پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/02 09:31
تیم ملی
کد خبر: 32002

نظر شفر درباره تیم ملی ایران

وینفرد شفر سرمربی آلمانی و اسبق استقلال گفت: نگران این هستم که دیگر تیم آلمان مدعی قهرمانی در جام جهانی نباشد.

تیم ملی فوتبال آلمان در گروه E رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا همگروه شده است. از این رو با وینفرد شفر سرمربی آلمانی و اسبق استقلال گفت‌وگویی در خصوص جام جهانی انجام داده که آن را در زیر می‌خوانید:

تیم ملی

جام جهانی شروع شد. چه احساسی به این رقابت‌ها دارید؟

جام جهانی آغاز شده و بار دیگر حواس‌ها را به خود معطوف کرده است. احساس خوب و بد دارم. بعد از جام جهانی روسیه بار دیگر یک جام جهانی را در پیش داریم که تحت تاثیر سیاست قرار گرفته است. فیفا هرگز سعی نکرده مردم را با هم آشتی دهد. فوتبال یک پدیده سیاسی و جهانی است و فیفا مسئولیتی بزرگتر از برگزاری مسابقات را بر گردن دارد. آنها باید از این فرصت استفاده می‌کردند تا مردم را دور هم جمع کنند.

گروه آلمان را در جام جهانی چگونه می‌بینید؟

گروه سختی است و فکر می‌کنم آلمان با مشکل مواجه شود. با این حال شانس صعود به دور بعدی را داریم. به زودی در مورد مشکلات فوتبال آلمان صحبت‌هایی خواهم کرد. آلمان با یواخیم‌لو همیشه جزو مدعیان بود اما حالا نه.

این روند را با هانسی فلیک چطور می‌بینید؟

ترسم از این است که دیگر نتوانیم مدعی قهرمانی جهان باشیم. بارها مقابل بهترین‌ها توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. آلمان تیم تنها یک تورنمت است؛ یعنی ما می‌توانیم از مسابقه به مسابقه دیگر با تمرکز و نظم و انضباط پیشرفت کنیم. همان کاری که سال اول حضورم در استقلال توانستم انجام دهم. بازی به بازی پیشرفت کردیم تا جام حذفی را فتح کردیم. در لیگ قهرمانان هم مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم و با آن‌ها کنار آمدیم. ما یک تیم متحد و قدرتمند بودیم که همه بازیکنان کادرفنی پزشکی مدیریت از هم حمایت می‌کردیم اما سال دوم ما به عنوان کادرفنی و کادر پزشکی مقابل باشگاه بودیم و می‌دانید که همکاری من چگونه تمام شد.

از این مسائل بگذریم، امیدوارم در طول مسابقات اتحاد در تیم آلمان قوی باشد چرا که این موضوع یک مسئله تاثیر گذار است.

فوتبال آلمان مانند گذشته ستاره‌های جوان‌ زیادی ندارد. نظر شما در این خصوص چیست؟

سرعت رشد استعدادهای آلمانی به نظر می‌رسد نسبت به قبل کندتر شده است. بله، من نگران این موضوع هستم. نحوه کار برخی باشگاه‌ها با جوانان نگران‌کننده است و باید خودمان را به روز کنیم و راه‌های جدیدی را برای آموزش نسل جدید داشته باشیم.

نظرتان در مورد تیم ایران چیست؟ می‌توانیم با کارلوس کی‌روش موفق شویم؟

کی‌روش خوش‌شانس‌ترین مربی جهان است که حالا دوباره در جام جهانی حضور دارد. ایران تیم خیلی خوبی است که از حضور بازیکنان خوبی هم برخوردار است. تنها برای دوست خوبم امید ابراهیمی متاسفم هستم که قبل از جام جهانی مصدوم شد. اما می‌دانم که ایران بازی‌های خوبی را ارائه خواهد داد. دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق ایران سیستم جدید ایران امتحان کرد که تاثیر خوبی هم داشت. بازیکنان می‌خواهند ایران را سربلند کنند و امیدوارم به هدفشان برسند.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27d9p6