پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/01 08:43
کباب تابه ای
کد خبر: 31883

روش تهیه کباب تابه ای، شش طاووق

شش طاووق یکی از انواع کباب های خوشمزه و مخصوص کشورهای عربی است که این نوع کباب طعم و بافت بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شش طاووق در ادامه با سایت ما همراه باشید.

شش طاووق یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور لبنان می باشد. جوجه کباب تابه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه و ساده است که با رسپی و مواد متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۲ نفر

سینه و ران مرغ ۲۰۰ گرم

ماست چکیده ۵ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

سس خردل ۱ قاشق چایخوری

سیر ۳ حبه

سس تند ۱ قاشق چایخوری

نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

آب پرتقال ۵ قاشق غذاخوری

روغن زیتون یا مایع ۳ قاشق غذاخوری

پاپریکا، فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

زیره و پودر تخم گشنیر به مقدار کافی

کباب تابه ای

مرحله اول

برای تهیه شش طاووق خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا ماست چکیده را به همراه رب گوجه فرنگی به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه سس خردل را به همراه سس تند، نعنا خشک، آب پرتقال، روغن زیتون و مقداری پاپریکا، فلفل سیاه، نمک، زیره و پودر تخم گشنیز به کاسه اضافه کرده و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

طرز تهیه شیش طاووق جوجه کباب عربی خوشمزه

مرحله سوم

حالا سیر رنده شده را به کاسه اضافه کرده به مدت ۲ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد سینه و ران مرغ بروند. بهتر است بهتر است با یک چاقو تیز روی گوشت های مرغ یک خط نازک بیندازید.

کباب تابه ای

مرحله چهارم

این کار باعث می شود طعم دهنده ها بهتر به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را به مدت ۱ روز درون یخچال قرار می دهیم تا سینه و ران مرغ به خوبی مزه دار شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kox78