جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/27 02:58
تمر هندی | آب تمر هندی | خواص تمر هندی
کد خبر: 31424

فکرشم نمی کنید آب تمر هندی این خواص را داشته باشد | 17 خاصیت آب تمر هندی

این معجون خوشمزه سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که در رژیم غذایی شما ضروری است.

نام تمر هندی کافی است تا خاطرات دلپذیری از غذاهای خانگی که با این طعم تند تداعی می شود را زنده کند. رایج ترین روش استفاده از تمر هندی این است که آب آن را از دانه های پالپ شده خارج کنید! با این حال، آیا از خواص آب تمر هندی به جز طعم آن آگاه هستید؟ آب تمر هندی سرشار از ویتامین B، ویتامین C، کاروتن، پتاسیم ، منیزیم و دیگر مواد مغذی مهم است. پس جای تعجب نیست که این ماده مغذی به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند. بنابراین اگر کنجکاو هستید تا در مورد فواید آب تمر هندی بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

خواص آب تمر هندی

ملین

آب تمر هندی دارای ملین ملایمی است. از این آب برای درمان اختلالات صفرا استفاده می شود. به بدن در مبارزه با عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و تب خیلی کمک می کند.

مراقبت از چشم

از آب اضافه تمر هندی می توان برای درمان ورم ملتحمه استفاده کرد. قطره های چشم به روش سنتی با استفاده از دانه تمر هندی برای درمان سندرم چشم خشک تهیه می شود.

متابولیسم

آب تمر هندی ممکن است به افزایش متابولیسم کمک کند که به نوبه خود راهی عالی برای کاهش وزن می باشد.

سلامت معده

استفاده از آب تمر هندی بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون را درمان می کند. آب پالپ تمرهندی به جلوگیری از زخم معده و اسید معده نیز کمک خواهد کرد. بنابراین برای کمک به سوء هاضمه آن را با عسل، شیر، لیمو و خرما مخلوط کنید. زیرا منابع غنی فیبر هستند که حرکات روده را تنظیم می کند و ممکن است به یبوست، کرم های روده و انگل در کودکان کمک کند. برای درمان اسهال، اسهال خونی و کاهش التهاب ناشی از هموروئید موثر است.

خواص آب تمر هندی؛ دیابت

آب پالپ تمر هندی حاوی خواص “مسدود کننده کربوهیدرات” است که به بدن شما در جذب کربوهیدرات ها کمک می کند. از این آب برای کاهش سطح گلوکز خون بیماران دیابتی بعد از غذا نیز استفاده می شود. آب تمر هندی یک روش سنتی برای کنترل دیابت و کاهش سطح قند خون است. همچنین به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو در پانکراس کمک می کند، که در غیر این صورت خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد. از طرفی اگر به سلامت بدن توجه نشود، بیماران مبتلا به دیابت به بیماری قلبی عروقی نیز مبتلا می شوند. نوشیدن آب تمر هندی شیرین نشده و تازه به طور منظم خطر ابتلا به این بیماری و سایر بیماری های مرتبط را کاهش می دهد.

سیستم ایمنی بدن

این آب میوه حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی است که برای سلامتی بدن مفید هستند. همچنین سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و مشکلات مرتبط با سیستم ایمنی ضعیف مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و غیره را درمان می کند.

آنتی اکسیدان ها

آب تمر هندی منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها است. که از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد خطرناک و علائم پیری زودرس محافظت می کند.

سلامت قلب

این آب پتانسیل جلوگیری از فرآیند اکسیداسیون کلسترول را دارد که می تواند مانع از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها و مسدود شدن آن ها با پلاک شود. در این حالت به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب و سطح کلسترول بالا در خون کمک می کند.

خواص آب تمر هندی؛ چاقی

بسیاری از افراد مبتلا به چاقی در تلاش برای کاهش و حفظ وزن خود هستند. آب تمر هندی می تواند بخشی بسیار مفید از برنامه غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن و درمان سندرم متابولیک باشد.

سرطان

این آب میوه غنی از آنتی اکسیدان است که ممکن است به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

خواص آب تمر هندی؛ اثر خنک کنندگی

این آب اثر خنک کنندگی به دمای بدن شما می دهد. از این رو، از این نوشیدنی باید برای درمان سکته مغزی در اثر گرمای شدید خورشید در مناطق گرمسیری مصرف می شود.

ضد التهاب

باید گفت آب تمر هندی حاوی ترکیبات ضد التهابی است که برای تسکین گلودرد مفید می باشد. برخی افراد دریافتند که غرغره کردن با آب تمر هندی درد گلو را به حداقل می رساند. همچنین می توانید آن را روی مفاصل بمالید تا به طرز شگفت انگیزی التهاب و درد را تسکین دهد.

سلامت پوست

از آب تمر هندی برای سلامت پوست و درمان سوختگی و جلوگیری از ادم استفاده می شود. برای حفظ درخشندگی و سلامت پوست، آب آن را روی صورت خود بمالید. این کار همچنین سبب کاهش اسکارهای آکنه یا آبله مرغان از روی صورت و سایر قسمت های بدن می شود. آب تمر هندی حاوی آنزیم ها، فیبر، ویتامین B، ویتامین C و اسیدهای آلفا هیدروکسیل است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. با این حال، این مزایا بر اساس شواهد تجربی است، اگر آلرژی دارید حتما قبل از امتحان، مراقب باشید.

خواص آب تمر هندی؛ تصفیه کننده خون

از آب تمر هندی در لوازم آرایشی مانند ماسک صورت تمر هندی و اسکراب صورت نیز استفاده می شود. زیرا حاوی اسیدها، مواد معدنی، فیبر غذایی و ویتامین C است. و به عنوان یک تصفیه کننده خون عملکرد فوق العاده ای دارد. با این حال، تحقیقات در این زمینه محدود است و به تحقیق بیشتری نیاز است.

اسکراب بدن

¾ فنجان آب تمر هندی تازه را با ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو، مقداری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا به خمیری یکدست تبدیل شود. هنگام دوش گرفتن برای داشتن پوستی درخشان، تمر هندی را به عنوان لایه بردار روی پوست خود استفاده کنید.

خواص آب تمر هندی؛ باید گفت

آب تمر هندی سرشار از ویتامین های B و C، پتاسیم، منیزیم و کاروتن است. این آب یک ملین موثر است و می تواند به کنترل ورم ملتحمه، انبوه، دیابت و چاقی کمک کند. همچنین سلامت قلب و عروق، معده و پوست را تقویت می کند. علاوه بر این، آب تمر هندی قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و به عنوان طعم دهنده بسیاری از غذاها استفاده می شود. آب تمر هندی به عنوان یک تصفیه کننده خون و اسکراب بدن نیز شناخته می شود. زیرا متابولیسم را افزایش می دهد و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. قطعا ارزش امتحان کردن دارد. آب این میوه را به رژیم غذایی و رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید و از مزایای آن بهره مند شوید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rjpo