سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/27 03:20
طرز تهیه | طرز تهیه تاوا کبابی | طرز تهیه غدای ایرانی
کد خبر: 31429

طرز تهیه تاوا کبابی

تاوا کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد،

تاوا کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاوا کبابی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه تاوا کبابی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا آب اضافی پیاز را می گیریم، سپس درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده می ریزیم. در ادامه زعفران دم کرده، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و مقدار کمی سماق به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید مایه کباب را باید خوب ورز دهیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کند، چون اگر مایه کباب را به خوبی ورز ندهیم زمان سرخ شدن ترک می خورد. در ادامه روی مایه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کباب را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن محلی درون تابه می ریزیم، سپس مایه کباب را درون تابه می ریزیم و به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا یک سمت کباب کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقتی یک سمت کباب کاملا سرخ شد، کباب را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر کباب هم سرخ شود. در همین حین گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل سبز برش می زنیم.

مرحله هفتم

حالا گوجه فرنگی و فلفل های برش خورده را درون تابه اطراف کباب می چینیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه زعفران دم کرده با آب جوش مخلوط می کنیم تا رب گوجه فرنگی کاملا حل شود، سپس روی کباب می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم کباب کاملا پخته شود و سس به خورد کباب برود. در آخر تاوا کبابی را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و گوجه فرنگی و فلفل سبز را به عنوان دور چین در اطراف کباب می چینیم، سپس با پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axagg