پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 04:23
جام جهانی قطر | جام جهانی قطر 2022 | تیم ملی ایران در جام جهانی قطر
کد خبر: 31372

آشنایی با برنامه ها و مجری های جام جهانی قطر | سنگ تمام صدا وسیما برای جام جهانی

کدام برنامه‌ها و کدام مجری‌ها در روزهای جام جهانی 2022 روی آنتن تلویزیون خواهند بود؟

در آستانه مسابقات جام جهانی قطر قرار داریم و به تدریج اخبار و جزئیاتی از ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی برای پوشش این رویداد اعلام و حتی از بعضی برنامه‌ها رونمایی می‌شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، رسانه ملی در این دوره نیز به شکلی ویژه و با برنامه‌های متعدد جام جهانی فوتبال را پوشش می‌دهد. در گزارش امروز به این ویژه‌برنامه‌ها با تأکید بر مجریان آن‌ها می‌پردازیم.

روزی 12 ساعت با میثاقی و احمدی

محمدحسین میثاقی که در روزهای اخیر برنامه «فوتبال برتر» ویژه بررسی مسائل داخلی فوتبال ایران را نیز روی آنتن ندارد، مجری اصلی ویژه‌برنامه شبکه 3 برای پوشش جام جهانی 2022 خواهد بود. او البته در این برنامه که با عنوان «جام 2022» معرفی شده، در کنار محمدرضا احمدی یار سال‌های اخیر خود دیده خواهد شد و آن‌ها با همکاری یکدیگر اجرای ویژه‌برنامه اصلی مسابقات را در شبکه 3 بر عهده خواهند داشت. میثاقی و احمدی سابقه اجرای یک تورنمنت مهم دیگر را نیز دارند و در جام ملت‌های اروپا 2020 به صورت مشترک برنامه ای را اجرا کردند. «جام 2022» که برنامه اصلی ویژه پوشش این مسابقات است، به شکلی ویژه، هرروز از حدود ساعت 12 ظهر روی آنتن شبکه 3 خواهد رفت و پس از حدود 12 ساعت پخش به تناوب، حدود ساعت 2:30 بامداد به پایان خواهد رسید. چهار سال قبل عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی مجریان برنامه «بیست هجده» بودند و محمدحسین میثاقی برای تهیه گزارش‌های میدانی به روسیه اعزام شده بود.

شبکه ورزش با رسول مجیدی

عنوان ویژه‌برنامه اصلی شبکه ورزش سیما برای پوشش مسابقات جام جهانی قطر، «جام 22» است که از سویی به سال 2022 اشاره دارد و از سوی دیگر به این موضوع که این مسابقات، بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال است. پخش این برنامه از یک ماه پیش شروع شده است، اما تا روزهای اخیر، دو روز در هفته روی آنتن می‌رفت و مدتی است روزانه پخش می شود. رسول مجیدی که با اجرای برنامه «لذت فوتبال» ویژه پوشش مسابقات خارجی فوتبال، در سال‌های اخیر برای مخاطبان شبکه ورزش آشناست، مجری اصلی «جام 22» است. او از جمله روزنامه‌نگاران ورزشی است که مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون شده و ویژه‌برنامه‌های مختلفی مثل المپیک و پارالمپیک را نیز اجرا کرده است. این برنامه تنها هشت مسابقه جام جهانی 2022 قطر را پخش می‌کند، چراکه پخش 56 مسابقه دیگر بر عهده شبکه 3 است و این هشت مسابقه نیز به علت همزمانی با مسابقات دیگر، به برنامه «جام 22» شبکه ورزش سپرده شده است. بر همین اساس، رسول مجیدی در طول دو ساعت برنامه، بیش از هرچیز، اخبار و حواشی را مرور می‌کند و با مهمان‌های خود درباره فوتبال و جام جهانی سخن خواهد گفت. سعید زلفی از گزارشگران فوتبال تلویزیون نیز اجرای بخش کوتاهی از این برنامه را بر عهده دارد که شامل مرور اخبار می‌شود. این برنامه یک بخش تولیدی گفت‌وگو با بزرگان و پیش کسوتان فوتبال ایران نیز دارد که مجری آن هنوز معرفی نشده است. به گفته تهیه‌کننده این برنامه در گفت وگو با مهر، مجری این بخش قرار است یک هنرمند باشد!

مستقیم از قشم و قطر

برنامه «جام 22» شبکه ورزش، علاوه بر استودیوی تهران، دو استودیوی دیگر نیز دارد که یکی در قشم و دیگری در قطر است. استودیوی قشم با اجرای جواد خیابانی برای جام جهانی 2022 قطر برنامه پخش خواهد کرد، اگرچه هنوز روی آنتن نرفته و چندان روشن نیست چرا از قشم روی آنتن می‌رود. گفته شده او راوی آیتمی به نام «جام و جزیره» خواهد بود که قرار است در ایام برگزاری جام جهانی پخش شود. عبدا... روا و محمد میر نیز به عنوان مجریان استودیوی قطر «جام 22» معرفی شده‌اند. روا که در سال‌های اخیر با برنامه طنز ورزشی «ویدئوچک» به یاد آورده می‌شود، قرار است بخش طنز این ویژه‌برنامه را با عنوان «قطرنامه» اجرا کند؛ بخشی که هنوز روی آنتن نرفته است. محمد میر نیز که برنامه‌های مختلف ورزشی را در شبکه ورزش سیما اجرا می‌کند، اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را از استودیوی قشم به اطلاع مخاطبان «جام 22» خواهد رساند.

«پاس گل» شبکه امید به نوجوان‌ها

شبکه امید ویژه مخاطب نوجوان، در ایام برگزاری جام جهانی ویژه‌برنامه‌ای زنده با عنوان «پاس گل» را روی آنتن می‌برد که از مدتی پیش آغاز شده و در روزهای جام جهانی نیز پخش خواهد شد. هادی خضاب همراه با یاسین معصومی و حمید دانایی دو مجری نوجوان، اجرای این برنامه را بر عهده دارند. «پاس گل» در کنار مرور اخبار و حواشی جام جهانی 2022 قطر، از طریق فیلم‌های ارسالی مخاطبان، به استعدادیابی از میان نوجوانان نیز می‌پردازد و قرار است یک دوره مسابقات کوچک برگزار کند.

مرتبط با فوتبال در شبکه‌های دیگر

شبکه نسیم سیما نیز در ایام این مسابقات برنامه‌ای را با عنوان «فوتبال زندگی است» روی آنتن خواهد برد که در آن از حضور راویان چهره استفاده شده است. نیما شاهرخ‌شاهی و رامین ناصرنصیر که بازیگران سریال این شب‌های شبکه نسیم با عنوان «زیر یک سقف» هستند، در این برنامه به عنوان راوی حضور دارند و حمید محمدی گوینده سابق اخبار ورزشی و مجری «فوتبال 120» نیز از جمله راویان این برنامه است. مهدی حدادپور تاریخ‌نگار ورزشی هم راوی دیگر این برنامه است. علاوه بر «فوتبال زندگی است» ،بعضی دیگر از شبکه‌های سیما نظیر شبکه امید نیز قرار است در ایام جام جهانی، برنامه‌هایی مرتبط با این رویداد پخش کنند که کاملاً فوتبالی نیست، اما با جام جهانی مرتبط است و به گفته معاون سیما، به فرامتن این مسابقات می‌پردازد. شبکه‌های یک و مستند نیز در این مدت فیلم‌های مستند  مرتبط با ورزش، فوتبال و جام جهانی روی آنتن می‌برند که پخش بعضی از آن‌ها شروع شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rjwd