کند. با این حال هر سه نفر در ترکیب اصلی بازی با ولز قرار گرفتند تا کی‌روش باز هم تیم خودش و حریف را سورپرایز کند.

تیم ایران البته در فاز هجومی سر و شکل بهتری گرفت و اما بهرحال نمی‌توان کتمان کرد که با اعلام ارنج اصلی باز هم نگرانی‌ها در مورد تیم ملی بیشتر شد!

چکیده ای از زندگی حرفه ای کارلوس کی‌روش

کی‌روش

کارلوس کی روش متولد 10 اسفند 1331 در پرتغال، مربی فوتبال است. فارغ التحصیل فوق لیسانس تربیت بدنی در گرایش فوتبال از دانشگاه لیسبون می باشد، فوتبال را با دروازه بانی شروع کرد و حالا سرمربی پرآوازه ای در فوتبال دنیا می باشد.

کارلوس متولد شهر نامپولا کشور موزامبیک (مستعمره قبلی پرتغال) که حالا کشوری آفریقایی است، می باشد تنها یک برادر داشت که در 14 سالگی بعلت تصادف رانندگی درگذشت.

شروع فوتبال کارلوس کی‌روش

کی‌روش

فوتبال را از 15 سالگی با تیم شهر خود موزامبیک و باشگاه نامپولا در پست دروازه بانی شروع کرد و پس از اعلام استقلال موزامبیک از پرتغال فوتبال را رها کرد و به پرتغال کشور اجدادی خود مهاجرت کرد.

از دانشگاه تا شروع مربیگری کارلوس کی‌روش

کی‌روش

بعد از راها کردن فوتبال به دانشگاه لیسبون رفت و با مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی با گرایش فوتبال فارغ التحصیل شد و در سال 1356 وقتی 25 ساله بود سرمربی تیم دانشگاه خود شد.

از زیر 13 ساله تا لیگ برتر کارلوس کی‌روش

کی‌روش

در سال 1359 ابتدا سرمربی تیم زیر 13 ساله باشگاه دسته دومی الیویاس شد و بعد از چندین سال فعالیت در باشگاهای مختلف در نهایت سال 1362 دستیار تیم بزرگسالان استوریل پرایا در لیگ برتر فوتبال پرتغال شد.

کشف استعداد و نشان لیافتر کارلوس کی‌روش

کی‌روش

کی روش از سال 1363 بعنوان مربی فوتبال پایه تیم های ملی پرتغال شروع بکار کرد و توانست در 4 سال بازیکنانی مثل لوئیس فیگو، روی کاستا و ژائو پینتو را کشف کند.

او به حدی در کشف استعداد درخشید که به معمار نسل طلایی فوتبال پرتغال معروف شد و در سال 1990 نشان لیافت را از دولت پرتغال گرفت.

از پرتغال تا آفریقا و امارات

کی‌روش

کی روش در سال 1369 سرمربی تیم ملی پرتغال شد اما نتوانست تیم را به جام جهانی 1994 ببرد و در نهایت مجبور به کناره گیری شد، او سپس مدتی سرمربی باشگاه اسپورتینگ لیسبون بود و بعد در باشگاه ناگویا ژاپن جایگزین آرسن ونگر شد. در سال 1375 مشاور فنی فدراسیون فوتبال آمریکا انتخاب شد.

او در نهایت سال 1376 سرمربین تیم فوتبال امارات شد و بعد از 2 سال با پایان قرارداد در سال 1378 هدایت تیم ملی آفریقا را برعهده گرفت اما در جام جهانی 2002 در دور دوم حذف شد. کیروش در سال 1380 بعنوان دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یوناتید شروع به فعالیت کرد و تا سال 1388 با این تیم افتخارات زیادی را بدست آورد.

کی روش به مدت یک فصل در سال 1381 – 1382 هدایت رئال مادرید را برعهده گرفت اما با وجود فیگو، رونالدو، روبرتو کارلوس، بکهام و زیدان نتوانست موفق ظاهر شد.

حضور  کارلوس کی‌روش در ایران

کی‌روش

کی روش بعد از جام ملت های 2011 به تهران آمد و امکانات ورزشی را بازدید کرد سپس بعد از دیدن بازی ایران و روسیه در ابوظبی در 25 بهمن 1389 در اوج تنش سیاسی ایران، سرمربیگری تیم ملی را پذیرفت.

اما چند ساعت بعد به فدراسیون ایران ایمیل زد و گفت به علت مشکلات شخصی و خانوادگی از حضور در ایران کناره گیری می کند اما سه ماه بعد در 15 فروردین 1390 رسما سرمربی ایران شد.

او طولانی ترین دوران مربیگری تیم ملی را از آن خود کرده است، بعد از او که 80 بازی سرمربی ایران بوده برانکو با بیش از 50 بازی، علی پروین با بیش از 40 بازی در جایگاه های بعدی قرار دارند.

کی روش نویسنده کتاب سازماندهی ساختاری فعالیت های فوتبالی است و مجموعه فیلم های آموزشی فوتبال با کیروش را نیز تهیه کرده است.

او در سال 1376 با دن گاسپار برنامه ای راهبردی و پژوهش محور برای پیشرفت فوتبال را آمریکا را نوشت و از سال 1367 تا 1370 مشاور فنی فدراسیون جهان فوتبال بود.

کارلوس در سال 1367 مدرس دوره های مربیگری یوفا شد، او همچنین مدتی استاد دانشگاه بوده و استاد راهنمای ژوزه مورینیو معروف نیز بوده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ozlkq